Aika jännä tunne oli kävellä ampumaradan ohi, kun sieltä alkoi yhtäkkiä kuulua ampumista
Sinänsä näin syksyllä asia on läsnä usein, kun ampumarata on tässä aika lähellä ja sieltä kuuluu aika ajoin ampumista. Nyt kävelin koiran kanssa sen ohi. Luulin, että radalle menijä pysäköisi autonsa suunnilleen siihen, mistä kuljin, mutta nyt siinä ei näkynyt autoja. Yhtäkkiä alkoi kuulua ampumista. Niin läheltä, että kuulin lataamisen kilahduksen. Vaikka tässä näkee metsästäjiä useinkin, jotenkin kyllä tulee sellainen atavistinen kauhu pintaan tuollaisessa tilanteessa.
Kommentit (41)
Oletko käynyt tien varressa muina vuorokauden aikoina? Pimeällä autot ei ehkä näe että olet tulossa tien varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä selostat? Oootko ikinä käynyt ampumaradoilla? Siellä on parkkipaikat ihan erikseen ja kyllähän ne äänet kuuluu kilometrien päähän.
Mitä ihmettä sä selostat? Mä kävelin sen parkkipaikan ohi, joka oli tyhjä. Miten tuo "äänet kuuluvat kilometrien päähän" liittyy asiaan?
Ap
Ilman autoja ei voi kuulua laukauksia. Niinkö ajattelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä selostat? Oootko ikinä käynyt ampumaradoilla? Siellä on parkkipaikat ihan erikseen ja kyllähän ne äänet kuuluu kilometrien päähän.
Mitä ihmettä sä selostat? Mä kävelin sen parkkipaikan ohi, joka oli tyhjä. Miten tuo "äänet kuuluvat kilometrien päähän" liittyy asiaan?
Ap
En.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt hyvä ihminen ne lääkkeet!
Mitä tarkoitat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En.
Ap
Miksi sitten loit yhteyden parkkipaikalla olevien autojen ja laukausten äänten välille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En.
Ap
Miksi sitten loit yhteyden parkkipaikalla olevien autojen ja laukausten äänten välille?
Koska ampumarata on n. 4 km päässä lähimmästä asutusta talosta ja täällä maalla useimmat liikkuvat autolla kaikki autoa pidemmät matkat.
Ap
Kauhu?
Miksi ihmeessä?
Ampumaharrastajat ovat valikoitunutta porukkaa ja esimerkiksi väkivaltataustaiset eivät saa aselupaa. Eli aseharrastajat ovat keskimääräistä kunnollisempia kansalaisia.
Ihan sekopäinen ketju.
Ap ei oleta, että parkkipaikalla pitäisi olla autoja jotta joku voi harjoitella radalla, mutta on ihmeissään kun radalla harjoitellaan vaikka autoja ei näy.
Ampuja tuli pyörällä.
Ampuja tuli mopolla.
Ampuja tuli moottoripyörällä.
Ampuja tuli kävellen.
Ampuja tuli jonkun muun autokyydillä.
Joku on jättänyt auton jostain syystä kauemmas tai saanut kyydin, mutta voin uskoa että pelästyy kun vieressä pamahtaa!
Vierailija kirjoitti:
Kauhu?
Miksi ihmeessä?
Ampumaharrastajat ovat valikoitunutta porukkaa ja esimerkiksi väkivaltataustaiset eivät saa aselupaa. Eli aseharrastajat ovat keskimääräistä kunnollisempia kansalaisia.
Siksi, että kun kuulee ampumisen äänen yllättäen aika läheltä, kun olettaa, että koko ampumarata on tyhjä, sitä pelästyy. Aseet ovat vaarallisia. En varsinaisesti nyt pelkää ihmisiä, mutta se, kun yhäkkiä joku tuntematon ihminen ampuu ampumaradalla, jonka oletat olevan tyhjä, se säikäyttää. Ja myös kertoo ihmisen elimistön toiminnasta jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan sekopäinen ketju.
Ap ei oleta, että parkkipaikalla pitäisi olla autoja jotta joku voi harjoitella radalla, mutta on ihmeissään kun radalla harjoitellaan vaikka autoja ei näy.
Ampuja tuli pyörällä.
Ampuja tuli mopolla.
Ampuja tuli kävellen.
Ampuja tuli jonkun muun autokyydillä.
No jos asuisit täällä, missä minä asun, saattaisit itsekin hämmästellä.
Parkkipaikalla ei näkynyt myöskään pyörää, polkupyörää, mopoa eikä moottoripyörää.
Ei tämä mikään mysteeri ole, johon tarvitsee etsiä vastaus, se vain on jännittävää se pelon tunne, mikä tulee, kun ihan lähellä joku tuntematon ihminen käsittelee asetta, varsinkin, kun se tulee yllättäen.
En minä ole kiinnostunut siitä, miten se ampuja sinne oli päässyt tai kuka siellä oli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhu?
Miksi ihmeessä?
Siksi, että kun kuulee ampumisen äänen yllättäen aika läheltä, kun olettaa, että koko ampumarata on tyhjä, sitä pelästyy. Aseet ovat vaarallisia. En varsinaisesti nyt pelkää ihmisiä, mutta se, kun yhäkkiä joku tuntematon ihminen ampuu ampumaradalla, jonka oletat olevan tyhjä, se säikäyttää. Ja myös kertoo ihmisen elimistön toiminnasta jotain.
Ap
Ei aseet ole vaarallisia, vaan sekopäiset ihmiset ovat vaarallisia.
PS. Asiaton oleskelu ja kulkeminen ampumarata-alueella on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Joku on jättänyt auton jostain syystä kauemmas tai saanut kyydin, mutta voin uskoa että pelästyy kun vieressä pamahtaa!
Etenkin se yhdistelmä, että ihan vieressä on joku ihminen, jota en näe ja joka ampuu. Se sai aikaan mielenkiintoisen ja erittäin nopean reaktion.
Ja kuten sanoin, ei mua mitenkään vaivaa, miten se ihminen oli sinne päässyt. Olen ihan tottunut siihen ampumiseen, ampumarata on niin lähellä, että näin syksyisin sieltä kuuluu ampumista varmasti päivittäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sekopäinen ketju.
Ampuja tuli pyörällä.
Ampuja tuli mopolla.
Ampuja tuli kävellen.
Ampuja tuli jonkun muun autokyydillä.No jos asuisit täällä, missä minä asun, saattaisit itsekin hämmästellä.
Parkkipaikalla ei näkynyt myöskään pyörää, polkupyörää, mopoa eikä moottoripyörää.
Ei tämä mikään mysteeri ole, johon tarvitsee etsiä vastaus, se vain on jännittävää se pelon tunne, mikä tulee, kun ihan lähellä joku tuntematon ihminen käsittelee asetta, varsinkin, kun se tulee yllättäen.
En minä ole kiinnostunut siitä, miten se ampuja sinne oli päässyt tai kuka siellä oli.
Ap
Hämmästelen suuresti että pidät pelottavana sitä että joku ampuu ampumaradalla.
Oletko niitä joita pelkää poliisiakin siksi kun niillä on aseet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhu?
Miksi ihmeessä?
ApEi aseet ole vaarallisia, vaan sekopäiset ihmiset ovat vaarallisia.
PS. Asiaton oleskelu ja kulkeminen ampumarata-alueella on kiellettyä.
No enpä ole samaa mieltä siitä, etteivät aseet ole vaarallisia. Mun opettaja, nyt jo edesmennyt, melkein kuoli metsästysonnettomuudessa. Ei ollut sekopäitä lähelläkään. Muutenkin inhoan nuota NRA-henkistä propagandaa, kun juuri aseiden vähentäminen vähentää selvästi aseilla tehtyjä henkilörikoksia (tästä erinomainen esimerkki Australiasta).
Ps. Kävelin merkittyä ulkoilureittiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sekopäinen ketju.
Ampuja tuli pyörällä.
Ampuja tuli mopolla.
Ampuja tuli kävellen.
Ampuja tuli jonkun muun autokyydillä.No jos asuisit täällä, missä minä asun, saattaisit itsekin hämmästellä.
Ap
Hämmästelen suuresti että pidät pelottavana sitä että joku ampuu ampumaradalla.
Oletko niitä joita pelkää poliisiakin siksi kun niillä on aseet?
Hämmästelen suuresti, että osaat kirjoittaa, mutta sisälukutaitoa sinulla ei ole lainkaan.
Ap
Ymmärrän aloittajaa. Itse olisin varmaan spontaanisti alkanut kiljua.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa. Itse olisin varmaan spontaanisti alkanut kiljua.
Mulle tuli siinä tilanteessa mieleen eräs tuttuni, joka on kotoisin maasta, jossa on pitkään jatkuneita aseellisia konflikteja. Hän sai jonkinasteisen paniikkikohtauksen ollessaan marjassa jossain ampumaradan lähistöllä (ei tämä sama, toisella paikkakunnalla).
ap
Ihmeellistä kyttäämistä!