Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät tai et käytä hormonaalista ehkäisyä? Lääkärit tyrkyttää niitä!

Vierailija
09.10.2020 |

Aina ovat niitä tyrkyttämässä!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta hormoniehkäisyä, käyttäkööt ne, jotka sitä tarvitsevat. Minulla ei toistaiseksi ole ollut tarvetta. Kuukautiseni ovat olleet onnekseni oppikirjamaisen säännölliset ja siedettävät koko aikuisikäni, eikä minulla ole ollut myöskään muita oireita, joihin pillereistä olisi ollut apua. Ehkäisymenetelmänä kondomi on toiminut myös oikein hyvin.

Vierailija
42/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää pillereitä heti kun niitä lääkäriltä sai. Jauhettiin silloinkin jotain sontaa muka sivuvaikutuksista mutta niille olen aina viitannut kintaalla. Mikään ei olis voinu olla pahempi "sivuvaikutus" kuin pamahtaa paksuksi. En ole ikinä tykänny penskoista ja tollasen massiivisen onnettomuuden jälkeen abortti olis ollu ainoa vaihtoehto. Ei pillereistä ollu minkäänlaista haittaa/ ongelmaa, päinvastoin. Pillereiden haitoista lässyttäminen kuulostaa niin jenkkiläiseltä paskalta. Siellähän kukaan ei uskalla huolehtia omasta hyvinvoinnistaan = ehkäisystä, ja milijoonia elämiä menee pilalle joka vuosi. Naisten jotka vihaa penskoja, miesten jotka pakotetaan maksamaan yhden panon jälkeen ja ne kakarat joita kukaan ei halua ja joista tulee rikollisia. Helvetti, käyttäkää ehkäisyä! Ja pilleri on luotettavin ja varmin. Jos ette käytä, synnytätte vain lisää alkoholisteja, narkkipaskoja, tappajia, pahoinpitelijöitä ja muita kusipäitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa menkkoja ja ehkäisee raskaaksi tulemisen.

Vierailija
44/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska vaikuttaa mun päähän. Mielialoihin, haluihin... En vaan halua syödä sellaisia nappeja, mitkä muuttaa mun käyttäytymistä ja fiiliksiä, kun sille ei ole lääketieteellistä syytä..

Vierailija
45/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi

Vierailija
46/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan käyttänyt. Ihan riskillä elin nuoruuteni, enkä missään pitkissä parisuhteissa ole ollut. Niitä alettiin mun ikäsillekin tyrkyttää jo teini-iässä, koska kaikki tututkin puhui e-pillereistä kuin ne olis peruskauraa, en edes kehdannut sanoa etten itse sellasia laittaisi ikinä suuhuni, koska varmaan olis siitäkin joku nähnyt vaivaa. Nykyään tunnutaan olettavan että kaikki naiset vetää e-pillereitä kuin leipää kehdosta hautaan, eipä vaan vedä, hahhahhaa. Moni naisille pakolla tyrkytetty asia on täysin sairasta kun ajattelee omilla aivoilla. 

Minusta on täysin sairasta että teinilapsille aletaan syöttää hormoneita, esim finnit tekosyynä. Finnit kuuluu teinien elämään, e-pillerit ei. 

Vierailija
47/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää estrogeeniä tai mitään vahvaa keltarauhasjuttua, ettei tule neurologisia ja fyysisiä oireita. Vuotohäiriöön on valmiste erikseen. Ja kumppania ei ole.

Vierailija
48/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä: en siis varsinaisesti vastusta niitä ja ymmärrän, että jos raskaus on katastrofi, niin ne voivat olla hyvä vaihtoehto. Meillä mennään nykyään kondomilla. Pillereitä söin 15 vuotiaasta 30 vuotiaaksi, pieniä taukoja lukuunottamatta (1 lapsi). Ymmärrän myös, että pillerit ovat historiassa vapauttaneet naiset, ei tarvitse olla enää synnyttämässä jatkuvasti. Minua kuitenkin itseä nykyään ahdistaa, että ne aiheuttavat esim. Haluttomuutta. Siksi kondomi. Miestä se toisinaan ärsyttää. 

Vierailija
49/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ehkäisy oli ajankohtainen, aurallinen migreeni esti e-pillerit. Sen lisäksi joillakin läheisillä sukulaisilla oli useita veritulppia. Oli siis pärjättävä kumilla.

Vierailija
50/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne. Ja tykkään kun ei oo menkkoja.

Vierailija
51/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen vielä: en siis varsinaisesti vastusta niitä ja ymmärrän, että jos raskaus on katastrofi, niin ne voivat olla hyvä vaihtoehto. Meillä mennään nykyään kondomilla. Pillereitä söin 15 vuotiaasta 30 vuotiaaksi, pieniä taukoja lukuunottamatta (1 lapsi). Ymmärrän myös, että pillerit ovat historiassa vapauttaneet naiset, ei tarvitse olla enää synnyttämässä jatkuvasti. Minua kuitenkin itseä nykyään ahdistaa, että ne aiheuttavat esim. Haluttomuutta. Siksi kondomi. Miestä se toisinaan ärsyttää. 

Mulla on vaan voimistunut libido pillerien kanssa.

Vierailija
52/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuosioireisiin otin hormonikierukan ja geelin. Koko aikuisen ikäni olen mennyt ilman hormoneja (kuparikierukka/steri heti kolmekymppisenä) ja nyt ihmettelen, miksi viitsinkään kärsiä niin pitkään. Elämä on mukavan tasaista ja menkatonta, olisinpa tajunnut jo aiemmin. Vaan eihän sitä tiedä, kelle sopii.

Vierailija
53/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös aurallinen migreeni, mutta koska se on ollut pari vuotta oireeton niin yhdistelmäehkäisyä tyrkytetään.

Vierailija
54/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan käyttänyt. Ihan riskillä elin nuoruuteni, enkä missään pitkissä parisuhteissa ole ollut. Niitä alettiin mun ikäsillekin tyrkyttää jo teini-iässä, koska kaikki tututkin puhui e-pillereistä kuin ne olis peruskauraa, en edes kehdannut sanoa etten itse sellasia laittaisi ikinä suuhuni, koska varmaan olis siitäkin joku nähnyt vaivaa. Nykyään tunnutaan olettavan että kaikki naiset vetää e-pillereitä kuin leipää kehdosta hautaan, eipä vaan vedä, hahhahhaa. Moni naisille pakolla tyrkytetty asia on täysin sairasta kun ajattelee omilla aivoilla. 

Minusta on täysin sairasta että teinilapsille aletaan syöttää hormoneita, esim finnit tekosyynä. Finnit kuuluu teinien elämään, e-pillerit ei. 

Kannatat varmaan Trumpia tuolla järjenjuoksulla?

Vierailija
55/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olin käyttämättä, koska yhdistelmäehkäisypillerit aiheutti migreeniä, minipillerit totaalisen saharan alapäähän + hiivatulehduksia ym. siitä johtuen, ja molemmat haluttomuutta. Mieheni ihan toivoi että jos en enää käyttäisi niitä. 

Mutta sitten iän myötä alkoi tulla hormonaalinen migreeni, pms-oireet ja vuotohäiriöitä, ja niitten hoidoksi taivuin ottamaan hormonikierukan. Ja tämä on suureksi yllätyksekseni ollut tosi hyvä. 

Vierailija
56/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin käyttää pillereitä heti kun niitä lääkäriltä sai. Jauhettiin silloinkin jotain sontaa muka sivuvaikutuksista mutta niille olen aina viitannut kintaalla. Mikään ei olis voinu olla pahempi "sivuvaikutus" kuin pamahtaa paksuksi. En ole ikinä tykänny penskoista ja tollasen massiivisen onnettomuuden jälkeen abortti olis ollu ainoa vaihtoehto. Ei pillereistä ollu minkäänlaista haittaa/ ongelmaa, päinvastoin. Pillereiden haitoista lässyttäminen kuulostaa niin jenkkiläiseltä paskalta. Siellähän kukaan ei uskalla huolehtia omasta hyvinvoinnistaan = ehkäisystä, ja milijoonia elämiä menee pilalle joka vuosi. Naisten jotka vihaa penskoja, miesten jotka pakotetaan maksamaan yhden panon jälkeen ja ne kakarat joita kukaan ei halua ja joista tulee rikollisia. Helvetti, käyttäkää ehkäisyä! Ja pilleri on luotettavin ja varmin. Jos ette käytä, synnytätte vain lisää alkoholisteja, narkkipaskoja, tappajia, pahoinpitelijöitä ja muita kusipäitä. 

Aina yhtä viisaita nämä "koska minulle ei tule haittoja niin ei kenellekään voi tulla"-kommentit. 

Vierailija
57/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin jos voisin. On helvettiä tämä elämä oireiden takia.

Vierailija
58/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on se jännä miten ihmiset ei kaikki ole samanlaisia. 

Vierailija
59/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on pilleri, joka lisää testosteronin määrää. Mulle määrättiin aknen ja hiustenlähdön takia antiandrogeenisiä pillereitä ja niiden myötä tuli haluttomuutta ja mielialaongelmia. Iho ja hiukset tosin voivat kyllä loistavasti. Ei-antiandrogeenisillä taas puhkesi akne ja hiukset tippuivat. Vaihdoin pillereitä monta kertaa ja sitten kuparikierukka, mutta sen kanssa tuli kovat vuodot ja kuukautiskivut. En siis ole löytänyt sopivaa ehkäisyä, joten mies käyttäkööt kumia. Huolehdin meidän suhteessa ehkäisystä kuitenkin 15 vuotta, nyt on hänen vuoro.

Vierailija
60/62 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin jos voisin. On helvettiä tämä elämä oireiden takia.

Ai ehkäisy. Ei sit mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi