Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät käsitä jokaviikonloppuista humalahakuista juomista?

Vierailija
02.01.2014 |

mitä haittaa siitä on, jos juo vaikka kaikki perjantait ja lauantait kunnon känniin?

t. ihmettelijä

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono yritys..

Vierailija
22/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ei tykkää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:07"]

mitä haittaa siitä on, jos juo vaikka kaikki perjantait ja lauantait kunnon känniin?

t. ihmettelijä

[/quote]

Lapsetkin siinä sitten oppii vanhempia kopioimalla, että viinaa tarvitaan joka viikonloppu. Mikä sen mukavampaa?! Aitoa suomalaista meininkiä.

Vierailija
24/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittäähän sen että alkoholisti tarvii apua.

Vierailija
25/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Se nyt ihan tervettä ole, ettei pysty viikonloppuja kohtaamaan selvin päin...

T: Huolestunut

Vierailija
26/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sitten juoda aivosi pilalle. Omathan on huvisi. Vaarallista touhua.

Vierailija
27/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:19"]

Ei Se nyt ihan tervettä ole, ettei pysty viikonloppuja kohtaamaan selvin päin...

T: Huolestunut

[/quote]miksei?

Vierailija
28/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuiko ap tai kukaan muukaan, tai tarkoitettiinko tällä edes sitä ettei pysty kohtaamaan viikonloppuja selvinpäin? :) Itse otetaan kaveri porukalla, joskus saattaa mennä vaikka molemmat illat (pe ja la). Tai sitten ei oteta. Kukaan ei valita, kukaan ei ole sairastunut alkoholismiin, jokainen hoitaa työnsä ja koulunsa, osa jopa molemmat hyvällä menestyksellä, kenenkään parisuhdekaan ei rakoile :) Kukaan meistä ei myöskään ole veloissaan vaan pärjätään jokainen ihan omilla tuloillamme.

Että onkohan mikään tervettä nykyään? Ei sekään oo tervettä että suurin osa tän palstan mammoista on ihme huurupäitä jotka on sen maalaisjärjen unohtaneet kokonaan ja ihan fanaattisesti ottavat tosissaan mitä jokaisessa vauvalehdessä yms. mainitaan :) "Lapsille vain luomua, ei lisäaineita, lapset pitää kasvattaa kotona niin pitkään kuin mahdollista, lapselleni ei saa huutaa ettei tule itku" blaa blaa .. :D

Ja tästä saadaan varmaan melkoinen keskustelu aikaiseksi kun näin menin sanomaan. Pointtina se, että vaikka tulee viikonloppuisin otettua, niin täysin normaalia elämää elän yhdessä ystävieni, mieheni ja perheeni kesken :)

Kiitos!

Vierailija
29/40 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt parisuhteessa jossa mieheni joi joka viikonloppu, siis oikeasti, JOKA viikonloppu. Yleensä lähti perjantai-iltana ja lopullisesti kotiutui vasta sunnuntaina. Oli siis toki yöt kotona, mutta rilluttelu jatkui heti aamusta.

No, miksi siis itse juon viikonloppuisin, jopa kaksi päivää vaikka olen kokenut sen ettei se ole mukavaa odotella kotona? Olen siis tämä 10 joka tässä kirjoittelee. Otamme mieheni kanssa yhdessä silloin kun otamme, meidän lähimmät ystävät ovat ns. yhteisiä, joten heidän kanssa tulee paljon vietettyä aikaa. Se ei silti tarkoita että olemme aina siinä kunnossa että sammuisimme kesken illanvieton koska ollaan niin kännissä. Vaikka humaltuisi, niin silti voi pitää hauskaa ja pitää sen järjen päässään. Uskokaa pois!

Kuten monesti olen kirjoittanut, ettei todellakaan joka viikonloppu juoda, vaan vietetään myös ihan kahdenkeskistä laatuaikaa toistemme kanssa, leffaa, ruokaa jne, ja ilman alkoholia :)

Miksi puolustan tätä? Siksi, että tällainen on hyväksyttävämpää kun sitä perheenlisäystä ei ole. Sitten kun sen aika on, että molemmat halutaan sitoutua pieneen lapseen ja menot ollaan menty, niin juominen jää ja perhe on etusijalla.

Ja alkoholi tekee tuhoja, jokainen kerta kun sitä juo. Eiköhän sen jokainen tiedä. Samalla tavalla tekee tupakka yms.

Terv. 10

Vierailija
30/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:09"]

Puhuiko ap tai kukaan muukaan, tai tarkoitettiinko tällä edes sitä ettei pysty kohtaamaan viikonloppuja selvinpäin? :) Itse otetaan kaveri porukalla, joskus saattaa mennä vaikka molemmat illat (pe ja la). Tai sitten ei oteta. Kukaan ei valita, kukaan ei ole sairastunut alkoholismiin, jokainen hoitaa työnsä ja koulunsa, osa jopa molemmat hyvällä menestyksellä, kenenkään parisuhdekaan ei rakoile :) Kukaan meistä ei myöskään ole veloissaan vaan pärjätään jokainen ihan omilla tuloillamme.

Että onkohan mikään tervettä nykyään? Ei sekään oo tervettä että suurin osa tän palstan mammoista on ihme huurupäitä jotka on sen maalaisjärjen unohtaneet kokonaan ja ihan fanaattisesti ottavat tosissaan mitä jokaisessa vauvalehdessä yms. mainitaan :) "Lapsille vain luomua, ei lisäaineita, lapset pitää kasvattaa kotona niin pitkään kuin mahdollista, lapselleni ei saa huutaa ettei tule itku" blaa blaa .. :D

Ja tästä saadaan varmaan melkoinen keskustelu aikaiseksi kun näin menin sanomaan. Pointtina se, että vaikka tulee viikonloppuisin otettua, niin täysin normaalia elämää elän yhdessä ystävieni, mieheni ja perheeni kesken :)

Kiitos!

[/quote]minkä ikäisiä lapsia sinulla on?

Vierailija
31/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epäterveellistä, eipä siinä kai muuta.

Vierailija
32/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaisi aivoon, jos mies dokaisi joka vkonloppu. Ensinnäkin menisi rahaa, toiseksi hän ei jaksaisi sekä dokata että osallistua kodin/lasten hoitoon.

Vierailija
33/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaapa ap, voitko olla yhtään viikonloppua ilman känniä ja kavereita? Tai ainakin ilman känniä? Jos ajatuskin on mahdoton, mieti miksi. Todennäköisesti olet jo suurkäyttäjä tai alkoholisti.

Vierailija
34/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että viinanjuonti näkyy ulospäin niin monesta asiasta eikä todellakaan positiivisella tavalla. Usein kännäämiseen liittyy myös tupakka ja mikään ei ole vastenmielisempää kuin viina ja tupakka yhdessä ja niiden aiheuttamat muutokset ihmisessä. Haju, veltto kellertävä iho, paisunut taikinamaha, käheä ääni, keltaiset hampaat, myöhemmin vielä ne kaikki viinan sivuvaikutukset eli kirroositurvotukset ym. Ei houkuttele, ei. 

Vierailija
35/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se varmaan paha ole, jos ei ole lapsia ja ei ole taipuvainen krapulaan. Mulla menee seuraava päivä ihan pilalle, jos juon yli 5 annosta illassa. Hirveä olo. Ja, jos on lapsia, niin kyllä mä niitten kanssa mieluummin olen kuin baarissa. Voi sitä silti sillointällöin viihteellä käydä, mutta että joka viikonloppu...

Vierailija
36/40 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:18"]

Ja, jos on lapsia, niin kyllä mä niitten kanssa mieluummin olen kuin baarissa. Voi sitä silti sillointällöin viihteellä käydä, mutta että joka viikonloppu...

[/quote]

Mitä hyötyä lapsista on? Eikö tuo ole aika sairasta, että täytyy koko ajan viettää aikaa lasten kanssa? Menee raha, ulkonäkö ja terveys niissä. Roikkuvat raskausmahat, ylipaino ja unettomuus, yök!

Vierailija
37/40 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole lapsia, mutta ei kai sitä tässä viestiketjussa kysyttykään :) Älkää nyt heti niitä lapsia sotkeko jokaiseen viestiketjuun, eikös tässä ap kysynyt, miksi jotkut on humalahakuista juomista vastaan?

En tietenkään toimisi itse näin, jos minulla olisi lapsia. Enkä myöskään hyväksyisi sitä mieheltäni. Mutta eihän tässä nyt siitä ollutkaan kysymys :) Henkilökohtaisesti "rilluttelen" mieluummin tässä vaiheessa kun ei ole lapsia, ettei tule sitten joskus lasten kanssa se vaihe että "mamman ois nyt pakko päästä!" :)

Terv. 10

Vierailija
38/40 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisen ihmisen vapaa-ajanjuopottelu on se ja sama. Minä ihmettelen sitä, että eikö ihmisellä ole mitään kiinnostuksen kohdetta, jonka tekemisen vapaa-ajan viettäminen humalassa ja krapulassa estää, mutta jos se on oma valinta, niin mikä minä olen sitä tuomitsemaan.

Mutta en minä haluaisi parisuhteeseen sellaisen naisen kanssa, jonka on pakko ryypätä viikonloput (tai selvä viikonloppu pitää neuvotella erikseen), koska haluan tehdä yhdessä monenlaisia asioita, joita ei voi tehdä kännissä tai krapulassa. Ja lapsia kohtaan se on todella törkeää.

Vierailija
39/40 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä sitä, mitä on olla sellaisen ihmisen seurassa jolla on pää sekaisin päiväkausia! Eihän se sille juopolle itselleen mitään haittaa heti tee, mutta väistämättä pehmittää päätä pitemmän ajan kuluessa, ja sitten niitä järkeviä päiviä on entistä vähemmän selvin päinkin.

Yksi haitta on tietenkin se, että ei voi tehdä viikonloppuisin mitään sellaista, joka on tehtävä selvin päin. Tämä rajoittaa ainakin harrastamista ja omalla autolla liikkumista.

Vierailija
40/40 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sitä käsitä, mutta valitettavan usein tulee moista harrastettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan