Olen yläasteen luokastamme ainoa, jolla on ylempi korkeakoulututkinto
Noin viidellä amk-tutkinto. Luokallamme oli reilut 20 oppilasta. Tajusin tämän tänään ja yllätyin todella.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:00"]Miten tiedätte noin hyvin kaikkien luokkakaverien asiat? Itse en edes muista monien nimiä, saati tiedä mitä kaikista tuli "isona". Ja kyllä vielä 26 v ehtii vaikka mitä. Minustakin tulee joskus tohtori. t. 30 v
[/quote]
Kuten tuossa jo taisin sanoa: meillä on hyvä porukka, vaikkei opettajat meistä välittäneetkään. Ollaan tavattu joka toinen vuosi, eka tapaamis tapaamisvuosi oli 1996.
Kaikki ovat olleet mukana useita kertoja, suurinosa joka kerta. Nyt oli eka kolaus ja suru, kun eka meistä kuoli. Hautajaisissa ei oltu kaikki, mutta neljän lähimpänä asuvan porukka kävi laskemassa seppeleen ja leskelle antoi pienen muistamisen vanhalta luokalta.
Lisäksi monen kanssa ollaan kavereita vielä nytkin, soitellaan ja tietty se FB. Käydään perheiden kylässä ja kahvitellaan.
Kukin silloin jäi usemman kanssa kaveriksi, joten uudelleen kasaaminen oli alusta saakka helppoa. Kun eka tapaaminen sujui jouhevasti ja pienillä kustannuksilla, niin oli matalampi kynnys tavata uudestaan ja uudestaan.
13
Itse kävin kouluni tuppukylän yläasteella, ja 15 hengen pienluokastani on tainnut tulla 4 maisteria. Ihan hyvä suhdeluku ottaen huomioon, että lukioon ei luokaltani lähtenyt kuin 6 oppilasta. Viideskin maisteri saattaa olla, mutta tämä luokamme priimus on pitänyt yo-kirjoitusten ja armeijan jälkeen huikean matalaa profiilia. Viimeinen varma havainto on Stockalta noin 10 vuoden takaa. Olen kyllä suhteellisen varma, että olen nähnyt hänet pääkaupungissa metrossa pari kertaa, siistissä puvussa ja hyvissä kengissä, joten epäilen suht' arvostetussa duunissa joka tapauksessa olevan.
Rinnakkaisluokalta, jonka oppilaista puolet opiskeli meidän kanssamme reaaliaineita, tuli lukioon kaksi poikaa ja kaksi tyttöä, mutta toisaalta koulussa oli kyllä sitten myös se hikariluokka, joka meni kokonaisuudessaan lukioon, ja josta on tullut varmaan kymmenen maisteria.
Että näin.
Ei liene mitenkään outoa. 20 hengen yläasteluokastani tietääkseni kaksi poikaa, minä ja kaverini olemme yliopistossa. Kukaan muu pojista ei lähtenyt edes lukioon, vaan kaikki muut menivät suoraan amikseen, paitsi yksi joka lopetti koulut ysin jälkeen ja lähti ryyppäämään.
Tytöistä en sitten ole täysin selvillä. Osa tainnut jotain kautta eksyä töihin ja osa on amiksessa. Niistä parista lukioon eksyneestä osa on saattanut päästä jotain kautta töihin. Ainakin yksi tyttö on vielä lukiossa, mutta yliopistossa ei ole ketään. Siitä olen aivan varma.