Sivut

Kommentit (85)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudenkuun aikaan sattui se Wuhanin uudenvuodenviettokin ja koko pandemia pääsi sen turvin liikkeelle. Olihan se jo aikaisemmin ollut muualla. Uudenkuun aikaan lisääntyy kaikki tehokkaimmin (myös ihmiset ja eläimet, bakteeritkin), koska aurinko estää auringon tappavien säteiden pääsyn maapallolle. Ei se sen kummallisempaa ole, mutta sehän ei samaan aikaan paista kaikkialla - kuuta ei edes noteerata, vaikka varmasti vaikuttaa.

Millälailla uusikuu estää auringon säteiden pääsyä maapallolle 😅

Etkö ole koulussa vielä? Vai eikö sitä opeteta siellä?

Olen kouluni käynyt. Mutta ei opeteta. Kerro ihmeessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Maskien tarve piti pedata. Sitten piti alkaa pelotella ja nyt on helvetti irti on kun on kuollut kourallinen yli 80 vuotiaita elokuun alun jälkeen ja on 30 ihmistä hoidossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudenkuun aikaan sattui se Wuhanin uudenvuodenviettokin ja koko pandemia pääsi sen turvin liikkeelle. Olihan se jo aikaisemmin ollut muualla. Uudenkuun aikaan lisääntyy kaikki tehokkaimmin (myös ihmiset ja eläimet, bakteeritkin), koska aurinko estää auringon tappavien säteiden pääsyn maapallolle. Ei se sen kummallisempaa ole, mutta sehän ei samaan aikaan paista kaikkialla - kuuta ei edes noteerata, vaikka varmasti vaikuttaa.

Näkyy se uusikuu tuolla maapallon ympärilläkin, vasemmassa alanurkassa erikseen. Kelaile eestaas, kyllä selviää monta muutakin asiaa;-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maskien tarve piti pedata. Sitten piti alkaa pelotella ja nyt on helvetti irti on kun on kuollut kourallinen yli 80 vuotiaita elokuun alun jälkeen ja on 30 ihmistä hoidossa.

Ei ne muuten olis saaneet kaikkien paikkatietoja mitenkään? Joku tarvii niitä, uskotko?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Omituista! Mun lapsuudessa veivattiin sellaista häkkyrää, jossa pyöri maa ja kuu ja tais olla niitä planeettojakin, kammella veivattii. Mikä sen nimi on, ei tuu nyt mieleen...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut tekoälystä ja tietotekniikasta ylipäätään?

Suuria aukkoja siellö, kun ei tuota kuun asemaa tunneta edes säätiedoissa, vaikka vaikuttaa kaiken aikaa. Vuorovesistä ei haluta tietää meillä, vaikka ne määrää koko elämän muualla maailmassa.

Vierailija

Korona ei ole influenssa, eikä se käyttäydy kuin influenssa. Se on SARS2 ja käyttäytyy kuin SARS1, paitsi että tappaa puolet vähemmän ja leviää huomattavasti helpommin, jo oireettomana, ja on osalla siihen sairastuneista lievä.

Siksi keväällä ei tiedetty oikeasti, tuleeko "toista aaltoa" vai ei. Se että tuli, huomattiin ulkomailta, joissa se alkoi taas levitä.

Kun tartuntoja tuli Suomessakin enemmän, matemaattisella mallinnuksella voi helposti laskea, miten ne lisääntyvät. Korona leviää eksponentiaalisesti eli näppituntumalla jokainen voi itsekin laskea, montako tapausta mihinkin aikaan tulee, jollei ole mitään rajoitustoimia.

2, 4, 8, 16, 24, 48 jne. Mitä isompi luku, sitä räjähdysmäisemmin tartunnat lisääntyvät.

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Koulujen aloitus = enemmän porukkaa samassa tilassa = tarttuu useampaan.

+ muut jo annetut syyt. ÄLY HOI

• ylös 18
  • alas 3
Vierailija

Arvioitiin, että syksyksi saadaan valmistettua erä testejä, jotka antaa enemmän positiivisia tuloksia (oireettomille).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä saan iloa siitä, kun luen, miten joku s e p a r i sairaseläkkeellä oleva pienituloinen itkee ketjuissa, miten kaikkien paikkojen kouluja myöten olisi pitänyt olla kiinni, ettei kukaan sairastuisi. Hänen mielestään jokaisen pitäisi elää hänen pientä no life -elämäänsä, koska ei hänelläkään ole varaa tai terveyttä mennä mihinkään (siis töihin, kouluun, kauppaan tai teatteriin) niin eipä saisi muutkaan.
Kun itseä ei ainakaan tartunta pahemmin pelota, jos vaikka 50% sen saisi se olisi 2,4 miljoonaa ja silti mulla ois 50:50 mahis olla saamatta.

Mun mielestä kaikkien pitää nyt luopua jostakin. Ei se riitä, että vain fiksut rajoittavat menemisiään. Itse olen valmis luopumaan matkustelusta, ravintoloista, teattereista ja leffateattereista. Korvaan nämä ulkoilulla ja netissä roikkumisella.

Töissä ja kaupassa haluaisin vielä käydä.

• ylös 15
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku tekee tällä rahaa 🧐

Kuukausipalkka on kyllä tasainen toimeentulo, siis oikein hyvä raha::-D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näkyy se uusikuu tuolla maapallon ympärilläkin, vasemmassa alanurkassa erikseen. Kelaile eestaas, kyllä selviää monta muutakin asiaa;-)

Mittasuhteet siellä ei ole todelliset, koska Jupiter esimerkiksi on valtavan suuri. Kuvittele se sellaiseksi, niin näet myös, miksi lämpöaalto tuplaantui helteiden aikana - muinakin vuosina teki niin!
http://www.ylakuu.com/suomi/sisluettelo_rakentaminen.htm
Tuolla on uudestakuusta hyviä sovelluksia, jos ei ole vielä tuttua asiaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku tekee tällä rahaa 🧐

Joo. Käsidesi- ja maskifirmat. On ne ovelia.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tekee tällä rahaa 🧐

Joo. Käsidesi- ja maskifirmat. On ne ovelia.

paattikauppiaat myös. Nehän loppuivat heti keväällä kaupoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan iloa siitä, kun luen, miten joku s e p a r i sairaseläkkeellä oleva pienituloinen itkee ketjuissa, miten kaikkien paikkojen kouluja myöten olisi pitänyt olla kiinni, ettei kukaan sairastuisi. Hänen mielestään jokaisen pitäisi elää hänen pientä no life -elämäänsä, koska ei hänelläkään ole varaa tai terveyttä mennä mihinkään (siis töihin, kouluun, kauppaan tai teatteriin) niin eipä saisi muutkaan.
Kun itseä ei ainakaan tartunta pahemmin pelota, jos vaikka 50% sen saisi se olisi 2,4 miljoonaa ja silti mulla ois 50:50 mahis olla saamatta.

Mun mielestä kaikkien pitää nyt luopua jostakin. Ei se riitä, että vain fiksut rajoittavat menemisiään. Itse olen valmis luopumaan matkustelusta, ravintoloista, teattereista ja leffateattereista. Korvaan nämä ulkoilulla ja netissä roikkumisella.

Töissä ja kaupassa haluaisin vielä käydä.

No kyllähän moni nyt luopuu työpaikastaan, ainakin noilla aloilla. Itse luovun varmaan rahasta, kun työpaikan vielä omaavana veroni nousevat talouden ongelmien vuoksi. Luultavasti myös maksan jatkossa käyttämistään palveluista enemmän. Eiköhän tämä tule koskemaan kaikkia muitakin.

Vierailija

Kesällä oli jo tietoa siitä, että toinen aalto oli ehtinyt tulla niissä maissa , joissa korona levisi ensin. Ja toinen aalto oli alkanut n puoli vuotta ensimmäisestä.

Vierailija

Tutkija Tuomas Aivelo totesi 23.3 että koronan toinen aalto tulee puolen vuoden sisällä. Oikeassa oli.

• ylös 11
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat