Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävien suhtautuminen raskausuutiseen

Vierailija
04.01.2014 |

Kerroin eilen parille ystävälleni olevani raskaana. Minua yllätti ystävieni reaktiot asiaan: toinen sanoi tylysti ja vähän vihaisenakin "mikä kiire teillä on??" ja toinen pelkäsi "mammautuvani" ja oli pettyneen oloinen. Olisin kaivannut aitoa iloa näin suuren asian kohdalla. Kyseessä lähimmät ystäväni.

Olen 30v, mies 40v. Olemme seurustelleet vasta vuoden, se on totta. Mutta tämän ikäisenä ei ole aikaa vuosia jos haluaa perheen perustaa ja muutenkin suhteet etenevät nopemmin kuin 20 vuotiaana. Tuntee jo itsensä ja tietää mitä haluaa. Ostimme yhteisen asunnonkin syksyllä ja kihloihin menimme jouluna. Kummallakaan eil ole lapsia ja minulla on ollut vauvakuume jo vuosia. Toki elämme edelleen alkuhuumaa ja olemme tosi rakastuneita mutta miksi enää odottaa tässä iässä ja tässä vaiheessa elämää? Ei niitä lapsia välttämättä tule heti kun haluaa. Meillä kävi tuuri ja tulin heti raskaaksi.

Jotenkin harmittaa vaan kun ystäväni antoivat ymmärtää olevansa pettyneitä ja ihan kuin olisin jotenkin pettänyt heidät. Huokaus. Muilla kokemusta samanlaisesta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei vaan kiinnosta.

Vierailija
2/7 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan voisin suhtautua juuri noin kuin ystäväsi. Valitettavasti olen menettänyt ystävän, kun hän "mammautui". Me lapsettomat ystävät emme olleet enää mitään, kun hän tutustui toisiin äiteihin vauvafoorumeiden fb-ryhmissä. Harmittaa vieläkin. Tuntuu, että jäin täysin ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:37"]Minä varmaan voisin suhtautua juuri noin kuin ystäväsi. Valitettavasti olen menettänyt ystävän, kun hän "mammautui". Me lapsettomat ystävät emme olleet enää mitään, kun hän tutustui toisiin äiteihin vauvafoorumeiden fb-ryhmissä. Harmittaa vieläkin. Tuntuu, että jäin täysin ulkopuolelle.

[/quote]

Siis sua harmittaa, että 30-vuotias nainen saa lapsen? Ei tietenkään kaikkien tarvitse lisääntyä, mutta eihän se nyt mikään ihme ole, että tuon ikäinen toivoo perheenlisäystä? Onko vähän itsekästä ja ennakkoluuloista, jos antaa toisen raskautumisen tulla ystävyyden välille?

Vierailija
4/7 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei lapset kiinnosta ja ystävän menetys voi pelottaa. Ikävää silti että suhtautuminen oli suoran tyly. Ehkä voisit kertoa heille ettei tätä tarvitse kohdallasi pelät. Ja ystävät ovat edelleen osa elämääsi.

Vierailija
5/7 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:34"]

Kaikkia ei vaan kiinnosta.

[/quote]

Vaikka ei kiinnostaisikaan, voisi silti onnitella näinkin isosta uutisesta.

Vierailija
6/7 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:37"]Minä varmaan voisin suhtautua juuri noin kuin ystäväsi. Valitettavasti olen menettänyt ystävän, kun hän "mammautui". Me lapsettomat ystävät emme olleet enää mitään, kun hän tutustui toisiin äiteihin vauvafoorumeiden fb-ryhmissä. Harmittaa vieläkin. Tuntuu, että jäin täysin ulkopuolelle.

[/quote]

Siis sua harmittaa, että 30-vuotias nainen saa lapsen? Ei tietenkään kaikkien tarvitse lisääntyä, mutta eihän se nyt mikään ihme ole, että tuon ikäinen toivoo perheenlisäystä? Onko vähän itsekästä ja ennakkoluuloista, jos antaa toisen raskautumisen tulla ystävyyden välille?

[/quote]

Onko vähän itsekästä raskautua ja ruveta juttelemaan vaan vauvajuttuja?

Vierailija
7/7 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 22:43"]

[/quote]

[/quote]

Onko vähän itsekästä raskautua ja ruveta juttelemaan vaan vauvajuttuja?

[/quote]

Ei pitäisi heti ajatella automaattisesti, että ystävä muuttuu ja alkaa puhumaan vaan vauvajutuista. Luulisi ystävyyden kestävän mitä tahansa, myös vauvan tulon eikä pelkästään biletystä ja sinkkuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi