Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero - Vinkit pinoon, mitä pitää tietää

Vierailija
02.01.2014 |

Niin, otsikko kertoo. Mistä ne paperit saa, mihin ne toimitetaan? Mitä sitten? Kerrottu on, ei ollut hyvä vastaanotto. Yllätys, vaikka olen kertonut aikeistani monesti. Lapsia kaksi pientä, talolaina, pienet tulot. Mieluummin raskas taakka yksin kuin parisuhteessa yksin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei siis ole koskaan eronnut.

Vierailija
2/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Onko sanonta tuttu "lyödä lyötyä"?

Vierailija
4/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ositus!!!! Jos ei sitä hoida eron yhteydessä pois alta, se tahtoo jäädä tekemättä. Se tulee kuitenkin sitten jossain vaiheessa eteen, esim. sinun tai exäsi kuollessa ne pitää sitten selvittää. 

Vierailija
5/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:00"]

Tee ositus!!!! Jos ei sitä hoida eron yhteydessä pois alta, se tahtoo jäädä tekemättä. Se tulee kuitenkin sitten jossain vaiheessa eteen, esim. sinun tai exäsi kuollessa ne pitää sitten selvittää. 

[/quote]

Kiitos vinkistä. Aion hoitaa tämän eron niin hyvin kuin pystyy ettei exää tarvitse nähdä enää koskaan. Tuskin lapsetkaan tahtovat, tai jos joskus haluavat tavata, pettyvät niinkuin minäkin. Sääli, miten noinkin pienet osaavat jo vierastaa isäänsä.

Vierailija
6/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron hakeminen maksaa. Itse asiassa se maksu nousi vuodenvaihteessa.

Vierailija
7/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen ei tarvitse olla mikään kaavake välttämättä, kunhan siinä lukee oma nimi, henk. tunnus ja että haen avioeroa miehestäni (nimi, henk.tunnus) -päivämäärä- alkaen. Lähetät sen lähimpään käräjäoikeuteen. Siitä kun saavat sen käsiteltyä, alkaa puolen vuoden harkinta-aika jonka jälkeen haetaan lopullista eroa (2-vaiheen hakemus) ja siinä voi mennä muutama kk kunnes se leimataan ja teidät tuomitaan avioeroon. Voitte myös asua erillään 2 vuotta, sen jälkeen eron saa kun sitä vaan hakee.

Vierailija
8/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:18"]

Avioeron hakeminen maksaa. Itse asiassa se maksu nousi vuodenvaihteessa.

[/quote, ]

Kiitos! Tämä ei varsinaisesti tullut yllätyksenä, mutta juuri tällaisia tietoja kyselin.

Mutta miten prosessi menee? Erohakemus, meneekö se lappu minne käsiteltäväksi, kuka on mieheen yhteydessä jos minä en halua olla? Tarvitsenko asianajajaa tms? Näistä jutuista en tiedä mitään.

Nekin ystävät jotka ovat eronneet eivät puhu asiasta, "täytä ne laput ja siitä se lähtee". Ei paljoa lohduta.

Ap

Vierailija
9/9 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:30"]

Mutta miten prosessi menee? Erohakemus, meneekö se lappu minne käsiteltäväksi, kuka on mieheen yhteydessä jos minä en halua olla? Tarvitsenko asianajajaa tms? Näistä jutuista en tiedä mitään.

[/quote]

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/avio-ja_avoliiton_lakitieto/avioero/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän