Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eri liikkeiden silmälaseissa laatueroja?

Vierailija
06.01.2014 |

Uusien silmälasien osto olisi taas edessä. Nämä lasit olen ostanut SpecSaversilta noin kaksi vuotta sitten, eikä kyllä olleet kalleimmasta päästä. Onko silmäaseman viidensadan euron silmälasien laadulla eroa näihin specsaversin kahdensadan euron laiseihin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linsseissä on valtavia laatueroja. 

Vierailija
2/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä paljonkin eroja, linssien laadussa ja kehysten laadussa, ulkonäössä, alkuperämaassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki eroja on monessa asiassa. Itsellä oli aiemmin lähin noiden halpispaikkojen silmälaseja.

Viimeksi meni "parmempaan" liikkeeseen. Kallit linssit ja kalliit kehykset.  Laadukkaatkin piti olla.  Viime lasit kaikkineen maksoi reilu 700€. Puolisen vuotta sitten ja nää on tiensä päässä.

Halpikset kestäneen vuoden kaks. EI mun talous kestä 2x vuodessa laittaa 1400e ja rapiat.  Ja kuitenkin samanlailla ja tasolla käsitellyt ja huoltanut ja hoitanut.

Specsaverille taas.

Vierailija
4/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssien ja kehysten laaduissa on valtavia eroja. Itselläni on moniteholasit ja ostin aika kalliit linssit, joihin pystyttiin hiomaan leveämmät alaosast lukualuetta varten, toimivat hyvin näyttöpäätetyössä. Edelliset, ekat moniteholasini olivat halvemmilla linsseillä ja ero on käytössä aika suuri. Olen näihin hyvin tyytyväinen, vaikka kalliit olivatkin. Nisseniltä ostin.

Vierailija
5/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla voi saada hyviä ja huonoja mutta niin voi kallilllakin. Tuntuu olevan aika lailla tuuripeliä.

Mun parhaat lasit on olleet 80 €:n nettilasit.

Vierailija
6/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, ostatko aina kahdet lasit kerralla, jos menis 1400 e kaksi kertaa vuodessa?

Itsellä lasit aina nenällä kun vahvuudet on miinus viisi enkä voi piilareita käyttää. Silti lasit kestää semmosen kaksi-kolme vuotta ihan ok ja pidempäänkin niiden kanssa vois sinnitellä. 

Specsaversin lasit tuntui jotenkin painavilta (linssit), voi olla kuvitelmaakin. Instrun vastaavilla vahvuuksilla olevat vastaavalla ohennuksella eivät ole tuntuneet niin raskailta. Tai sitten Specsaversin pokat vaan painoivat nenänvartta enempi. 

Vierailija
7/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksitehoista kokemusta että on eroa, mutta ei millään lailla korreloi hinnan kanssa.

Vierailija
8/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:51"]

Nelonen, ostatko aina kahdet lasit kerralla, jos menis 1400 e kaksi kertaa vuodessa?

Itsellä lasit aina nenällä kun vahvuudet on miinus viisi enkä voi piilareita käyttää. Silti lasit kestää semmosen kaksi-kolme vuotta ihan ok ja pidempäänkin niiden kanssa vois sinnitellä. 

Specsaversin lasit tuntui jotenkin painavilta (linssit), voi olla kuvitelmaakin. Instrun vastaavilla vahvuuksilla olevat vastaavalla ohennuksella eivät ole tuntuneet niin raskailta. Tai sitten Specsaversin pokat vaan painoivat nenänvartta enempi. 

[/quote]

En osta. Sitä vaan, että nää kalliit lasit on tiensä päässä ja olleet siis käytössä puolisen vuotta. Jos joutuu kaks kertaa vuodessa uusimaan niin kyllä se ton verran kustantaisi.

Mielummin sitten haen halvemmalla muualta.

t. nelonen

Vierailija
9/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instrusta on ostettu viimeiset viidet lasit. Kahden vuoden jälkeen kovapinnoitetut heijastamattomat linssit ovat siinä kunnossa, että läpi ei meinaa nähdä. Nyt on taas linssit tiensä päässä ja aion vaihtaa toiseen liikkeeseen.

Mulla on yhdet todella vanhat (90-luvulta) kovapinnoitetut lasit ja niissä ei ole naarmun naarmua, tai siis ovat aivan kirkkaat. Niitäkin olen jonkun vuoden käyttänyt päivittäin.

Vierailija
10/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instru: En mene toiste, pakkomyytiin lasit vaikka myöhemmin selvisi, että näössä ei ole vikaa, eli huijattiin. Laseissa mitätön vahvuus. Päänsäryn takia sain lähetteen aikoinaan optikolle. 

Paikallinen liike edellisellä paikkakunnalla: Hyvä, mutta valitettavasti jouduin työn perässä jättämään tämän taakseni

Specsavers: ok, mutta enempää en maksaisi. Hintalaatu-suhde aika lailla kohdallaan verrattuna muihin. 

Vierailija
11/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:11"]

Instrusta on ostettu viimeiset viidet lasit. Kahden vuoden jälkeen kovapinnoitetut heijastamattomat linssit ovat siinä kunnossa, että läpi ei meinaa nähdä. Nyt on taas linssit tiensä päässä ja aion vaihtaa toiseen liikkeeseen.

Mulla on yhdet todella vanhat (90-luvulta) kovapinnoitetut lasit ja niissä ei ole naarmun naarmua, tai siis ovat aivan kirkkaat. Niitäkin olen jonkun vuoden käyttänyt päivittäin.

[/quote]

Millä metodilla puhdistat lasit? Itse en käytä mitään kuivana pyyhittäviä mikrokuituliinoja tms. vaan aina linssinpuhdistusaineella ja märkä linssi kuivataan pehmeeseen kasvopaperiin. Ei ole tullut kolmessa vuodessa merkittävää naarmuuntumista Instrun linsseihin. Puhdistan linssit joka aamu.

Vierailija
12/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Nykyään pesen hanan alla astianpesuaineella (fairy jota vielä laimennan) ja hyvin pehmeään puuvillakankaaseen kuivaan. Ei ole vaikutusta ollut.

Parikymmentä vuotta sitten lasien kohtelu oli huomattavasti ronskinpaa, mutta ei niitä koskaan tarvinnut vaihtaa linssien naarmuuntumisen takia. Silloin ostin paikalliselta yksityiseltä (kallis).

Eikä ne ole varsinaisesti naarmuja, vaan pinta menee jollain tapaa himmeäksi.

Vierailija
13/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lasini Silmäasemalta. Olen ostanut viimeiset 5 vuotta, ja hyvät ovat olleet. Minulla on linssit -10 ja -9 joten koko ajan on päässä, enkä pysty käyttämään piilolinssejä. Vaikka missä olen rymynnyt niin ovat tosi hyvänä kestäneet. Pahuksen näkö vai on aiemmin huonontunut sellaista vauhtia, että kerran vuodessa on ollut pakko ostaa uudet lasit (nyttemmin joka toinen vuosi), muuten lasit kestäisivät kauemminkin.

Olen erittäin tyytyväinen silmäasemaan.

Vierailija
14/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hierveän moni muukin asia on huonontunut parissa kymmenessä vuoessa, niin miksei silmälasitkin? Melkolailla kaikki on nykyään kertakäyttöistä, että ei se hinta enää kauheasti vaikuta.

Tämä on siis minun mielipiteeni, joku muu voi olla toista mieltä.

Vierailija
15/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut 300€ lasit Silmäasemalta ja kaksi samanhintaista paria Nisseniltä, viimeiset 3kpl(79€ x2 + 179€ merrkilasit) olen ostanut Specsaversiltä, pakko sanoa että ihan samaa laatua ovat olleet kaikissa, linssit olleet kaikissa liikkeissä erittäin hyvät ja muovikehykset myös(en voi käyttää kuin muovisia kehyksiä), joten ne näe ideaa maksaa muissa liikkeissä enemmän kuin Specciksellä.

Vierailija
16/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta laseja käyttänyt, ekat lasit specsaversikta vuosi sitten, ja vuodessa specsaversin linssien pinta oli aivan samea keskeiseltä osin. Samalla tavalla kaikkia laseja huollettu. Eivätkä olleet edes halvimmasta päästä, maksoivat lähemmäs 400 euroa. Toiste en ko. Liikkeessä onneani kokeile, vaan asioin oikeissa optikkoliikkeissä, kuten aikana ennen tuota hairahdusta.

Vierailija
17/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaat lasit ovat nettilasit. Nyt parisen vuotta käytössä, ja yhä kuin uudet. Hinta huikeat 14 euroa postikuluineen!

Vierailija
18/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 19:33"]

No hierveän moni muukin asia on huonontunut parissa kymmenessä vuoessa, niin miksei silmälasitkin? Melkolailla kaikki on nykyään kertakäyttöistä, että ei se hinta enää kauheasti vaikuta.

Tämä on siis minun mielipiteeni, joku muu voi olla toista mieltä.

[/quote]

Just eilisessä Hesarissa joku vintage-kehyksiä myyvä totesi, ettei edes kalleimmilta merkeiltä saa niin hyviä kehyksiä kuin mitä kehykset olivat 30 vuotta sitten. Harmillista:/

Vierailija
19/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla on työnantajan maksamat lasit työkäytössä ilman mitään pinnoitteita. En ole niitä vielä kovin paljon käyttänyt, mutta on mielenkiintoista verrata pinnoitettuihin. Se huono puoli niissä on että heijastuksia tulee valoista.

10.

Vierailija
20/28 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi