Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmäsairaus tuhoaa opiskelijabudjetin

Vierailija
12.10.2020 |

50% alennuksenkin jälkeen silmälasini maksavat lääkärikäynti mukaan laskettuna (optikot juoksevat kiljuen karkuun jos yritän edes sitä kautta tarkastuttaa näköäni) 550€, josta lääkärikäynti jotain 100€ ja risat. Arvoni ovat kuitenkin hieman liian hyvät, että saisin näihin mitään avustuksia (prismaa yksi liian vähän tai jotain vastaavaa), piti ottaa muoviset kehykset ja istuttaa niihin nenätyynyt kun metallisiin sankoihin ei saa niin paksuja linssejä ja kolminkertaiset ohennukset, että laseja olisi edes siedettävää pitää.

Ei mitään takeita, toimivatko nämä lasit, vai pitääkö tilata uudet. En edes uskaltanut kysyä meneekö se sitten minun vai heidän piikkiinsä, mutta pakkohan se on kun en enää tahdo pystyä lukemaan, enkä näe edes kaupoissa enää hintalappuja kumartumatta lähelle.

Silmälasibisnes on vielä sähkönsiirtoakin pahempaa riistoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua.. ite rillipäänä kiroan myös hintoja, vaikkei muuta ihmeellistä tarvitse kuin tuplaohennuksen. Mielestäni kelan pitäisi korvata edes osa hinnasta alle 25 vuotiaille, sillä kukaan ei tahallaan joudu huonosilmäiseksi eikä tasa-arvo toteudu näin. Apu on tarpeen nuorille, kun opiskellaan tai vasta aloitellaan työuraa. Olisiko mahdollista saada toimeentulotuesta apua? Pari kaveria on sossun kanta-asiakkaita ja rahat kilahtaa tilille kun vain vie kuitin toimistoon...

Vierailija
2/7 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Suomemme maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sua.. ite rillipäänä kiroan myös hintoja, vaikkei muuta ihmeellistä tarvitse kuin tuplaohennuksen. Mielestäni kelan pitäisi korvata edes osa hinnasta alle 25 vuotiaille, sillä kukaan ei tahallaan joudu huonosilmäiseksi eikä tasa-arvo toteudu näin. Apu on tarpeen nuorille, kun opiskellaan tai vasta aloitellaan työuraa. Olisiko mahdollista saada toimeentulotuesta apua? Pari kaveria on sossun kanta-asiakkaita ja rahat kilahtaa tilille kun vain vie kuitin toimistoon...

Ei onnistu, koska olen opintotuella ja toimeentulotuki on sen lisäksi perhekohtainen, joten puolisoni tienaisi "liikaa". ...enkä ole edes alle 25v.

Ap

Vierailija
4/7 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa monella juuri sairaus olla köyhyyden syynä. Ikävää, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
5/7 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan jännä juttu, että voimakas likinäköisyys tms. on oikeastaan näkövamma koska ihminen ei mitenkään pärjäisi ilman apuvälinettä eli silmälaseja. Mutta silti sitä ei lasketa sellaiseksi, vaan itse pitää kaikki maksaa. Omatkin rillit maksoi jotain 700 euroa, ja oli vähän hullua tajuta että ne oli mun kallein omistamani esine... (nykyään mulla on "sentään" tuota kalliimpi polkupyörä).

Vierailija
6/7 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosiaan jännä juttu, että voimakas likinäköisyys tms. on oikeastaan näkövamma koska ihminen ei mitenkään pärjäisi ilman apuvälinettä eli silmälaseja. Mutta silti sitä ei lasketa sellaiseksi, vaan itse pitää kaikki maksaa. Omatkin rillit maksoi jotain 700 euroa, ja oli vähän hullua tajuta että ne oli mun kallein omistamani esine... (nykyään mulla on "sentään" tuota kalliimpi polkupyörä).

No nii-in, ja vielä kun niitä laseja on pakko uusiakin aina välillä, vaikkei näkö heikkenisikään, niin ei ne kehykset ole ikuisia, nenätyynyjä pitää vaihdattaa jne. Itse kituuttelin vanhoilla aivan tolkuttoman kauan. Siihen päälle kosteuttavat silmätipat sun muut, joihin ei heru mitään korvauksia, mutta jotka ovat opiskelijalle todella kalliita.

Vierailija
7/7 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nämä sai vähentää verotuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi