Sf-mitta viikolla 39+0 34 cm, APUA!! Onko normaali?
On kasvanut 5 cm kahdessa viikossa! Pitäisikö huolestua?
Kommentit (6)
Mittausvirhe :) Jos lääkärit eivät ole huolissaan älä ole sinäkään. Kyllä se sieltä syntyy jos ei mahdu tulemaan niin sitten leikkaamalla !
Olin synnytystapa-arviossa 2 viikkoa sitten, silloin ei mitään huolta ettei mahtuisi, vauva kooksi arvioitiin 2,8 kg.
En sinuna ois ollenkaan huolissani, jos kerran synnytystapa-arviossa kaikki on ollut ok. Mulla on ollut raskausaikana useampi terkkari, ja silloin näytti että mittaustulos riippuu vähän mittaajastakin. Rauhallisin mielin. :)
2.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 12:27"]
Olin synnytystapa-arviossa 2 viikkoa sitten, silloin ei mitään huolta ettei mahtuisi, vauva kooksi arvioitiin 2,8 kg.
[/quote]
Tuohan on ihan keskikäyrillä tuo 34cm noilla viikoilla. Itselläni tänään neuvolassa 35cm (viikkoja 39+1) ja näytti olevan siinä keski- ja yläkäyrän välissä. Terveydenhoitajan painoarvio 3,5 kg.
Mitä neuvolassa sanoivat? Kyllä ne kertoo jos on aihetta huoleen. Ootko käynyt ultrassa synnytystapa-arviossa? Jos huolettaa, niin kannattaa käydä, joko yksityisellä lääkäriasemalla tai yksityisessä neuvolassa, jos julkinen puoli ei sitä myönnä. On pieni hinta siitä tiedosta, että kaikki on hyvin ja lapsi mahtuu syntymään. Ainakin mulle on ponnistusvaiheessa ollut se tieto kullanarvoinen. ;)