Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pienin kalorimäärä, jolla taatusti laihtuu vaikka olisi säästöliekkiä tai kilpparivajetta?

Vierailija
12.10.2020 |

Olen syönyt nyt kaksi viikkoa 600 kaloria päivässä. Paino on noussut 200g.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Tarkoitat kenties suurinta määrää.

Vierailija
2/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari tarvitsee kyllä ihan reilusti kilokaloreita. Kitukaloreilla saa sen kilpparin ihan kunnolla rikki. Itse syön 1800-2000 kcal päivässä, runsaseläinrasvaisesti, hiilarit n 30g pääasiassa täysrasvaisista maitotuotteista, kasveja kourallinen päivässä, eläinkunnan proteiinia 60-70g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen en osaa vastata, mutta aina kun verensokeri kohoaa ja elimistöön tulee insuliinia, soluissa oleva rasva lukittautuu sinne niin, ettei sitä pysty kuluttamaan energiaksi. Tästä syystä laihtumista edesauttaa ensisijaisesti kaksi asiaa:

1. syö harvemmin = verensokeri nousee harvemmin, ja

2. syö vähemmän hiilareita = verensokeri nousee vähemmän.

Itse syön kerran päivässä ja hiilareita tulee noin 40 g/päivä. Kaloreita saan tällä hetkellä noin 1800. Aiemmin kun söin 1600 kcal/pvä, laihduin kilon viikossa normaalipainon sisällä. Nyt en halua laihtua enempää, ja tällä nykyisellä määrällä paino pysyy tasaisena.

Liian vähän ei tule syödä, koska elimistö voi silloin alkaa käyttää lihaksia energianlähteenä!

Vierailija
4/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymykseen en osaa vastata, mutta aina kun verensokeri kohoaa ja elimistöön tulee insuliinia, soluissa oleva rasva lukittautuu sinne niin, ettei sitä pysty kuluttamaan energiaksi. Tästä syystä laihtumista edesauttaa ensisijaisesti kaksi asiaa:

Itse syön kerran päivässä ja hiilareita tulee noin 40 g/päivä. Kaloreita saan tällä hetkellä noin 1800. Aiemmin kun söin 1600 kcal/pvä, laihduin kilon viikossa normaalipainon sisällä. Nyt en halua laihtua enempää, ja tällä nykyisellä määrällä paino pysyy tasaisena.

Liian vähän ei tule syödä, koska elimistö voi silloin alkaa käyttää lihaksia energianlähteenä!

Pätkäpaastoan, syön kerran päivässä. Hiilareita en laske. Tukka lähtee tukkoina. :(

Vierailija
5/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kilpparivajetta on, kannattaa siihen hankkia lääkitys! Ei sen kanssa hirveästi laihduta, ja jos laihdutaan niin voi olla varma, että koko kilpirauhanen on tuhoutunut laihdutuskuurin jälkeen.

Jos kilpparivaje taas on niin pieni, ettei lääkäri kirjoita siihen reseptiä, lihavuus tai laihtumattomuus johtuu jostain ihan muusta. Mutta kannattaa kuitenkin kokeissa käydä.

Vierailija
6/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 600 kcal:illa ihan jokainen aikuinen laihtuu, elimistö ei pysty millään kuluttamaan niin vähän. 2 viikkoa vaan on ihan liian lyhyt aika päätellä mitään, koska tosiaan nestetasapainon vaihtelut voi peittää muutaman kilonkin painonlaskun ja näyttää ettei ole laihtunut vaikka onkin rasvaa lähtenyt.

Mutta hidasta voi toki olla. Itselläni kombo PCOS + esivaihdevuosioireet. Olen lääkärin määräämänä ENE-dieetillä jolla pussiruoasta 600 kcal / päivä. Laihdun, mutta vain kilon viikossa, kun laskennallisesti kokoiseni pitäisi laihtua 2 kg viikossa noin vähillä kaloreilla.

Vierailija
7/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastoan, syön kerran päivässä. Hiilareita en laske. Tukka lähtee tukkoina. :(

Syöthän paljon vihreitä kasviksia? Ravintoaineiden saanti kannattaa varmistaa, esim. omega 3 -rasvat, rauta ja foolihappo, B-vitamiini (varsinkin jos ei syö lihaa), magnesium ja sinkki. Googlaa oireitasi ja ala syödä niiden mukaan ravintolisiä. Kun syöt vain kerran päivässä, kaiken syömäsi pitäisi olla mahdollisimman ravinnerikasta ja tuoretta, jotta elimistö saa edelleen tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet.

Vierailija
8/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtua liikunnalla älä jätä aterioita väliin.

Vierailija
9/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kilpparivajetta on, kannattaa siihen hankkia lääkitys! Ei sen kanssa hirveästi laihduta, ja jos laihdutaan niin voi olla varma, että koko kilpirauhanen on tuhoutunut laihdutuskuurin jälkeen.

Jos kilpparivaje taas on niin pieni, ettei lääkäri kirjoita siihen reseptiä, lihavuus tai laihtumattomuus johtuu jostain ihan muusta. Mutta kannattaa kuitenkin kokeissa käydä.

Eipä sen lääkityksen kanssakaan laihtumaan pääse.Mitä enemmän yrittää laihduttaa,sen enempi lihoo.6 viikkoa pelkkää salaattia ja vähärasvaista kanaa,ym.kasviksia.Painon NOUSU 6kg.Lisäksi urheilut(kävelyt) päälle..

Vierailija
10/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi hyvin, kun söin vähemmän, mutta vahvaa ruokaa, mikä pitää nälän poissa. Paino putosi n. 10kg vuodessa ja nyt vaaka heilahtaa 38kg alempana lähtöpainosta. N. neljä vuotta siihen on mennyt, mutta nyt pitäisi osata ylläpitää tämä paino, ettei tuuli vie mennessään.

Niitä kaloreita on turha laskea, tai luottaa mihinkään lautasmalliin. Ne ei toimi. Vahva ruoka toimii, pienempinä annoksina. Pikkuhiljaa se paino putoaa, mutta ei kai siihen mitään oikotietä olekaan.

Vierailija
11/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta terveydelläsi pelleily. On iso määrä tutkimuksia, jotka toteavat ettei tuollaiset dieetti toimi pitkällä aikajänteellä. Turhaa siis.

Vierailija
12/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimi hyvin, kun söin vähemmän, mutta vahvaa ruokaa, mikä pitää nälän poissa. Paino putosi n. 10kg vuodessa ja nyt vaaka heilahtaa 38kg alempana lähtöpainosta. N. neljä vuotta siihen on mennyt, mutta nyt pitäisi osata ylläpitää tämä paino, ettei tuuli vie mennessään.

Niitä kaloreita on turha laskea, tai luottaa mihinkään lautasmalliin. Ne ei toimi. Vahva ruoka toimii, pienempinä annoksina. Pikkuhiljaa se paino putoaa, mutta ei kai siihen mitään oikotietä olekaan.

Lisään tähän sen verran, että voi, pekoni, liha yleensä, pitää nälän poissa. Ai niin, vihannekset jätin kokonaan pois, ne ei ole laihduttajan ruokaa, päinvastoin. Kaikkeen tottuu, mutta radikaali muutos tarvitaan, että tavoitteeseen pääsee. Sitäpaitsi vahva ruoka maistuukin hyvältä.

Vierailija
13/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta terveydelläsi pelleily. On iso määrä tutkimuksia, jotka toteavat ettei tuollaiset dieetti toimi pitkällä aikajänteellä. Turhaa siis.

Tutkimukset ei itse asiassa osoita tuollaista, vaan lähinnä sen että pysyvä painonhallinta on yleensä dieettimenetelmästä riippumatta erittäin haastavaa jos pudotettavaa on ollut vähänkään enemmän (yli 15 kg). 95% lihoo takaisin muutamassa vuodessa, mutta prosentti on ihan sama olipa laihduttanut jollain ääripikakuurilla tai ns. rauhallisella elämäntapamuutoksella.

Vierailija
14/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sokerit ja muut paskahiilarit pois ja syö normaalisti kaloreita laskematta. 

Vierailija
15/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän sen verran, että voi, pekoni, liha yleensä, pitää nälän poissa. Ai niin, vihannekset jätin kokonaan pois, ne ei ole laihduttajan ruokaa, päinvastoin. Kaikkeen tottuu, mutta radikaali muutos tarvitaan, että tavoitteeseen pääsee. Sitäpaitsi vahva ruoka maistuukin hyvältä.

Tuota vihannesten poisjättöä ei voi kyllä mitenkään kellekään suositella, niin paljon niissä on hyödyllisiä aineita kuten kuituja, vitamiineja ja erilaisia hyödylliisiä fytokemikaaleja. Lisäksi suurin osa vihanneksista on erittäin vähäkalorisia, joten niiden syönti ei mitenkään haittaa painonlaskua.  

Mutta joo, jos vain laihtumista ajattelee, se onnistuu toki millä tahansa tavalla jolla kalorit saa pidettyä kulutuksensa alapuolella niin kauan kuin laihtumistarvetta on. Itse olen laihduttanut 106 kilosta 63 kiloon sillä paljonparjatulla virallisterveellisellä.

Vierailija
16/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sen lääkityksen kanssakaan laihtumaan pääse.Mitä enemmän yrittää laihduttaa,sen enempi lihoo.6 viikkoa pelkkää salaattia ja vähärasvaista kanaa,ym.kasviksia.Painon NOUSU 6kg.Lisäksi urheilut(kävelyt) päälle..

Joo, tämä pitää niin paikkansa!

Yksi tabletti naamariin, niin paino nousee VÄHINTÄÄN kilon viikossa, vaikka ei söisi mitään ja joisi pelkkää vettä.

AP

Vierailija
17/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota vihannesten poisjättöä ei voi kyllä mitenkään kellekään suositella, niin paljon niissä on hyödyllisiä aineita kuten kuituja, vitamiineja ja erilaisia hyödylliisiä fytokemikaaleja. Lisäksi suurin osa vihanneksista on erittäin vähäkalorisia, joten niiden syönti ei mitenkään haittaa painonlaskua.  

Mutta joo, jos vain laihtumista ajattelee, se onnistuu toki millä tahansa tavalla jolla kalorit saa pidettyä kulutuksensa alapuolella niin kauan kuin laihtumistarvetta on. Itse olen laihduttanut 106 kilosta 63 kiloon sillä paljonparjatulla virallisterveellisellä.

Kukin tavallaan. Tärkeintä lienee se, miten ja millä se homma toimii. Kävin lekurissa ja minulta otettiin laaja verenkuva ja siinä kaikki mahdolliset arvot oli ihanteellisia. Lekuri sanoi, että mitään ei kannata muuttaa ruokavaliossa, näillä veriarvoilla. Me ei kuitenkaan olla samasta muotista kaikki ja mikä sopii yhdelle ei ole ainoa totuus. Minulla on toiminut hyvin tämä tapa ja koskaan ei ole ollut nälkä.

Ennen leimaamista kannattaa pohtia onnistunutta tulosta ja sitä, että kaikille ei sovi samat asiat. Me olemme yksilöitä, yksilöllisillä ravintotarpeilla. Kuinka moni on joutunut kokemaan epäonnistumisen, kun on seurannut "poliittisesti korrektia" tapaa pudottaa painoa? Käsi ylös. Oho, aika moni käsi nousi.

Minä tunnen monia epäonnistuneita laihduttajia, jotka ovat yrittäneet vihanneksia lisäämällä laihduttaa. Heillä on ollut aina nälkä. Minulla ei ole ja siksi laihduin, kun en ole tarvinnut mitään "naposteltavaa". Hedelmiä, kausimarjoja (mansikoita, mustikoita, viinimarjoja) ja sieniä syön, mutta en vihanneksia. En tarvitse vitamiineja purkista. Tämä on toiminut minulla ja vaikka olen kerettiläinen kieltäytymisessäni yhdestä "virallisesta totuudesta", en tuomitse ketään sen perusteella, mitä hän syö, tai on syömättä.

Elän omalla tavallani ja kaikin mokomin annan muidenkin elää omalla tavallaan. Ei ole yhtä totuutta, mikä on absoluuttinen ja siitä minä olen terve ja hyväkuntoinen elävä esimerkki.

Minä kerroin oman tapani ja sen, että sekin on vaihtoehto. Teidän leimaamisenne kertoo enemmän teistä, kuin minun onnistumisestani omassa tavoitteessani. Kaikki ei sovi kaikille, on asia mikä pitäisi kyetä tiedostamaan. Muiden leimaaminen omassa ylemmyydentunnossa ei ole osoitus viisaudesta. Pohtikaa asiaa ja yleensä asioita omalta kannaltanne, ei virallisen "totuuden" propagandalla. Ja hyväksykää ihmisten erilaisuus.

Toivotan teille kaikkea hyvää, nauttikaa elämästänne ja antakaa muidenkin nauttia omasta elämästään. Se on vaatimaton pyyntö, tällaiselta omasta elämästään nauttivalta ihmiseltä, joka ei taivu muotioikkuihin, eikä "ainoan oikean totuuden" julistuspropagandaan. Te ette tiedä kaikkea, mutta minä tiedän sen, mikä on minulle oikea tapa elää ja se riittää minulle.

Vierailija
18/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä pitää niin paikkansa!

Yksi tabletti naamariin, niin paino nousee VÄHINTÄÄN kilon viikossa, vaikka ei söisi mitään ja joisi pelkkää vettä.

AP

Ketjukaappari!

-oikea ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi