Miten valmistautua työhaastatteluun
Kommentit (7)
En minä ole valmisttautunut mitenkään erityisesti... En selvitä mitään yhtiöstä tms, yleensäkin harkitsen vain tunnettuihin hyvämaineisiin yhtiöihin menemistä.
Viimeiset 10 vuotta minut on headhuntattu eikä minun ole edes tarvinnut hakea töihin, eli nykyisin olen antanut lähinnä potentiaalisten työnantajien yriittää vakuuttaa minut, miksi minun kannattaisi tulla heille töihin, eikä niille monille muille jotka minut haluaa :)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:26"]
En minä ole valmisttautunut mitenkään erityisesti... En selvitä mitään yhtiöstä tms, yleensäkin harkitsen vain tunnettuihin hyvämaineisiin yhtiöihin menemistä.
Viimeiset 10 vuotta minut on headhuntattu eikä minun ole edes tarvinnut hakea töihin, eli nykyisin olen antanut lähinnä potentiaalisten työnantajien yriittää vakuuttaa minut, miksi minun kannattaisi tulla heille töihin, eikä niille monille muille jotka minut haluaa :)
[/quote]
No kylläpä oli hyötyä ap:lle sun kommentista =D
Vastaava keskustelu:
HEnkilö A: Miten tehdään hyvä hernekeitto?
Henkilö B: EN oikein laita hernekeittoa, mutta teen jauhelihakastikkeen niin että ensin ruskistan jauhelihan ja sipulia ja heitän sekaan jauhoja ja sitten jne.........
5, niin, tuon solkenaan headhuntatun neidin/rouvan kommentin hyötyarvo oli se sen kirjoittajan oma henkinen kliimaksi, ja mitä välii vaikkei kukaan meistä tiedäkään että kuka maailman tärkeistä uranaisista nyt tässä anonyymissä kohotuksessa olikaan kyseessä. :) Toi on musta välillä aika jännäkin ilmiö, että joku viitsiikin kiillottaa omakuvaansa jopa anonyyminä netissä just noin, siis hitusen liiaksi etten sanoisi. Kai se on sitten jotain itsensä tsemppausta sitten sekin? Tuntuuko siis silti jotenkin pieneltä olo, vaikka onkin se maailman suosituin ja halutuin. ;)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:46"]
5, niin, tuon solkenaan headhuntatun neidin/rouvan kommentin hyötyarvo oli se sen kirjoittajan oma henkinen kliimaksi, ja mitä välii vaikkei kukaan meistä tiedäkään että kuka maailman tärkeistä uranaisista nyt tässä anonyymissä kohotuksessa olikaan kyseessä. :) Toi on musta välillä aika jännäkin ilmiö, että joku viitsiikin kiillottaa omakuvaansa jopa anonyyminä netissä just noin, siis hitusen liiaksi etten sanoisi. Kai se on sitten jotain itsensä tsemppausta sitten sekin? Tuntuuko siis silti jotenkin pieneltä olo, vaikka onkin se maailman suosituin ja halutuin. ;)
[/quote]
No joo, tulipa näin uudenvuoden"simoissa" vähän omahyväinen viesti tosiaan... Vastasin tähän lähinnä vain koska kukaan ei ollut vastannut vaikka aloitus oli vanha, ja piti vastata vain tuo, että en ole ikinä mitään selvittänyt. Sitten aloin itse pohtia, että miksi muuten en ole, ja huomasin että se johtuu siitä että olen jo pitkään ollut asemassa jossa ei tarvitse. Nyt viestin luettuani tajuan kyllä kuinka omahyväiseltä se kirjoitettuna näyttää, ja kuinka vähän siitä varsinkaan on hyötyä selaliselle joka kilpailee paikoista ehkä kymmenien tai satojen muiden hakijoiden kanssa...
Kyllä minä olen vähän googletellut, että löytyykö mitään negatiivista. Itse olen nyt tosi pienessä suunnittelutoimistossa, ja elämäni paras työpaikka. Nytkin palkka nousi reilusti yli sen, mitä lain mukaan olisi tarvinnut, kuten on noussut aiemminkin ja pari kertaa tullut ylimääräinenkin korotus. Töitä on kyllä paljon, mutta niin pitää ollakin. Otin kyllä tarkkaan selvää yhtiöstä, mutta ei löytynyt yhtikäs mitään pahaa mistään.
Hö...