Kuukautisten väli 12 pv - mistä voi johtua?
Yllätyin juuri, kun kuukautiset iskivät vain 12 pv viime alkamispäivästä. Tiedän, ettei tarvitse huolestua, jos näin käy kertaluontoisesti, mutta kiinnostaisi tietää, mistä tämä voi johtua.
Yleensä kiertoni on 19-23 pv, eli lyhyt, mutta normaalin rajoissa.
Viime vuonna kävi myös kerran niin, että väli oli 14 pv. Sitten rullasi taas normaalisti.
Olen 36 v. Olen synnyttänyt neljästi. Ennen lapsia kiertoni oli pidempi, noin 26-29 pv. Viimeisimmän lapsen (nyt 3 v.) jälkeen kierto muuttui näin lyhyeksi.
Kommentit (31)
Sun elimistö on päättänyt seota. Mulle sanottiin, että vaihdevuodet jo 30 vuotiaana ja sain hoidoksi hormonikierukan ja vuodot loppui kokonaan.
Mulla paljastui tiheiden vuotojen syyksi munasarjakysta, joka puolestaan liittyy minipillereiden käyttöön.
Ei ole mitään hormonaalista käytössä. Ap
Itsellä sama ongelma + kuukautiset kestävät puolestatoista viikosta kuukauteen. Alkaa hemoglobiini olla matalalla
Muakin kiinnostaa, nyt yhtäkkiä kp 16 alkoi kunnon vuoto (ei ovulaatiotiputtelua). 38, ei hormoneja. Yleensä kierto 29pv säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet
Ei kai yhden kerran perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet
Ollut 3 vuotta, jos luin oikein?
Ottakaa rakkaat naiset selvää miten ikä vaikuttaa teidän kuukautisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet
Kukaan ei vielä tiedä ensi kuusta. Ap on kuitenkin jo sen ikäinen, että ne esivaihdevuodet tekee tuloaan.
Kroppa voi tehdä tuollaista ihan vain syystä x. Jos vaiva toistuu, niin sitten gynelle.
Olen alle 30v ja mulla tuli kanssa tuollaiset menkat keväällä. Pari viikkoa väli ja sitten 3viikkoa kestänyt vuoto! Pistin stressin piikkiin, mitään vaivaa ei ole ollut sen jälkeen.
Mulle kävi noin aikoinaan ja seuraavia menkkoja ei sitten tullutkaan, vaan olin raskaana :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet
Kukaan ei vielä tiedä ensi kuusta. Ap on kuitenkin jo sen ikäinen, että ne esivaihdevuodet tekee tuloaan.
10 pisteen luetun ymmärtämisen tehtävä:
"Ennen lapsia kiertoni oli pidempi, noin 26-29 pv. Viimeisimmän lapsen (nyt 3 v.) jälkeen kierto muuttui näin lyhyeksi."
Kuinka pitkään ap:n kierto on ollut lyhyt?
Mulla on selvästi lyhentynyt kierto. Ennen oli 30-32 päivää ja nytkin alkoi jo kp 20. Oon laittanut esivaihdevuosien piikkiin kun olen jo 42v. Ehkäpä ne sullakin kolkuttelee jo..
Milloin teillä on alkaneet nuo esivaihdevuodet?
Hormonaalinen ehkäisy?