Jäi vähän kalvamaan asia, mitä mies sanoi
Hän siis sanoi, että eikö olekin hassua, että kaikki menestys, mitä minä olen saavuttanut elämässäni, on tapahtunut sen jälkeen, kun ryhdyin parisuhteeseen miehen kanssa.
Se miksi tuo jäi kaivertamaan on pieni shokki, ettei mies ole tainnut koskaan nähdä minua menestyneenä elämässä aiemmin. Todellisuudessa olen tehnyt koko elämäni kovasti töitä ja saavuttanut todella paljon. Niistä saavutuksista ehkä yli 80% on ajalta ennen kuin tapasin mieheni, eli se miehen väite on ihan räikeästi väärä.
Onko tuo miehen suhtautuminen mielestänne ihan normaalia? Onko se vain täysin ymmärrettävä ajatusvirhe, kun hän ei ole tietenkään tuntenut minua ennen tapaamistamme, vai onko se mielestänne vähättelyä?
Kun mietin, miten näen miehen elämän, niin en minä koe, että se hänen aikaisempi elämänsä olisi ollut merkityksetöntä vaan ajattelen, että siihen sisältyy kaikenlaisia mielenkiintoisia ja arvokkaista kokemuksia ja asioita, joita hän on tehnyt.
Kommentit (25)
Kuulostaa todella itserakkaalta mieheltä.
Lisään vielä, että tollainen kommentti KENELTÄKÄÄN ei olisi ok. Tuntuisi erittäin pahalta jos tuollaista kuulis vaikka ystävän suusta.
Onko noin? Mies on kyllä useammassa yhteydessä välillä vähätellyt minua, mutta toisaalta tiedän, että hän on minusta ylpeäkin. Mietin että onko mahdollista, että hän vaan aidosti ei tajuaisi, mitä menestyksen saavuttaminen vaatii, koska hän ei ole koskaan tavoitellut sellaista, vaan elänyt enemmän muunlaisten asioiden pohjalta.
Se lausahdus jäi todella mieleen kaivertamaan. Ajattelen itse, että mennyt on mennyttä, eikä kannata paistatella jossain muinaisissa onnistumisissa, mutta toisaalta haluaisin kokea, että se mennytkin elämä on kuitenkin edelleen osa minua ja olen ollut siitä ihan ylpeä, siis tyytyväinen itseeni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko noin? Mies on kyllä useammassa yhteydessä välillä vähätellyt minua, mutta toisaalta tiedän, että hän on minusta ylpeäkin. Mietin että onko mahdollista, että hän vaan aidosti ei tajuaisi, mitä menestyksen saavuttaminen vaatii, koska hän ei ole koskaan tavoitellut sellaista, vaan elänyt enemmän muunlaisten asioiden pohjalta.
Se lausahdus jäi todella mieleen kaivertamaan. Ajattelen itse, että mennyt on mennyttä, eikä kannata paistatella jossain muinaisissa onnistumisissa, mutta toisaalta haluaisin kokea, että se mennytkin elämä on kuitenkin edelleen osa minua ja olen ollut siitä ihan ylpeä, siis tyytyväinen itseeni.
Ap
Te olette parisuhteessa, tuollaiset mieltä kaivertavat asiat kannattaa puhua läpi tai se vaan jää nakertamaan ja aiheuttamaan sulle pahaa mieltä pitkällä aikavälillä. Jos tuntuu että on vaikea puhua kirjoita kirje tai näytä vaikka tämä keskustelu.
Miehen kommentti : Tuo ei ole vähättelyä vaan hänen oman itsensä pönkittämistä. "Onnistuit vasta MINUT tavattuasi". Egoistinen kommentti. Heikkoa feminiinistä energiaa. Tosimies ei tuollaisia sano. Ei tulisi edes mieleenkään.
Ehkä kannattaisi puhua avoimesti, syyttelemättä ja uhriutumatta, siitä miltä sinusta tuntuu ja miten sinä asian näet. Aina ihmiset eivät osaa katsoa asioita toisten näkökulmasta. Monesti käy niin, että fiksu ihminen kyllä ymmärtää, kunhan hänelle asia selitetään.
Pelkästään tuo (ehkä asiayhteydestään irroitettu) miehen kommentti vaikuttaa tosiaan vähintäänkin oudolta ja vähättelevältä. Oliko se sitä, en pysty sanomaan.
Komppaan tuota asioista puhumista. En tarkoita sitä, että pitäisi väen väkisin osoittaa "olevansa oikeassa", mutta voisit ainakin yrittää kysyä, mitä hän tuolla kommentillaan tarkoitti. Oliko se yhteisen elämänne arvostamista vai aiemman elämäsi dissaamista.
Onko hänellä suuruuskuvitelmia itsestään? Tökerösti sanottu ja ymmärrän sinua. Viesti tuossa on se että oppisit ymmärtämään että et pärjää ilman häntä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kommentti : Tuo ei ole vähättelyä vaan hänen oman itsensä pönkittämistä. "Onnistuit vasta MINUT tavattuasi". Egoistinen kommentti. Heikkoa feminiinistä energiaa. Tosimies ei tuollaisia sano. Ei tulisi edes mieleenkään.
Tuo nimenomaan on vähättelyä. Toki on myös oman itsensä pönkittämistä, mutta vähättelyä se silti on.
Ei ole normaalia suhtautumista mieheltä eikä millään lailla asiallista. Sanoit, että mies vähättelee sinua muutenkin. Ei kuulosta kovin hyväitä. En tunne teitä, mutta tuosta tulee vaikutelma, että miehelle kulissit ja pinta ovat erittäin tärkeitä ja hän pitää muiden saavutuksia ominaan.
Vierailija kirjoitti:
"Heikkoa feminiinistä energiaa"?
Otatko uusiks?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia suhtautumista mieheltä eikä millään lailla asiallista. Sanoit, että mies vähättelee sinua muutenkin. Ei kuulosta kovin hyväitä. En tunne teitä, mutta tuosta tulee vaikutelma, että miehelle kulissit ja pinta ovat erittäin tärkeitä ja hän pitää muiden saavutuksia ominaan.
Hämmästyttävä analyysi sinulta näin pienen tekstimäärän perusteella. Juurikin kulissit ovat miehelle tärkeitä ja haluaa antaa vaikutelman esim varakkuudesta, vaikkei olisikaan.
Voin periaatteessa ottaa nämä asiat puheeksikin, mutta ehkä mun kannattaisi ensisijassa olla enemmän tekemisissä niiden ihmisten kanssa, jotka tuntevat mut siitä aiemmasta elämästäni. Sehän tukisi itsetuntoa. Olen aika eristynyt nykyään, omasta syystäni inttoverttina, joten joten välillä tuntuu kuin se elämä ennen miestä olisi lähes unta. Pitäisi muistuttaa ensisijassa itseäni siitä, jotta jatkumo edellisen elämän ja nykyisen välillä olisi yhtenäisempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävä analyysi sinulta näin pienen tekstimäärän perusteella. Juurikin kulissit ovat miehelle tärkeitä ja haluaa antaa vaikutelman esim varakkuudesta, vaikkei olisikaan.
Voin periaatteessa ottaa nämä asiat puheeksikin, mutta ehkä mun kannattaisi ensisijassa olla enemmän tekemisissä niiden ihmisten kanssa, jotka tuntevat mut siitä aiemmasta elämästäni. Sehän tukisi itsetuntoa. Olen aika eristynyt nykyään, omasta syystäni inttoverttina, joten joten välillä tuntuu kuin se elämä ennen miestä olisi lähes unta. Pitäisi muistuttaa ensisijassa itseäni siitä, jotta jatkumo edellisen elämän ja nykyisen välillä olisi yhtenäisempi.
Ap
Älä "periaatteessa" ota tätä puheeksi vaan tee tästä se ensisijainen asia (tietenkin ole myös yhteydessä muihin ihmisiin, se on tosi hyvä idea), tässä on teidän parisuhde kyseessa ja on tärkeää että vaikeista ja mieltä painavista asioista puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiitos kun kehuit analyysiani. :) En ole psykologi, mutta mielestäni mies todellakin vaikuttaa sellaiselta, että mammona, menestys ja maine ovat hänelle äärimmäisen tärkeitä. Hän yrittää omia sinun saavutuksesi ja ottaa itselleen kunnian niistä. Eivät ne ole hänen vaan sinun.
Mitä saat tuosta suhteesta? Miten päädyitte yhteen? Kun luin tuon viestisi, tulee vaikutelma, että olet vähän masentunut.
- tuo, jolle vastasit
Huumoria? Älä ota itseäsi niin s**tanan vakavasti.
No mitä ap on saavuttanut elämässään ennen ja jälkeen miehen tapaamisen?
Paljonko ap tuo talouteen rahaa?
Vierailija kirjoitti:
No mitä ap on saavuttanut elämässään ennen ja jälkeen miehen tapaamisen?
Paljonko ap tuo talouteen rahaa?
Mitä väliä sillä on? Hyvään suhteeseen ei kuulu vähättely.
Vierailija kirjoitti:
Huumoria? Älä ota itseäsi niin s**tanan vakavasti.
Huumorin varjolla dissailu on hyvin yleinen henkisen väkivallan muoto.
Hyvä AP, nyt keskität ajatuksesi ja ajankäyttösi täydellisesti tuohon miehen lausuntoon. Oikein kunnolla vatvot ja pähkäilet ja analysoit sitä seuraavat 7 vuotta. Keksit sille syitä ja seurauksia ja pohdit kaikkien niiden mahdollisuuksien potentiaalisia seurauksia. Mieluusti vielä tuntemattomien nettipalstalaisten avulla vajaavaisten taustatietojen pohjalta. Itkeä tirautat pari kertaa oikein kunnolla, keräät angstia ja pari lisäkiloa kupeillesi. Liityt Feministiseen puolueeseen ja haet eroa. Älä vaan juttele sen miehesi kanssa asiasta. Sillähän saattaisi vaikka olla joku selitys asiaan.
Kuulostaa erittäin ikävältä. Ainakin itse ottaisin tuon vähättelynä.