Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on tubulaariset rinnat, miten saada korjaus julkisella

Vierailija
04.01.2014 |

Minulla on ollut aivan teinistä asti kolmion muotoiset rinnat- tosi isot alaspäin sojottavat nännipihat ja nänni osuu vartaloon eli rintani eivät ole milläänlailla normaalit. Kokoeroakin on. Jostain luin että vaikea-asteinen tubulaarisuus korjataan yleisellä puolella, mutta miten saan leikkaukseen lähetteen. Luulen että terveyskeskuslääkäri nauraisi mut ulos. Vaikka mun tissit on paljon rumemmat kuin jotkut hörökorvat.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubulaariset rinnat ovat yleensä muodoltaan erilaiset ja rinnat saattaa olla keskenään eri kokoiset. Sellaisten ihmisten, joilla ei ole itse kokemusta tästä asiasta - on varmaan vaikea kuvitella sitä tuskaa ja ahdistusta mitä asia aiheuttaa :(

Vierailija
2/81 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tubulaariset, tajusin vasta nyt lähes kolmekymppisenä, että näille on ihan oma nimityksensäkin. Tähän asti olen vain ajatellut, että rintani nyt sattuvat olemaan rumat ja kadehtinut pyöreitä ja kiinteitä. Asia noussut taas mieleeni kun rintani muuttuneet entisestään imetyksen jälkeen, nyt ne ovat todella surkea näky. En tiedä vielä hakeutuisinko korjausleikkaukseen vai en...epäilen, että tilanne ei muuttuisi itsetunnon kannalta mitenkään, korjauksen jälkeen miettisin varmaan että huomaavatko kaikki että rintani eivät ole aidot ja murehtisin sitten vuorostani tätä. Olisi kiva kuulla toimenpiteessä olleiden kokemuksia, kannattiko jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se tubulaarisuus nyt nimenomaan ollut muodosta kiinni? Erikokoiset rinnat on ihan asia erikseen.

Minullakin on koko ikäni ollut tällaiset kartian malliset rinnat ja isot nännit. Ei tulisi mieleenkään lähteä niitä "korjauttamaan" yhtään minnekään. Rinnat kuin rinnat. Mikä sen muka sanoo, että pitäisi olla toisen malliset?

Vierailija
5/81 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 18:15"]Ennen korjattiin julkisella tubulaarisia rintoja, mutta nykyisin on vaikea päästä leikkaukseen. Pelkkä kosmeettinen seikka ei riitä, joten tubulaarisuus pitää olla senkaltaista että esim. imettäminen ei onnistu. Jos haluat selvittää leikkausmahdollisuutta, niin kysy mieluummin gynekologilta mielipidettä. Hän voi tarvittaessa kirjoittaa lähetteen plastiikkakirurgin arviointiin. Plastiikkakirurgi tekee leikkauspäätöksen. Terveyskeskuslääkärit suhtautuvat pääsääntöisesti nihkeästi näihin asioihin, joten en menisi sieltä kysymään lähetettä.

Vierailija
6/81 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 20:23"]

En ollut ikinä kuullutkaan tubulaarisista rinnoista. Itselläni on pienet "ketunnokat" ja olen aina ajatellut että rintoja on erilaisia, minun on tällaiset. No taitavat olla tubulaariset. Kiva tietää että tämäkin asia minussa vialla...

[/quote]

Googlettakaa tubulaariset rinnat.... Ihan hiukan eri asia kuin pienet tai erikokoiset rinnat... Ystävällä ollut ja korjattu julkisella, tämä aivan oikein minusta. 

Vierailija
7/81 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks mamma, 25v, joka omistaa tubulaariset rinnat. Käyty on plastiikkakirurgisella ja rintasyöpätutkimuksissa ja elokuussa menen suunnittelemaan omaa rintojenkorjausleikkausta.

Yks lapsi löytyy, kohta 1.5v ja häntä mietin sen 4-5kk. Tissit ei kyllä muuttunu miksikään.

Nyt on aika munki saada olla nainen ja ostaa rintaliivit joissa myös kuppi täyttyy. Sanokoon muut mitä tahansa! Kiitos.

Vierailija
8/81 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:45"]

Siis eihän lautakaan saa implantteja julkisella vaikka monet häpeää todella todella paljon rinnattomuuttaan, eli miks tubulaarisetkaan. Moni lauta ottaisi tubulaarisetkin mielummin kuin ei tissejä ollenkaan. Julkisella leikkaus vain jos ei imetys onnistu sanon minä.

[/quote]

Kyllä muuten saa. Jos rinnat eivät ole jostain syystä lainkaan kehittyneet, niin todellakin on mahdollista saada korjausleikkaus.

Vierailija
9/81 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 15:45"]

Julkisella leikkaus vain jos ei imetys onnistu sanon minä.

[/quote]

Öh, eihän ne implantit siihen imetykseen auta, päinvastoin.

Jos on rakenteellinen vika joka estää imetyksen, niin ei sitä korjattua saa.

Vierailija
10/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä paljon negatiivisia kommentteja. Mutta tälläinen aihe herättääkin tunteita puoleen ja toiseen.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, ja omani on tämä: kehityshäiriöisistä rinnoista kärsivä ja korjausleikkaukseen haluava EI ole vain puhtaasti pinnallinen. Asia on monimutkaisempi. Tubulaariset rinnat voivat aiheuttaa mielettömästi kärsimystä ja jopa mielenterveydellisiä ongelmia. Joillekin meistä rinnat ovat henkilökohtainen symboli omasta naiseudesta, ja on todella kipeää, jos omat rinnat enemmänkin tuhoavat omaa naiseuden kuvaa. Nyt siis ei ole kyse vain pienistä rinnoista, vaan oikeasta rakenteellisesta häiriöstä.

Jotkut pystyvät joko itse tai vaikka sitten terapian kautta hyväksymään kehityshäiriöiset rintansa. Minä sanon: hyvä te, jotka siihen pystytte! Olette silmissäni vahvoja ihmisiä. Mutta ne meistä, jotka eivät siihen pysty, eivät ansaitse haukkuja sen johdosta. Minä yritin yli 10 vuotta hyväksyä itseni, mutten onnistunut siinä. Sama pätee moneen muuhunkin naiseen. Tässä ei ole kyse pelkästä kauneusleikauksesta, tässä on kyse monen mielenterveydestä ja mukavuudesta. Ja juuri siksi meillä on julkinen terveydenhuolto; ettei ihmisten tarvitsisi kärsiä vaivoista, joille voi tehdä jotain!

Tubulaarisista rinnoista liikkuu paljon harhatietoa. Mutta totuus on se, että julkisella niitä kyllä korjataan. Puhun kokemuksesta, sillä itse juuri kuukausi sitten kävin kyseisessä korjausleikkauksessa. Jos joku haluaa lukea kokemuksia ja/tai neuvoja siitä, mitä tässä projektissa oikeastaan tapahtuu, tässä on linkki blogiini: http://tubutissit.omablogi.fi/

Tubulaariset rinnat omaavat! Pitäkää lippu korkealla, älkääkä antako ilkeiden kommenttien lannistaa teitä! Ne tulevat ihmisiltä, jotka eivät kykene asettumaan samaan asemaan, jossa meistä moni on.

Vierailija
11/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sellaiset, mutta imetyshän näillä onnistuu nimenomaan hyvin eikä mieskään ole valittanut ikinä. Itse asiassa tykkää kyllä. Nuorena häpesin asiaa, sitten kasvoin siitä yli. Katsotaan tilannetta sitten lapsien jälkeen, miltä tuntuu ja näyttää. Täytettä en haluais mutta jotain muuta kohotusta voisin harkita.

Vierailija
13/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetys onnistuu niin nehän ovat toimivat tissit. Ei niitä verorahoilla lähdetä leikkaamaan. Se on kohtuutonta kun rahat ovat muutenkin tiukassa. Lapsia sairastuu syöpään ja joku aikuinen miettii tissiensä muotoa.

Vierailija
14/81 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin pari vuotta sitten nännipihojen pienennys, ei tullut implantteja. Sain lähetteen tk-lääkäriltä. Edelleen nännipihat normaalia suuremmat, mutta ei läheskään yhtä pahat kuin ennen leikkausta. Operaatio tais maksaa mulle yhdeksänkymppiä.

Vierailija
15/81 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap mulla myös vastaava tilanne, enkä tiennyt että näille rumille rinnoille on nimitys. Imetän parhaillaan, joten se onnistuu onneksi, mutta eipä nää tosiaan yhtään paremmalta näytä... veikkaan että imetyksen päätyttyä tilanne on vielä rumempi....

Saitko jotain apua asiaan ja millä paikkakunnalla asut?

Vierailija
16/81 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
17/81 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/81 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:56"]ELI SIIS, käsitin nyt jutun niin että sekäänkö ei riitä leikkaukseen että kärsii jatkuvasta ahdistuksesta, mielipahasta...jonka nämä tubulaariset rinnat aiheuttavat. Olen nyt 23 vuotias, koko ikäni häpeillyt ja peitellyt rintojani, uimahallit, saunomiset miehen kanssakkin mennyt perseeksi...alasti en ole voinut olla vapaasti koskaan sängyssäkkään, koska haitta on niin suuri mieleterveydelle. En edes tiennyt kärsiväni koko tubulaarisista rinnoista ennen viime viikkoa, ikäni olen luullut että rintani ovat vaan ihan saatanan rumat. kaksi lasta olen saanut, imettänyt, se onneksi onnistui...muistan vielä ku toivoin ennen imetyksiä että ne muuttaisivat rintojen muotoa normaalimmaksi..mutta eHHEEEIiiiii...Eli kerrotaan vähän omista tisseistä vähän kuulostaako tubulaarille vai ei.. kuppikoko on b, solikuopasta mitattu nänninpäähän 25cm, jee kärsin myös riippurinnoista! nännit ovat halkaisialtaan varmaan 12cm, nännin päät tulleet imetyksen vuoksi hieman näkyviin, ennen ei näkyneet, tää ei silti pelasta tilannetta. Kaiken kukkuraksi nämä sojottaavat litteänä putkena suoraan nännit lattiaan päin, ihoa ei näy ku yläpuolelta... yök. :( ei tää vaiva haittais jos olis jo kuolinvuoteella, mutta itteeni pidän aika nuorena vielä ja elämääkin edessä, varaa ei ole muuten korjuuttaa, tuli vain pieni toivonpilkahdus elämään ku luin että julkisella puolella voivat näitä korjata.. Liivejäki on mukava etsii, joutuu taittaamaan tuon rukkasen sinne sisään, sitten se hikoaa taitoskohasta ja kutisee sit :/ja toisekseen nännipiha ku on nii suuri, en ole löytänyt koskaan normi liivejä mitkä peittäisi kunnolla, joutuu päivän mittaa korjaamaan tissien asentoja vähä väliä että nännit ei näy... silti kuitenkaan loppuosaan liiviä ei täyte riitä ja turha on kenenkään päteä että "et oo osannu sit oikeen kokosia liivejä valita" tai " oot pilannu rintas imetyksellä". Kiitos, olipa purkaus. vielä kun googlettaa nuita kuvia nii tuntuu että ei näin kauheita sieltä tunnu ees löytyvän.  
[/quote]

Huono tuuri sulla,mutta ei yhteiskunnan hupenevilla varoilla voida korjata terveitä rintoja kauniimmiksi kun verorahat eivät riitä edes uuteen lasten sairaalaan. Minulla on vakavasti sairas lapsi ja jotenkin näen, että verorahat pitää priorisoida sairaiden hoitoon ja ihmishenkien pelastamiseen, ei rumien mutta terveiden rintojen kalliisiin korjausleikkauksiin.

Vierailija
19/81 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri saattaa muuten olla myötämielisempi lähettämään arvioitavaksi korjausta varten, kun kerran lapsetkin on jo tehty. Jos siis kaksi riittää. Imetys kuitenki aina muuttaa rintoja, joten sen jälkeen saattaisi taas joutua korjaamaan jotain.

Kannattaa varata aika lääkäriin omaan terveyskeskukseen ja käydä juttelemassa asiasta, josko lääkäri sitten laittaisi sen lähetteenkin. Mutta älä turhaudu jos ensimmäinen lääkäri aliarvioisi sun asiaa eikä tee lähetettä, käyt vaan samantien varaamassa uuden lääkäriajan toiselle lääkärille! Joillakin lääkäreillä on vaan se periaate että hänhän ei taatusti yhtään potilasta laita leikottavaksi, ja sulla on oikeis aina myös toisen lääkärin mielipiteeseen. Jos on gynekologilla käyntiä niin voit samalla toki kysyä siltäkin.

Tk lääkärillä käynti maksaa kuitenki niin vähän että kannattaa ehdottomasti käydä näytillä, sillä tekstisi perusteella niistä on oikeasti elämääsi paljon haittaa...

Ennen lääkäriin menoa kirjaat lapulle listan mitä kaikkia ongelmia rinnat sinulle aiheuttaa, ei kuitenkaan koskaan muista kaikkia sitten kun lopulta lääkärille pääsee.

Vierailija
20/81 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oikeasti ihmiset sitä mieltä että toimivien tissien kauneusleikkaukset kuuluvat veronmaksajien maksettaviksi? Huhhuh miten törkeää itsekyyttä. Sitä puuttuvaa itsetuntoa kannattaisi hakea ensisijaisesti terapeutin vastaanotolta.

Ennenkuin kukaan tulee motkottamaan niin itsellänikin on tubulaariset, mutta ei ole mieleenkään tullut vaatia muita maksamaan niiden korjausleikkausta. Jokin tärkeysjärjestys pitäisi terveysasioillakin olla, rumat tissit ei keneltäkään henkeä vie ellei ole todella pahasti mielenterveyshäiriöinen.