Ilahdutko yllätysvieraista?
Kommentit (14)
En todellakaan. Onneksi ei ole kyllä kukaan ängennytkään ylläripyllärikylään.
Riippuu kuka tulee ja millainen tilanne on itsellä. Olen ilahtunut todella paljon yllätysvieraista (esim. entisen hoitolapsen vierailu vuosien jälkeen, se oli aikaa ennen matkapuhelimia) ja toisaalta olen myös joutunut joskus sanomaan, että en voi nyt ottaa vastaan (työt kesken ja ei-toivottu vieras yrittänyt tuppautua käymään).
Nykyaikana tyypillisempää on, että joku laittaa viestiä tai soittaa, voiko tulla käymään lyhyellä varoitusajalla. Jos olen kotona ilman mitään sen erikoisempaa tekemistä, se on yleensä ilo. :)
En tykkää. Arki- ja viikonloput (valitettavasti) lähes aina aikataulutettu, eli jos tulee yllätysvieraita se tarkoittaa joko että jotkut muut asiat jää tekemättä / myöhästytään tai että joudun käännyttämään yllätysvieraat ovelta, eikä sekään tunnu kivalta.
En todellakaan ilahdu. Onneksi vuosiin ei ole yllätysvieraita enää tullutkaan eikä nykyään taida enää olla edes tapana ilmaantua ilmoittamatta jonkun luokse. Kännyköiden avulla on niin helppoa pitää yhteyttä.
Matkapuhelinaikana ei ole yllätysvieraita.
Olen päässyt eroon myös kaverista, joka tuli milloin kenenkin kaverinsa kanssa pullakaupan kautta ja pyysi keittämään kahvit liian pienellä varoitusajalla.
Korona-aikana en ole päästänyt sisään kuin nuohoojan.
En ilahdu minkäänlaisista vieraista.
Olis kiva, jos tulis. Ilahtuisin.
En. Enkä itsekään koskaan mene kenenkään luo kutsumatta.
Nykyään on niin helppo ensin soittaa tai laittaa viesti että sopiiko tulla käymään joten ei minun lähipiirissäni ainakaan harrasteta yllätysvierailuja.
Lankapuhelinaikaan maaseudulla voitiin mennä kylään turisemaan ja juomaan kahvit. Nykyään ei enää kovin yleistä.
En todellakaan. En avaa ovea