Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitko asua talossa, joka on hautuumaan lähellä?

Vierailija
10.10.2020 |

Tuli sitten myyntiin unelmieni talo, mutta ongelmana on se, että makuuhuoneesta on näköyhteys hautuumaalle. Joudun miehen töiden vuoksi olemaan paljon öitäkin yksin, niin saattaisi välillä vähän karmia hautuumaan läheisyys yksin ollessa. Kaikenlisäksi talo on vanha puutalo, niin varmasti ääniä kuuluu talossa ja on oma historiansa. Onko ihan naurettavaa aikuisella ihmisellä vähän kammoksua hautuumaan lähellä asumista? Uskaltaisitko itse asua hautuumaan vieressä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tyylinen ketju on ollut ennenkin täällä?

Olen asunut lapsuuden pimeän metsän laidassa ja osin hautausmaan vieressä. Kyllä se lapsena vähän pelotti ehkä jollakin tavalla.

Vierailija
22/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh. 

Mutta en minä sellaisessa paikassa asuisi kuin kotikaupungissani on: satoja vuosia vanhan hautausmaan vastapäätä on ainakin sata vuotta vanha puutaloalue, jonka alla on aiemmin kaupungin laitamalla sijainneita maakuoppia jne. Siis ihmiset asuivat niissä maakuopissa. Siellä on varmasti nähty jos minkälaista kurjuutta ja suunnatonta kärsimystä, jonkalaista me nykysuomalaiset emme pysty edes kuvittelemaan. 

Tämä yhdistelmä olisi liikaa itsellenekin. 

Mä oon niin onnellinen sinun kaltaisista ihmisistä, saa ostettua hyviä taloja paljon edullisemmin, kun jotkut pelkää aaveita :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet ja henget eivät häiritse ketään. Suuremmaksi häiriköksi ovat teinit ja nuoret ylipäätään, kirkon kellot, hautajais saattueet sekä hautausmaalla jatkuvasti ramppaavat kukkien ja kynttilöiden tuojat.

Vierailija
24/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaisin ja sunnuntaisin soi kellot ja itkeviä ihmisiä pihat täynnä. Jouluaattona ei mitään omaa rauhaa kun kansa vaeltaa pitkin sun pihoja. En muuttaisi ikinä.

Mä jotenkin luulin, että se hautuumaa olisi siinä lähellä, eikä talon pihalla. Vai miksi ne ihmiset siinä sinun pihalla vaeltaisi?

Vierailija
25/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi monta Gastlyä, Gengareita ja muitakin pokemoneja. Lisäksi vieressä olisi monta stoppia ja gymejä.

Vierailija
26/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan hautuumaan lähellä. Ei mitään vikaa, hiljaiset naapurit. Puutarhassa kasvit kasvaa hyvin.

Vierailija
27/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kummitukset hautuumaalla viihdy. 

Vierailija
28/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh suurimmissa kaupungeissa hautausmaat ovat melkeinpä ydinkeskustassa... Ainakin Oulussa Intiö ja Helsingissä Hietaniemi. Minusta olisi inhottavampaa asua sairaalan vieressä. 

Vierailija
29/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä. 

Välitilan henget vaeltaa ..

Zinc

Vierailija
30/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta hitossa uskaltaisin! Voisi huudattaa rokkenrollia nupit kaakossa, eikä naapureita häiritsisi 🤘🤘🤘

Vierailija
31/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut puolet elämästäni niin että tien toisella puolella oli kirkko ja hautausmaa. Kirkossa käytiin usein ja hautausmaallakin hoitamassa hautoja jne.

Muksuna joskus pimeällä ehkä pelotti jos piti kävellä ohi illalla kotiin, muttei kyllä nyt pelottaisi.

Vierailija
32/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan hautuumaan lähellä. Ei mitään vikaa, hiljaiset naapurit. Puutarhassa kasvit kasvaa hyvin.

Etkö koskaan ajattele niitä ruumiita, se miltä maan alla näyttää? Entä jos omainen itkee siellä haudalla?

Vierailija
33/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät onkia niin matoja saa helposti naapurista.

Vierailija
34/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh suurimmissa kaupungeissa hautausmaat ovat melkeinpä ydinkeskustassa... Ainakin Oulussa Intiö ja Helsingissä Hietaniemi. Minusta olisi inhottavampaa asua sairaalan vieressä. 

Asunut keskellä kaupunkia vanhan kirkkopuiston vieressä, siis vain ikivanhoja hautoja, eipä nuo vainajat ääntä pitäneet. Sairaalan vieressä piipaa-autot sensijaan herättelis pitkin yötä, ei kiitos!

Vierailija
35/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska Hautuumaa kuulostaa maaseudulta enkä haluaisi asua muualla kuin kaupungissa. Missä on siis hautausmaa.

Vierailija
36/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, vaikka olisi intiaanien hautausmaa joka herättää henkiin..

Tässä nokialla on liki 'hullujen hautausmaa' paras ikinä:)

Vierailija
37/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Hautuumaat ovat kauniita, plussaa olisi jos olisi vanha sellainen. Vanhat hautakivet ja ristit ovat niin kauniin koristeellisia. Kuolleet pysyvät haudoissaan, ei ne sieltä ylös tule, eivätkä ketään satuta. Eläviä kannattaa pelätä, ei kuolleita.

N26

Vierailija
38/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään uskaltaisin asua, mutta nuorena olisi pelottanut. Seurustelin teinivuosina pojan kanssa, jonka kodin ulkorakennukseen oli edellinen talon omistaja hirttänyt itsensä. Kammottava pimeällä kulkea rakennuksen ohi ja en muistaakseni käynyt siinä hirttäytymispaikassa kuin kerran. Jännä juttu, että talo on sittemmin palanut maantasalle.

Vierailija
39/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det finns inte spöken!

Det är bara en plastsäk på vägmärken!

Vierailija
40/42 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hengasin hautausmailla öisin kun olin teini, että juu, ostaisin :D

Mä rakastelin kerran hautausmaalla -20 asteen pakkasessa, kun saattelin kaveria kasarmille. Saivat vainajat vähän vaihtelua, taputuksia ei tosin kuulunut, olivat senverran hiljaista väkeä!