Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tuli ahdistunut hermokimppu lapsen saamisen myötä

Vierailija
12.10.2020 |

Lapsi on nyt kolme ja olen ensimmäisistä vauvakuukausta saakka ollut sellainen että suunnilleen kaikki asiat ahdistaa ja olen jatkuvasti hermostunut ja pinna kireällä. Kaikki äänet ja melu ahdistaa ja kiristää pinnaa. Samaten muiden ihmisten pyynnöt. Aikataulut. Tuntui että mies kitisee koko ajan kaikesta enkä jaksa sitä yhtään vaikka ei hän oikeasti koko ajan kitise. Meinaan hermostua todella helposti. Jos jostain kuuluu meteliä niin tekee mieli ruveta kirkumaan kun se jotenkin alkaa sattumaan se ääni.

Lapsi on ihana ja toivottu enkä olisi koskaan ennalta osannut arvata että tässä käy näin.

Muita kohtalotovereita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa jos joku haluaisi kommentoida.

Vierailija
2/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, no enää n. 20 vuotta jäljellä, tsemppiä : )))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa, kun lapsi kasvaa. Kolmevuotias on vielä niin hulivili että moni ylikuormittuu kaikesta häsellyksestä.

Vierailija
4/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä totut ajan kanssa. Tsemppiä! :)

Vierailija
5/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi lepoa ja omaa aikaa, ehkä olet ylikuormittunut?

Itsekin odotan että tämä vaihe menisi ohi, lapset jo teini-ikäisiä joten josko parin vuoden päästä sitten. :D

Vierailija
6/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaista. Tosin lapsi on jo 14v. Teini-iän vaikeudet on paljon vaikeampi ja ahdistavampi kuin aikaisempi aika. Vähiten stressasin kun lapsi oli 6 -10v. Että voimia vaan sinne.

Vierailija
7/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko tarpeeksi lepoa ja omaa aikaa, ehkä olet ylikuormittunut?

Itsekin odotan että tämä vaihe menisi ohi, lapset jo teini-ikäisiä joten josko parin vuoden päästä sitten. :D

En saa tarpeeksi kumpaakaan mutta en usko että asiaan on mitään muutosta luvassa. Ap

Vierailija
8/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt vauva 7 kk. Olin tottunut helppoon elämään koululaisten kanssa:D

Pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, olin kireä kuin viulun kieli ekat puoli vuotta. Edelleen olen mut vähemmän. En jaksa meteliä, ärsyttää jos ei pyynnöistä huolimatta vaikka nosteta jotain joku tiputtanut. Pikkujuttuja mut ärsyttää. Haluun vaan olla yksin tai hiljaisuudessa, en halua että multa pyydetään mitään yms.

Huonosti nukutut unet on ollut suurin tekijä, ei sitä jaksa kukaan. Nyt alkaa vauva nukkumaan paremmin ja voin paljon paremmin ja muistan minkälainen ihminen olen aiemmin ollut. Ei enää ikinä vauvoja meille... Isojen kanssa on ihanaa.

Vierailija
9/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perehtymistä rautavarastoihin ja ferritiiniin.

Nimimerkillä 20v pinna kireällä ja nyt helpottaa kun rautavarastot täyttyvät. Harmittaa, että lapset ovat jo isoja, eivätkä enää voi saada lempeää lapsuutta.

Vierailija
10/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlaista. Tosin lapsi on jo 14v. Teini-iän vaikeudet on paljon vaikeampi ja ahdistavampi kuin aikaisempi aika. Vähiten stressasin kun lapsi oli 6 -10v. Että voimia vaan sinne.

Juu oottelepa vaan kun alkaa lähestyä aikuisuutta, ei ainakaan huolet vähene, pienenä polkevat äidin syliä, isona sydäntä.

Vierailija
11/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se on vanhemmalle loppuiän huoli lapsistaan. Ei se lopu vaikka lapset on aikuisia.

Vierailija
12/12 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä lapsi pärjää jo lähes itsenään. Ilmeisesti vaan hankala lapsi osunut teille tai kasvatettu nuorempana väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän