Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut edelleen maksavat käteisellä?

Vierailija
11.10.2020 |

Käteinen raha on likaista ja sen käsittely maksutilanteessa on hidasta. Kaikki sujuu paljon nopeammin kun maksaa kortilla.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on hyvä, ei Suomen ahne verottaja tiedä ihan kaikkea.

Vierailija
22/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä, koska olen ulosotossa ja minulla on tuloja, joista en halua kenenkään tietävän. Nämä tulot siis saan käteisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaistahan se on, ja rahanpesu laitonta.

Minä tosin syyllistyin jokin aika sitten rahanpesuun. En minä tarkoituksella. Muutama kolikko oli jäänyt housuntaskuun, kun laitoin ne housut pyykkikoneeseen. Kun avasin koneen pesun jälkeen, huomasin kolikot siinä luukulla. Keräsin ne talteen siitä.

Vierailija
24/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käteisen häviäminen mahdollistaa negatiiviset talletuskorot.

Vierailija
25/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sellaiset joilla on puolison kanssa yhteinen tili ja eivät halua puolison tekevän päätelmiä maksutapahtumista.

Vierailija
26/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuhan käteinen jopa siihen kotivaraan, joka jokaisella pitäisi olla. Kun sähköt menee, ei muovirahalla tai verkkomaksuilla ostella mitään. Käteisellä saattaa jotain kyetä hankkimaan. En puhu tunnin sähkökatkosta vaan paljon pidemmästä.

Vierailija
27/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan pankkiautomaatista tietyn summan rahaa kerran viikossa. Tämän rahan käytän viikon aikana ruokaan ja muihin päivittäisostoksiin. Tällä tavoin muistan paremmin kuinka paljon olen käyttänyt rahaa kuin jos maksaisin kaiken kortilla. 

Vierailija
28/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan ja laskut maksan tililtä suoraan, kortilla ostan lähinnä bensat. Kerran kuukaudessa nostan rahaa tililtä ruokaan ja käyttörahaksi.

Pysyy paljon paremmin käytetty raha hallinnassa kun se fyysisesti vähenee lompakosta.

Tällö tavalla saan säästettyä valtavasti rahaa, kun ei tule ylimääräisiä osteltua.

Vierailija
29/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion siirtyä kokonaan käteisen käyttöön. Sirutus on stanan juonia ..

Zinc

Vierailija
30/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti vasta on hidasta. Käteinen on nopeaa, paljon nopeampaa. Puhumattakaan että todistaa olevansa vapaa herra ja että on varaa. Kortilliset ovat köyhiä orjia.

Vierailija
31/31 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti vasta on hidasta. Käteinen on nopeaa, paljon nopeampaa. Puhumattakaan että todistaa olevansa vapaa herra ja että on varaa. Kortilliset ovat köyhiä orjia.

Jos käteisellä maksaminen on mielestäsi nopeaa, et varmaan ole koskaan joutunut odottamaan kun joku mummeli alkaa kassalla etsiä kolikoitaan ja sitten laskeskella niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme