Meneekö sinun 3-4 vuotias
Potalle vai pöntölle lastenhoitohuoneessa / invavessassa naisten vessassa
Kommentit (52)
Pöntölle. Pottaa ei ole käyttänyt koskaan, vaan se on lentänyt aina seinälle jos sitä erehtyi tarjoamaan. Vaipoista pöntölle siis suoraan on meillä menty.
Meidän 5 v käy vielä potalla. osaa käydä pöntöllä, mutta potta on vielä turvallisempi
Lapseni kävi 1wuotiaana pöntöllä!
Lapseni kävi 1wuotiaana pöntöllä!
Yleensä potalla, käy kyllä pöntölläkin, mutta täytyy pitää kiinni. Tyttöä pelottaa istua siinä ja on suht pienikokoinen 3-vuotiaaksi(92cm/12kg). Onko tämäkin NYT joku ongelma?
Päiväkodeissa isojen ryhmään tuodaan potat niitä lapsia varten, jotka sen tarvitsevat, yleensä potat ovat käytössä max muutaman kuukauden, kun lapset haluavat olla "isoja" kuten muutkin eivätkä halua pottaa enää käyttää.
Pottaa käytettiin joskus lapsen ollessa parivuotias, sen jälkeen on onnistunut hyvin pöntöllä asiointi matkaillessa ja ravintoloissa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 10:44"]
Miten pitkiä lapsia teillä on kun 2 vuotiaat ylettyy käymään pöntöllä, ja saavat pidettyä itsensä siinä? Mulla vasta 5 vuotiaana toinen poika mennyt pöntölle, ensin jouduin pitelemään varalta kiinni, toinen kaksosista on lyhyempi, ei pääse kiipeämään pöntölle kun on lyhyet jalat, ja ei, ei ole sitä pöntön supistajaa, joka on ihme kapistus joka ei pysy siinä pöntössä kiinni, sehän vaikeuttaa vielä enemmän sitä pöntölle menoa kun sitä pitää pitää samalla kiinni oikeassa kohdassa. Jakkaran päältäkään lyhyempi poika ei uskalla mennä pöntölle, kaipa se saa pelkäämään putoamista pönttöön vielä enemmän.
[/quote]
Tarviiko vielä pottaa tuon ikäisinä? Meneekö lastenhoitohuoneissa pikkupönölle?
[/quote]
Tottakai menee lastenhoitohuoneessa pikkupöntölle, sehän on jännittävää.
Pöntöllä käynyt jo iäisyyden. Tais käydä potalla joskus 1-2 vuotiaana, sen jälkeen pöntöllä jo.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:23"]
Päiväkodeissa isojen ryhmään tuodaan potat niitä lapsia varten, jotka sen tarvitsevat, yleensä potat ovat käytössä max muutaman kuukauden, kun lapset haluavat olla "isoja" kuten muutkin eivätkä halua pottaa enää käyttää.
Pottaa käytettiin joskus lapsen ollessa parivuotias, sen jälkeen on onnistunut hyvin pöntöllä asiointi matkaillessa ja ravintoloissa.
[/quote]
Onko pottatuolit ja minkälaisia pottia on isojen ryhmässä?
2v ja 3kk ja pöntöllä. Meidän poika on paras.
Potalla tykkäsivät meidän lapset käydä. Vanhempi oli varmaan melkein 5-v, kun sovittiin yhdessä pöntölle siirtymisestä. Kuivaksi opettelukin kesti, yövaippa jäi pois 3,5-vuotiaana. Nuorempi siirtyi aikaisemmin, luultavasti alle 3-v. En ymmärrä, miksi pienten lasten pottailu on noloa?
3 vuotias käy kummassakin. Jos vessa on epäsiisti pyydän häntä mieluummin menemään potalle.
Pöntöllä rupesi käymään kun 3 täytettyään siirtyi isojen ryhmään tarhassa ja siellä ei pottia ollut. Hetken kävi senkin jälkeen kotona potalla kunnes yhdessä päätettiin että ei tarvitse sitä enää. Käydään yhdessä Naisten vessassa tai saattaa mennä myös isoveljen (10v ) kanssa miesten vessaan jos on vaan pisuhätä. (isot pojat pissaa seisaallaan, on niin pitkä kaveri että ylttää jo ilman jakkaraa) nyt 3v4kk
Pöntölle sekä 4v tyttö, ei ole ikinä suostunut käyttämään pottaa missään, että vajaa 3v poika. Poika käyttöä pottaa vain tarhassa.
Potta jos sellainen löytyy, koska mä joudun kiinnipitämään kun käy pöntöllä muualla.
Eiks oo hankala pidellä siitä 2-veestä kiinni pöntöllä..?? Vai pystyykö teidän ihmelapset itse istumasn siinä pöntöllä kiinni pitämättä? Varmaan pyyhkivätkin itse..
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 17:13"]Eiks oo hankala pidellä siitä 2-veestä kiinni pöntöllä..?? Vai pystyykö teidän ihmelapset itse istumasn siinä pöntöllä kiinni pitämättä? Varmaan pyyhkivätkin itse..
[/quote]mun 2,5v pitää itse kiinni