Onko eri liikkeiden silmälaseissa laatueroja?
Uusien silmälasien osto olisi taas edessä. Nämä lasit olen ostanut SpecSaversilta noin kaksi vuotta sitten, eikä kyllä olleet kalleimmasta päästä. Onko silmäaseman viidensadan euron silmälasien laadulla eroa näihin specsaversin kahdensadan euron laiseihin?
Kommentit (28)
6 vuotta samat lasit ilman naarmuja...tolla fairy tekniikalla....kannattaa uskoa. jättäkää noi liinat pois sillä linsseissä on aina naarmuja aiheuttavia osasia kun ne on likaiset ja alat niitä liinoilla pyyhkiin. Ensin vesi ja sitten fairy. Eikä tuu naarmuja.
ja Specsaverilta ostettu. Hyvät on linssit. Turhaa maksaa Rodenstockista moninkertaista hintaa. Kiinasta ne kaikki kuiten tulee.
Ja kuun aleettiin vaastuusta puhumaan niin aleetaaankin silmälaseeista puhuumaan.
Vierailija kirjoitti:
Instrusta on ostettu viimeiset viidet lasit. Kahden vuoden jälkeen kovapinnoitetut heijastamattomat linssit ovat siinä kunnossa, että läpi ei meinaa nähdä. Nyt on taas linssit tiensä päässä ja aion vaihtaa toiseen liikkeeseen.
Mulla on yhdet todella vanhat (90-luvulta) kovapinnoitetut lasit ja niissä ei ole naarmun naarmua, tai siis ovat aivan kirkkaat. Niitäkin olen jonkun vuoden käyttänyt päivittäin.
Minulla myös Instrun kehykset ja linssit. Kovapinnoitetu ja heijastamattomat kuten sinulla. Sain valita kohdistuiko tarjous linsseihin vai kehyksiin. Ensimmäiset linssiin 30 vuoteen joihin on tullut naarmuja ja pinnoite lähtenyt pieneltä alueelta.
Hankin samaan aikaan Silmäasemalta ja Specsaversiltä silmälasit. Toiset kotiin ja toiset töihin tuönantajan kustantamana, itse maksoin näkökentän laajuudesta vähän lisää. Silmäaseman laseissa on kalliit zeiss-linssit, jotka on kevyet moniteholasit. Specsaversin linssit on kotimaiset syväpiirtolasit tietokonekäyttöön. Itse tykkään specsaversin laseista enemmän, niillä näkee tosihyvin eikä silmät väsy.
Netistä ostetut lasit mullakin. Eli linssit Kiinasta ja ihan yhtä hyvinä on pysyneet kuin Instrunkin lasit. Miksi siis maksaisin Instruun 270 euroa, kun Kiinasta tulee 12 eurolla yhtä hyvät?
Itse pesen silmälasini aina ilman minkäänlaista mekaanista kosketusta. Hanan alla virutan ensiksi lasit, sitten fairya tippa sormien väliin, hanan alla kostutus että liika fairy poistuu. sen jälkeen linssien pyöritys fairyllä ja virtaavan veden alla hitaasti virutus. ei jää tippaakaan vettä ja on puhtaat. ei mitkään pyyhkeet puhdista näin täydellisesti. Kaikki liinat jättää jonkinlaisen rasvakerroksen jonka valossa huomaa.