Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako työpaikan vaihto?

Vierailija
01.01.2014 |

Olen tehnyt nykyistä työtäni 10 vuotta, ja lopen kyllästynyt, nyt meidät vielä ulkoistettiin todella isolle kansainväliselle firmalle, ja minua tympii entistä enemmän. Työ, työkaverit, ihan kaikki.

Nyt haen kovasti uusia paikkoja, mutta olen alkanut miettimään että kannattaako se sittenkään, onko se vaan samaa p:tä muuallakin, vai piristääkö firman vaihto, uudet ihmiset ja työkuviot, ala pysyisi samana. Lisäksi päällehän tulee vielä stressi kun ei ole lomia ja muuta sellaista. Sanokaapa te jotka olette vaihtaneet työpaikkaa samalla alalla, kannattiko?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se varmasti on, kun järkevästi ajattelee. Aina välillä vaan iskee epätoivoinen muutosvastarinta mieleen.

ap

Vierailija
2/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:44"]

Minä olen myös it alalla, ja nyt 35 v ja 10 vuotta ollut samassa työpaikassa. Ehkä vaihto kannattaa kokeilla. Ensi viikolla ensimmäinen työhaastattelu :)

ap

[/quote]

IT-alan ulkoistuksen kokeneena ja sivusta useita muita seuranneena: lähde itse paikkaa ennen kuin tulee YT:t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 08:44"]

Minä olen myös it alalla, ja nyt 35 v ja 10 vuotta ollut samassa työpaikassa. Ehkä vaihto kannattaa kokeilla. Ensi viikolla ensimmäinen työhaastattelu :)

ap

[/quote]

IT-alan ulkoistuksen kokeneena ja sivusta useita muita seuranneena: lähde itse paikkaa ennen kuin tulee YT:t.

[/quote]

Tämäkin totta, meille on annettu vuoden irtisanomis suoja, eli tässä on nyt vajaa vuosi aikaa etsiä uusi paikka.

ap

Vierailija
4/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:31"]

Näinhän se varmasti on, kun järkevästi ajattelee. Aina välillä vaan iskee epätoivoinen muutosvastarinta mieleen.

ap

[/quote]

Muutosvastarinta mainittu!

Vierailija
5/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa tai työtehtävää kannattaisi vaihtaa 5 vuoden välein, että oppisi uutta eikä kyllästyisi.

Vierailija
6/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:29"]

Työpaikkaa tai työtehtävää kannattaisi vaihtaa 5 vuoden välein, että oppisi uutta eikä kyllästyisi.

[/quote]

Mitä uutta työpaikassa oppii? Yliopiston tutkijan tehtävien ulkopuolella voi olla jotain R&D:tä hyvin vähän, muuten työt on niiiin rutiinia että...

Vierailija
7/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin minulla työ pysyy samana, mutta bisnes siellä taustalla voi olla täysin eri. Tai voit oppia että samoja töitä tehään eri firmoissa eri tavalla. Saat uusia kontakteja.

ap

Vierailija
8/10 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta tuossa tilanteessa kannattaa. Vaihtelu virkistää. Itse olen olltu 12 vuotta samassa it-alan firmassa ja olen lopen kyllästynyt. Nyt haen uutta duunia pienemmistä yrityksistä, uskon että saisin taas uutta virtaa kun pääsisin irti niistä ikuisista samoista rutiineista, samoista naamoista ja skismoista samojen ihmisten välillä jne.

Vierailija
9/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/10 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että kukaan ei saisi olla yhdessä työpaikassa enempää kuin maksimissaan 10 vuotta. Työpaikan vaihto kehittää sinua työntekijänä, se on opettavaista kun näkee että asioita voi hoitaa toisin ja eri paikoissa on eri ongelmat.

Työpaikan vaihto on myös paras tapa hakkia palkankorotus tai ylennys. Samalla näkee että miten oma osaaminen arvostetaan työmarkkinoilla. Joko saa kaipaamansa arvostuksen tai sitten huomaa että ei olekkaan ollut aliarvostettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan