Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergisoiko koirankarvat pesukoneen jälkeen?

Vierailija
06.01.2014 |

Olen aika allerginen koirille, mutta tämmöset asiat ei oo ihan hallussa. Onko koirankarvoissa vielä hilsettä kun koirankarvainen vaate on käynyt pesukoneessa?

Jouduin keräämään eilen taas kerran naapurin kuivaushuoneeseen jättämät koirankarvaiset vaatteet kun oli oma kuivaushuonevuoro. Ja ne vaatteet on ihan koirankarvoissa, niin kuin koira olisi itse pitänyt niitä ;)

Nyt sitten nenä vuotaa kuin koirallisen perheen luona kyläillessä, ilman hengenahdistusta onneksi. Omat pyykitkin kun on vielä laittamatta kaappiin. Nyt mietitinkin sitten että uskallanko laittaa vaatteet kaappiin, että onko tämä vaan joku psykologinen juttu kun ottaa aivoon se koirankarvanaapuri vai voiko hilsettä olla siirtynyt meidän vaatteisiin, tyttö kun on paljon allergisempi kuin minä :/

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun keräät aina mun pyykit, on helvetin tylsää puuhaa!

Vierailija
2/7 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni se on se eläimen hilse, joka allergisoi. Ei niinkään karva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän juuri kirjoitin että onko koirankarvoissa hilsettä pesukoneen jälkeen.. ap

Vierailija
4/7 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän juuri kirjoitin että onko koirankarvoissa hilsettä pesukoneen jälkeen.. ap

Vierailija
5/7 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos vaatteissa on vielä pesun jälkeen niin runsaasti karvoja kuin kuvailet, niin pistäähän se miettimään. Mulla on sellainen käsitys että mikroskooppisen pieni hilse on "takertuvampaa" kuin karva. Eli hilsettä voi jäädä vaatteisiin vaikka karvat olisivat peseytyneet pois. 

Oliko tämä ensimmäinen kerta kun koit moista? Me allergikothan ollaan varsin kokeneita, osataan lukea omia olojamme, päätellä mistä ne oireet nyt taas tällä kertaa puhkesivat. (En itse ole allerginen eläinten hilseelle.)

Vierailija
6/7 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa on niin monenlaista: toiset saavat allergiaoireita jo lemmikinomistajan seurassa, toiset taas vasta hyvin paljon eläinpölyä sisältävässä tilassa. Koiranomistajia ainakin ohjeistetaan pesemään esim. vuodevaatteet usein, jos lemmikki oleilee sängyssä. Uskoisin, että suurin osa hilseestä lähtee pesun mukana, vaikka karvoja jäisikin. Koirankarvoistahan tehdään myös lankaa ja neulotaan esim. lapasia ja siinä prosessi ainakin hilse lähtee, kun allergisetkin voivat niitä pitää.

Vierailija
7/7 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli nyt kolmas kerta kun jouduin keräämään niitä koirankarvavaatteita. Aiemmilla kerroilla mulla oli nuhaa muutenkin (koirankarvanaapuri muutti tähän vasta syksyllä) mutta nyt ei ollut itsellä nuhaa, vasta kuin jälkikäteen ja juuri sitä kokoajan valuvaa allergianuhaa. Mutta tiedän vaan itsestä että jos tietää jossain kodissa olevan eläimiä niin mulla alkaa aiemmin oireet kun alkaa jo vähän odottamaan niitä (kuten alkaa kuvitella raskausoireita kun toivoo olevansa raskaana..) joten olen ajatellut sen olevan vähän psykologistakin :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan