Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eveliina -artistin ”tytöttelyt”

Vierailija
11.10.2020 |

Ylellä tänään Eveliinan nimeä käyttävä artisti valittaa siitä että joku mies on neuvonut häntä siinä miten joku mikrofoni toimii ja toinen mies on kutsunut tytöksi.

Eveliina: ehkä olisi aika oikeasti kasvaa aikuiseksi ja lopettaa valittaminen tuollaisista turhanpäiväisistä asioista.

Mä olen 38v. mies ja edelleen minua sekä minun kavereita/kollegoita kutsutan pojiksi. Mikä tässä on ogelma?

Useimmat miehet ovat oikeasti aika ystävällisiä ja haluavat auttaa muita (myös naisia). Eli ei kannata vetää hernettä nenään siitä jos joku yrittää auttaa sinua jossakin asiassa

https://yle.fi/uutiset/3-11580893

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miellän itseni tytöksi enkä naiseksi, koska olen lapsekas 32-vuotias (minulta myös kysytään papereita aina ja onpa joku lipunmyyjäkin kysynyt tuleeko lastenlippu). Evelina on todella teinimäinen sekä pukeutumiseltaan että käytökseltään/puhetyyliltään, että en minä ihmettele miksi häntä myös kohdellaan kuin teini-ikäistä. Jos haluaa tulla kohdelluksi aikuisena vakavastiotettavana naisena, niin ehkä olisi syytä muuttaa habitustaan aikuisempaan suuntaan.

Minä miellän itseni ihmiseksi, joka sattuu olemaan sukupuolellaan nainen. Mitä enemmän mieltää itsensä juurikin naiseksi sitä enemmän näyttää olevan ongelmia. Minä olen se sorrettu sukupuoli, kun en alistu miksikään pikkuvaimoksi ja kun kaikki ei mene niin kuin nainen haluaan hänestä tulee vihainen kuin pikkulapsesta, jolta on viety kaikki lelut ja karkit.

Vierailija
22/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista arkiseksismiähän tuo on.

Meidän työpaikalla on näennäisesti samat työsopparit ja tulospalkkaus. Naisten kuuluu kuitennin siivota ja keittää kahvit kaiken muun lisäksi. Miehet saavat kiitoksen ahkeruudestaan tulospalkassa siinä missä meitä "tyttöjä" kiitetään vain erilaisesta ahkeruudesta ahkeruudesta (= jos näytetään nätiltä tai jos on kiinnostanut siivota), ja sekin kiitos on aina sanallinen.

Kaikkien naismyyjien tukoksentekokyky on parantunut etätöiden myötä, wonder why... :D

Kerro toki kuinka monta tuntia menee päivässä kahvin keittoon :D  

Onko todella sanottu , että naisten pitää siivoilla vai ovatko naiset ottaneet homman itselleen? Monissa työpaikoissa naiset alkavat näpräillä jotain yhdessä mitä kukaan ei heiltä odota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää teiniltä ja puhuu sekä elehtii kuin teini - miten kenellekään tulisi mieleen kutsua häntä nimityksellä nainen? On niitä 3-kymppisiä miehiäkin, jotka näyttävät pojanklopeilta ja käyttäytyvätkin poikamaisesti ja takuulla heitä pojitellaan. Kyllä on lapsellista uhriutumista tältä teiniprinsessalta. 25-vuotiaskin voi olla "teiniprinsessa" jos näyttää ja vaikuttaa siltä, että on jämähtänyt sinne teiniaikaiseen persoonaansa.

Vierailija
24/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pojateltiin töissä 35 asti, kun siellä oli paljon yli 60 vuotiaitakin töissä. Eikä mulla sen takia yöunet menneet. Kyllä se siitä loppuu ja vähenee, uskokaa vain "tytöt".

Eveliina paasaa nyt "vallastaan". Se "valta" loppuu heti, kun levy-yhtiön sedät (ja tädit) huomaa, ettei Eveliinan levyt myy entiseen malliin ja tulee uusia ja seksikkäämpiä artisteja markkinoille.

Vierailija
25/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita hiuksia pitää haroa aina tuollain kliseisesti ylemmäs

Vierailija
26/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita hiuksia pitää haroa aina tuollain kliseisesti ylemmäs

Se on silleen niin ku tyttömäistä, eiku naismaista.

Vierailija
27/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua saa kutsua tytöksi. Ei haittaa. Olen 29.

Sen sijaan se ei ollut ok kun viimeisimmässä työpaikassa useampikin mies kysyi mitä aion tehdä lukion jälkeen/oletko jo 18/yms. En tosiaan näytä 19 vuotiaalta joten päättelin et se on tapa yrittää alistaa.

Vierailija
28/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun tämän draamakuningattaren naamaan tulee ensimmäinen ryppy niin itkee iltaisin itsensä uneen kun kukaan ei enää tytöttelekään

Vierailija
29/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina ei ole tyttöä nähnytkään. Artistista puhumattakaan.

Vierailija
30/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniteknikko vastaa tekniikan toimivuudesta, toimintaohjeet on syytä selvittää artistille eikä voi vain olettaa että asia on hallussa. Tämä pätee sukupuoleen katsomatta, on erittäin ammattitaidotonta dissata äänihenkilöä työnsä tekemisestä.

Tämä mutrusuu suipistelija näkee kaiken hyvin negatiivisena ympärillään, häntä vain vähätellään eikä ymmärretä kuinka hieno artisti hän on, aina haastatteluissa valittamassa milloin mistäkin. Toki tytöttely on asenteena todella väsynyttä käytöstä. Oli miten oli niin kyseistä artistia en jaksa kuunnella hetkeäkään, rasittavaa b-luokan lattaria, huonot biisit eikä lauluääntä.

Vierailija
31/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jotkut kollegat tai niinku jotkut niinku bäkkärillä vaik niinku tulee sanoo niinku et vitsit te ootte söpöi pikkutyttöi ku te tollee tanssitte niinku ja mä oon sillee niinku et haista v*ttu"

... Ja tämä aikuinen kypsä ihminen ihmettelee miksi häntä kutsutaan pikkutytöksi 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️😄😄😄😄

Hupaisaa kun joku aikuinen jäänyt teini-ikään 😂

Vierailija
32/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ongelmat tuntuu olevan käsittämättömän pieniä jos jostain yksittäisestä kutsumanimestä alkaa kauhea show, ompa hirveää. Itse olen 29v nainen eikä sillä ole yhtään minkään valtakunnan merkitystä että tytötelläänkö minua tai vaikka akotellaanko. Ihme herkkähipiäisiä prinsessoja. 

Vierailija
33/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuoret naiset on täysin sekaisin. Tollastakaan hapannaamaa ja huumorintajutonta hyvin harva mies haluaa. Olen 37v mies ja ei haittaa jos pojaksi kutsutaan. Miksi naiseus/tyttöys koetaan naisten taholta jotenkin huonompana kuin miehisyys/poikamaisuus? Miksi naiset haluavat olla miehiä eikä arvosta naiseutta?

Vierailija
34/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa loukkaantua tytöttelystä. Joku kutsuu tytöksi tarkoittamatta mitään pahaa tai sitten se kertoo mahdollisesti sanaa käyttävän huonosta itsetunnosta, joka taas ei liity minuun. Kutsukoon tytöksi. Mulla on sen verta rautainen itsetunto, ettei jaksa kiinnostaa. Tiedän olevani aikuinen nainen ja tiedän vahvuuteni ja heikkouteni.

Olen kuullut enemmän keski-ikäisiltä naisilta pojittelua.

Vierailija
35/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mistä nää keksii näitä :D

Ensinnäkin, en ole ikinä kuullut että kukaan tytöttelisi ketään naista koska siitä on puhuttu joku 100 vuotta ettei saa tehdä niin. Syytä en ole ikinä ymmärtänyt. Enkä sitäkään, että naiset kuitenkin kutsuvat miehiä pojiksi, eikä se haittaa ketään - miksi haittaisi. Lisäksi yleisesti puhutaan "tyttöjen illoista" ja "poikien illoista" vaikka illanviettäjät olisivat aikuisia. 

Nämä on näitä kun on pakko yrittää vääntää itsensä johonkin afrikkalaiseen maaorjaan rinnastettavaan uhrin asemaan. Vaikka elää yltäkylläisyydessä, turvallisessa maassa jossa on vielä tasa-arvokin kaiken lisäksi. 

Vierailija
36/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa loukkaantua tytöttelystä. Joku kutsuu tytöksi tarkoittamatta mitään pahaa tai sitten se kertoo mahdollisesti sanaa käyttävän huonosta itsetunnosta, joka taas ei liity minuun. Kutsukoon tytöksi. Mulla on sen verta rautainen itsetunto, ettei jaksa kiinnostaa. Tiedän olevani aikuinen nainen ja tiedän vahvuuteni ja heikkouteni.

Minulla taas on sen verran hyvä itsetunto, että en siedä väheksyvää käytöstä.

Vierailija
37/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only in Finland. Huomaa millaisessa feministisessä kuplassa eletään täällä. Onneksi muualla maailmassa mies on vielä mies ja nainen on nainen niinkuin luonto sen on tarkoittanut.

Vierailija
38/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on sen verran hyvä itsetunto, että en siedä väheksyvää käytöstä.

Taitaa olla just päinvastoin sen sun itsetunnon kanssa.

Vierailija
39/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tytöttelee tai pojittelee työtään tekevää aikuista niin kyllähän se kertoo ettei arvosta tai ota vakavasti. Jotenkin sen vielä ymmärtää jos toinen on 20 ja risat, mutta mikä ihme siinä on että tytötellään ja pojitellaan vielä nelikymppisiäkin?

Vierailija
40/41 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tytöttelee tai pojittelee työtään tekevää aikuista niin kyllähän se kertoo ettei arvosta tai ota vakavasti. Jotenkin sen vielä ymmärtää jos toinen on 20 ja risat, mutta mikä ihme siinä on että tytötellään ja pojitellaan vielä nelikymppisiäkin?

Tytöttelystä selviää pyytämällä viikkorahaa ja enemmän sillä arvostusta saa kuin tuollaisella tukan haromisella ja suun mutrustelulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi