Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivä helvetissä edessä

Vierailija
02.01.2014 |

Olen 13v ja 11v lasteni kanssa vieläkin joululomalla ja tänään on päivä jolloin eivät saa pelata pleikalla tai tietokoneella. Se tarkoittaa stä että riehuvat, ovat levottomia, härnäävät toisiaan, valittavat ettei ole tekemistä jne.jne

Minä olen tekemässä lähtöä 2km päässä olevaan kauppaan, kävellen, ja haluan heidät mukaan, saisi kulumaan aikaa ja menisi hieman energiaa heiltäkin siihen, täällä tulee ruumiita ennen iltaa muuten. Joululahjalukemiset eli kirjatkin jo lukeneet. Mutta tuo 13v ei suostu mitenkään lähtemään mukaan. Inhoan tätä, joululoma on koululaisilla viikon liian pitkä!!! Pelkkää sisälläoloa, kökkimistä ja pelaamista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vaan kirjastosta lisää luettavaa. Kotitöitä. Päiväretki makkaranpaistoon jonnekin ulkoilualueelle. Ison palapelin kokoamista. Tässä nyt ekana mieleen tulleet. Tsemppiä!

Vierailija
2/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät 13-vuotiaat enää tahdo liikkua äidin kainaloisina. Komenna sakki uimahalliin ja kavereitaan moikkaamaan, pizzeriaans yömään niiden ystävien kanssa. Kirjastoon hakemaan lisää kirjoja. Pitäkää yhdessä leffailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ruutua tuijoteltu ihan tarpeeksi jotta sitä tekisi taas. Kavereitaan ei kiinnosta ulkoilu eikä ne halua mihinkään pizzoille tms lähteä.

ap

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:13"]

Eivät 13-vuotiaat enää tahdo liikkua äidin kainaloisina. Komenna sakki uimahalliin ja kavereitaan moikkaamaan, pizzeriaans yömään niiden ystävien kanssa. Kirjastoon hakemaan lisää kirjoja. Pitäkää yhdessä leffailta.

[/quote]

Vierailija
4/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keksikää jotain tekemistä! Eihän se ihme ole, jos lapsia tylsistyttää! Menkää uimaan, leffaan, museoon, kylään, luistelemaan, jos löytyy tekojää, pelaamaan tennistä/sulkapalloa... Tehkää jotain! Kotimatkalla käytte yhdessä ruokakaupassa ja kirjastossa. Laitatte yhdessä ruokaa ja illalla yhteinen elokuva. Eihän se nyt niin vaikeaa voi olla!

Vierailija
5/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan mukaantulo, saa valita itselleen yhden karkin/ suklaan

Kassien kanto, saa kaksi suklaata

Olin teininä herkkujen perään, tein mitä vain saadakseni nannaa :)

Sit heität ne uimahallille. Sanot hakevasi heidät 1,5t kuluttua

Vierailija
6/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksette tee jotain kivaa yhdessä!

Menkää uimaan. Tai sitten jotain muuta sisäliikuntaa harrastamaan. Tuon ikäisten kanssa voi mennä vaikka kuntokeskusten jumppiin. Keilaamaan. Pelaamaan sulkapalloa. Tai biljardia.

Tehkää yhdessä herkkupäivällinen. Alku-, pää- ja jälkiruoka. Jokainen saa etsiä netistä jonkin kivan reseptin. Kutsukaa vaikka kummankin yksi ystävä syömään.

Menkää elokuviin.

Tehkää viime vuoden kuvista valokuvakirja teksteineen.

Hakekaa kirjastosta lisää kirjoja. Vaikka mukaan pelikorttikirja ja opettelette uuden korttipelin.

Alkakaa suunnitella kevään ohjelmaa. Mitä kivaa keksisitte? Tekisittekö viikonloppuretken Helsinkiin, tampereelle, Turkuun, Tukholmaan? Mitä kävisitte katsomassa? menisittekö teatteriin?

Vierailija
7/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun joku ei tule edes omien lastensa kanssa toimeen. Surullista. Miksi sellaiset ihmiset saa lapsia, joiden mielestä ne lapset on vaan helvetistä?

Vierailija
8/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap oikein hyvin, meillä on samanikäiset muksut kotona, onneksi mies on lomalla heidän kanssaan...

Koeta kannustaa heitä kaverien pariin. Ja kaverin kanssa vaikka uimaan tai leffaan. Joo, leffassakin katsotaan elokuvaa, mutta on se silti hiukan enemmän sosiaalista toimintaa kuin kotona television tuijottelu.

Tai järjestäkää kaverien peli-ilta teille: hakekaa ensin alkuun nyt yhdessä herkkuja kaupasta (kävellen) ja sitten lapset saavat soittaa 1-2 kaveria kylään, ja panette herkut "tuulensuojaan" samalla, kun pelaatte koko lössi lautapelejä. Pisteitä kunkin pelikierroksen voittajalle ja kokonaisturnauksen voittajalle palkinto.

Vierailija
9/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:26"]

Kiva, kun joku ei tule edes omien lastensa kanssa toimeen. Surullista. Miksi sellaiset ihmiset saa lapsia, joiden mielestä ne lapset on vaan helvetistä?

[/quote]

Ja sulla oli montako lasta ja minkä ikäisiä? Älä viitsi siellä yrittää rakentaa itsellesi katteetonta jalustaa.

Tosiasia on, että varhaisteinien kanssa on välillä JUURI tuollaista. Se on hankala ikä, ei enää hotsita leikkiä, mutta aikuisten jututkaan eivät kiinnosta. Kaverit ovat samanikäisiä ja iso osa heistä on jossain reissussa omien perheidensä/sukulaistensa kanssa - eli ei välttämättä löydy sitä ikäistäkään seuraa.

Ja nyt tuota lomaa on kulunut jo 1,5 viikkoa, eli ne ilmeisimmät perhe-tekemiset on jo tehty. Ideapankki alkaa olla tyhjä.

Ei se, että ap tuskailee tyhjän päänsä kanssa tarkoita, etteikö hän lapsiaan rakasta tai heidän kanssaan viihdy....

Tietysti helpollakin pääsisi, jos antaisi lasten notkua netissä ja konsolipelien parissa, mutta ap yrittääkin nyt saada aikaan jotain vähän parempaa ajankulua lapsilleen, mistä nostan hattua.

9

Vierailija
10/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:02"]

Olen 13v ja 11v lasteni kanssa vieläkin joululomalla ja tänään on päivä jolloin eivät saa pelata pleikalla tai tietokoneella. 

[/quote]

Ja itse istut koneella palstailemassa? Siismitävittua?

Vierailija
11/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:31"]

[/quote]

Ja sulla oli montako lasta ja minkä ikäisiä? Älä viitsi siellä yrittää rakentaa itsellesi katteetonta jalustaa.

Tosiasia on, että varhaisteinien kanssa on välillä JUURI tuollaista. Se on hankala ikä, ei enää hotsita leikkiä, mutta aikuisten jututkaan eivät kiinnosta. Kaverit ovat samanikäisiä ja iso osa heistä on jossain reissussa omien perheidensä/sukulaistensa kanssa - eli ei välttämättä löydy sitä ikäistäkään seuraa.

Ja nyt tuota lomaa on kulunut jo 1,5 viikkoa, eli ne ilmeisimmät perhe-tekemiset on jo tehty. Ideapankki alkaa olla tyhjä.

Ei se, että ap tuskailee tyhjän päänsä kanssa tarkoita, etteikö hän lapsiaan rakasta tai heidän kanssaan viihdy....

Tietysti helpollakin pääsisi, jos antaisi lasten notkua netissä ja konsolipelien parissa, mutta ap yrittääkin nyt saada aikaan jotain vähän parempaa ajankulua lapsilleen, mistä nostan hattua.

9

[/quote]

Kyllä mä katsoisin, että kasvatus on epäonnistunut, jos tuonikäiset ei lomallaan keksi mitään muuta tekemistä kuin elektronisten pelien hakkaaminen. Mulla ei ainakaan pentuna ollut mitään ongelmia keksiä tekemistä.

Oisko tuon ongelman voinut sitten vaikka ottaa ennalta huomioon ja varata vaikka parin päivän matkan jonnekin? Jos mielikuvitus ei riitä kotona viihtymiseen.

Mä en vaan voi ymmärtää ihmistä, jonka mielestä aika omien lasten kanssa on helvettiä. Sellainen ei ole lapsia ansainnut.

Vierailija
12/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa pelata? Kohta alkaa taas arki ja peleihin ei jää aikaa kuin viikonloppuisin vähän. Minä en ainakaan stressaa.

Vierailija
13/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ratkaisuhan on päivänselvä. Olet itse av:lla päivän kun lapsilla ei ole konevuoroa. Ota päänsärkytabletti, niin kestät lasten tappelut. Kyllä se päivä sieltä nopeasti menee. Tsemppiä.

Sitten menet lääkäriin pistämässä piuhat poikki. Et saa enää synnyttää moisia kauhupenskoja tänne maailmaan.. pelaaminenhan on niin helvetin syntistä, av:lla notkuminen sen sijaan fiksuinta mitä yh-mamma nyt voi keksiä päästäkseen turvaan kauhealta jälkikasvultaan...

Vierailija
14/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:31"]

[/quote]

9

[/quote]

Kyllä mä katsoisin, että kasvatus on epäonnistunut, jos tuonikäiset ei lomallaan keksi mitään muuta tekemistä kuin elektronisten pelien hakkaaminen. Mulla ei ainakaan pentuna ollut mitään ongelmia keksiä tekemistä.

Oisko tuon ongelman voinut sitten vaikka ottaa ennalta huomioon ja varata vaikka parin päivän matkan jonnekin? Jos mielikuvitus ei riitä kotona viihtymiseen.

Mä en vaan voi ymmärtää ihmistä, jonka mielestä aika omien lasten kanssa on helvettiä. Sellainen ei ole lapsia ansainnut.

[/quote]

Eli tulitkin tuossa tunnustaneeksi, ettei sulla ole kokemusta tuon ikäisistä. No, muistahan asenteesi sitten, kun operoit vastaavat ongelmat työntämällä lapsesi jo aamuvarhain naapuriin, ettet joudu painimaan vastaavan ongelman kanssa.

Iloista uutta vuotta, moralisoiva hapannaama!

9

Vierailija
15/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan, että penskoilla on tylsää. Tylsyyttä pitää oppia sietämään, koska vain tylsyydestä seuraa luovuutta. Ei vanhempien pidä olla mitään ohjelmatoimistoja, jotka keksivät aina silmänräpäyksessä mielekästä tekemistä.

Meillä kun kahdeksanvuotias valittaa tylsyyttä, minä totean aina että hyvä! Lapsi ihmettelee, että mitä hyvää siinä on. Vastaan, että kohta sä keksit jotain mahtavaa, kun sulla on tarpeeksi tylsää. Eikä mene kauan, kun ipana lueskelee, askartelee tai keksii muuta ajanvietettä. En minä ala viihdyttämään ketään kellon ympäri, keksikööt itse virikkeensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi