Tänään meillä on ruokana makkaraperunoita
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Itse tehdyt makkaraperunat on niin hyvää, mä käytän makkarana Iivaria, ei ole liian löllykkää. Ja perunat paistan kuorineen. Joskus laitan lihapullapalojakin sekaan.
Mä käytän kaupan valmiita tikkuperunoita ja hk. n sinistä. ap
Välillä voi herkutella makkaralla :) ei elämä ole niin vakavaa.
Me tosin syödään tänään kanaa ja pinaattipastaa + raejuustoa. Eilen meni epäterveellisiä ranskiksia ja kebabia sekä majoneesia.
Rasvakeittimessä, niin tule edes aito maku.
Voih, miksi ap kerroit. Alkoi tekemään mieli makkaraperunoita, mutta kun tein eilen lihapadan, niin siihen on tyytyminen, tosin hyvää sekin.
Nämä on naurettavia, jotka heti kirjoittaa jostakin "ultaraterveellisestä" tms. ruuasta, eikä missään herran rakkaudessa saa syödä makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi!
Minä laitan paistin uuniin porkkanan, palsternakan ja parsakaalin kanssa. Melonisalaattia lisukkeena. Jälkkäriksi itsetehtyä puolukkajäätelöä.
Teinit tykkäävät.Vegaanihörhö.
Ei taitaisi vegaanihörhö laittaa paistia uuniin 🤔
Hörhö laittaisi :)
Makkaraperunat grillin tapaan on parhaat
Friteeratut ranskikset, paistettua lenkkiä, raakaa sipulisilppua ja kiinankaalisalaattia... Ja kurkkusalaattia tietty myös. Nammmmmmmmmm. M.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehdyt makkaraperunat on niin hyvää, mä käytän makkarana Iivaria, ei ole liian löllykkää. Ja perunat paistan kuorineen. Joskus laitan lihapullapalojakin sekaan.
Millä sä maustat ne lihapullat?
Minä luulen, että hän käyttää einespullia. Tai siis, olen siitä satavarma😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen uunilohen, mietin vaan miten siitä tulisi kaikkein maukkain..
Olisko ehdotuksia?Ei sitä lohen makua kannata peittää, mä laitan vaan sitruunaa, tilliä ja smetanaa.
Älä paista kuivaksi.
Uuniloheen laitan vain suolaa ja pippurisekoitusta. 45-min uunissa ja hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun uuniin pellille laitan kaupasta ostetut tikkuperunat ja viipaloin niiden päälle hk. n sinistä. Joskus laitan vielä kaupan pikkunakkeja ja kaupan valmiita lihapullia. ap
Itse uunissa tehdyt makkispekkikset on ihan parasta! Päälle pilkottua suolakurkkua, sipulia ja ketsuppia. Ehkä majoneesia. Harvoin syötynä ihan ok herkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään, ne on Kivikylän pyöryköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun uuniin pellille laitan kaupasta ostetut tikkuperunat ja viipaloin niiden päälle hk. n sinistä. Joskus laitan vielä kaupan pikkunakkeja ja kaupan valmiita lihapullia. ap
Mä teen paistinpannulla, tulee hyviä. Enkä esikeitä perunakuutioita.
Vierailija kirjoitti:
Itse uunissa tehdyt makkispekkikset on ihan parasta! Päälle pilkottua suolakurkkua, sipulia ja ketsuppia. Ehkä majoneesia. Harvoin syötynä ihan ok herkku.
Meillä ei kukaan syö sipulia eikä suolakurkkua eikä majoneesia. Lapsi syö ketsupilla. Meillä vain suolaa ja grillimaustetta päällä. ap
Aurajuustoa sinne niin tulee auraperunat. nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että hän käyttää einespullia. Tai siis, olen siitä satavarma😄
Tietysti, omat hajoaisi pannulla. Omiin lihapulliin laitan runsaasti maustepippuria. Joskus teen sitä "tylsää" kermaviili-sipulikeitto juttua sekaan. Toisinaan turvotan korppujauhot cokiksella tai pepsillä. Aina punasipulisilppua ja toisinaan vähän siirappia, jonka makeus antaa vähän pehmeyttä makuun. Ja tietty suolaa sopivasti, jos eiole tuota sipulikeittopussia.
Vierailija kirjoitti:
Aurajuustoa sinne niin tulee auraperunat. nam!
Jäisi syömättä. ap
Hittoko tekee mieli karjalanpaistia, riistakäristystä tai lihaisaa keittoa 😭