Uskaltaisitko asua talossa, joka on hautuumaan lähellä?
Tuli sitten myyntiin unelmieni talo, mutta ongelmana on se, että makuuhuoneesta on näköyhteys hautuumaalle. Joudun miehen töiden vuoksi olemaan paljon öitäkin yksin, niin saattaisi välillä vähän karmia hautuumaan läheisyys yksin ollessa. Kaikenlisäksi talo on vanha puutalo, niin varmasti ääniä kuuluu talossa ja on oma historiansa. Onko ihan naurettavaa aikuisella ihmisellä vähän kammoksua hautuumaan lähellä asumista? Uskaltaisitko itse asua hautuumaan vieressä?
Kommentit (42)
Tuohan kuulostaisi ihan mahtavalta kämpältä.
Alkaisin kyllä itsekin varmasti nähdä kummia syyspimeällä jonkun oksan varjoissa, mutta itse pitäisin tuota lähinnä virkistävänä.
Riippunee ap:n mielenlaadusta ja onko taipumusta uskoa horoskooppeihin ja yliluonnollisiin satuihin. Ei kannata muuttaa jos tuntuu että ei pää kestä.
Ois ihanaa, oon joskus asunutkin, oli tosin kerrostalo. Hiljaista ja juhlapyhinä sai nauttia kynttiläloistosta. Missä tää on? Lähden tarjouskilpaan :D
Useimmissa taloissa on joskus kuollut joku, jos torpalla on useampi vuosikymmen ikää.
Aika sama asua kuolleen mummon kerrostalokämpässä tai asua kuolleen mummon luurangon naapurissa.
No suosittelen ettet ota sitä. Vielä tulee muita mahdollisuuksia unelmien kotiin. Ulkomaisissa tv-dokumenteissa "ei hyvällä tavalla" kummittelevat talot ovat AINA hautausmaiden vieressä ja siellä puhutaan ala-astraalista. Vaikkei pelkää, niin joku muu kohta on parempi, kummitteli tai ei.
Ei se miuu pelottas, mut sais ajattelee. Vieressä olisi satoja tai tuhansii kuolleita immeisii. Jokaisella omat unelmat ollu ja nii poispäi. Osa on "tuoreita", mut osa on mädäntyny ja matojen syötyjä ja loput o pelkkii luurankoja. Jännää. :D Ei pelottas, mut olis se aika outoo ja jännää asuu hautuumaan vieres. :) Hyvää yötä vaa kaikille. :D M25
Juuh.
Mutta en minä sellaisessa paikassa asuisi kuin kotikaupungissani on: satoja vuosia vanhan hautausmaan vastapäätä on ainakin sata vuotta vanha puutaloalue, jonka alla on aiemmin kaupungin laitamalla sijainneita maakuoppia jne. Siis ihmiset asuivat niissä maakuopissa. Siellä on varmasti nähty jos minkälaista kurjuutta ja suunnatonta kärsimystä, jonkalaista me nykysuomalaiset emme pysty edes kuvittelemaan.
Tämä yhdistelmä olisi liikaa itsellenekin.
Olen asunut opiskeluaikoina kerrostalossa, jossa oli hautuumaa sekä viereisellä tontilla ja ristiin toisella puolella tietä. Toki kerrostalo hieman eri asia kuin omakotitalo. Nuorempana olin taipuvainen pelkäämään kauhuleffoja yms niin mietin kovasti pelkäisinkö asua tuolla, mutta en.
kuolema ja siihen kuuluvat asiat tulevat tutuiksi asuessasi hautausmaan lähellä. sairaalan lähellä en asuisi.
Lauantaisin ja sunnuntaisin soi kellot ja itkeviä ihmisiä pihat täynnä. Jouluaattona ei mitään omaa rauhaa kun kansa vaeltaa pitkin sun pihoja. En muuttaisi ikinä.
Asun nyttenkin talossa jossa tapahtui useampikin murha vuonna 1918 ja pellon laitaan oli kuulema kaivettu joukkohauta. Ei se kuitenkaan ole vaikuttanut asumiseen tässä talossa joten miten joku hautausmaa vaikuttaisi yhtään sen enempää kuin jos asuisi pankin tai kuninkaanlinnan vieressä?
Juu siis öisinhän ne vainaat nousee haudoistaan ja tulee hönkimään sun makuuhuoneen ikkunan taakse aivoistasi fantasioiden.
Asun keskiaikaisen kirkon vieressä ja luonnollisesti hautausmaa kuuluu pihapiiriin. Olen aina halunnut asua hautausmaan vieressä: rauhallista, kynttilöitä, historiaa, tunnelmaa. Ihan paras paikka. Upeaa katsoa ikkunasta joulun aikaan, kun sataa lunta ja sadat kynttilät tuikkivat lumessa.
Eivät ole keskiaikaiset kummitukset elämääni häirinneet.
En. Välitilaan jääneet sielut aiheuttavat häiriötä liiaksi.
Nimim. hautuumaan vieressä asunut
Vierailija kirjoitti:
Hautuumaalla on rauhalliset naapurit! Se on ihan parasta.
Enpä olisi niin varma. 👻
Mä hengasin hautausmailla öisin kun olin teini, että juu, ostaisin :D
Mitä pelottavaa siinä on? Pelottaisiko asua synnytyssairaalan vieressä?