Onko tää patonki mukana - kävely katukuvassa joku ranskalainen muoti-ilmiö, joka on rantautunut tänne Helsinkiin?
En oo nähny vastaavaa ilmiötä vielä muualla päin Suomea.
T: junantuoma yliopisto-opiskelija jolla on ranskan kieli pääaineena yliopistossa tällä hetkellä
Kommentit (37)
En ole Suomessa vielä nähnyt mutta Ranskassa tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Jos ostan patongin kaupasta niin takin alleko se pitää tunkea? Huomaan että olet juonantuoma...
Siellä taas kovan luokan kosmopoliitti paikalla, asuthan sentään Helsingissä, jonne on keskittynyt koko maailman talous- ja rahaelämä.
Mikäs sua harmittaa pönde?
Joo. Suomalaisten on turha hienostella. Kyllä meidän kainaloon kalakukko paremmin sopii.
En kehtaa kävellä patonki kainalossa ja siksi taitan sen kahtia ja tungen kauppakassiini. Jos kuljettaja on sitä kädessä, niin joku voisi luulla, että brassailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Jos ostan patongin kaupasta niin takin alleko se pitää tunkea? Huomaan että olet juonantuoma...
Siellä taas kovan luokan kosmopoliitti paikalla, asuthan sentään Helsingissä, jonne on keskittynyt koko maailman talous- ja rahaelämä.
Mikäs sua harmittaa pönde?
Muiden asioiden lisäksi sinä.
Mä olen ommellut pitkän syystakkini sisälle sellasia lenksuja, joihin patonki on helppo sujauttaa. Kuljen myös kauppareissuilla takkini alla alasti, jottei patonkiin tarttuisi mitään nukkaa muista vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ommellut pitkän syystakkini sisälle sellasia lenksuja, joihin patonki on helppo sujauttaa. Kuljen myös kauppareissuilla takkini alla alasti, jottei patonkiin tarttuisi mitään nukkaa muista vaatteista.
Näinkin kerran kun esittelit patonkiasi takin liepeitä leväyttäen siellä puiston hämärässä päässä.
Minulla on perinteinen hame johon saan kätevästi patonki ja muut ostokset piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Näinä aikoina on hiukan riskaabelia kuljettaa ruokaa tuolla pärskijöiden joukossa avoimessa kääreessä, kuten nuo patongit yleensä ovat.
Ja myymälässähän tuollaiset paistopistetuotteet ovat ihan paljaaltaan, usein avohyllyissä tai laareissa.
Voisko joku kirjoittaa patonkiprotokollan, että tietäisi kuinka vaatimaton, huomiotaherättämätön ihminen sen voisi kuljettaa?
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku kirjoittaa patonkiprotokollan, että tietäisi kuinka vaatimaton, huomiotaherättämätön ihminen sen voisi kuljettaa?
Sämpylöinä.
Vierailija kirjoitti:
Housuun pitää tunkea :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkin kerran kun esittelit patonkiasi takin liepeitä leväyttäen siellä puiston hämärässä päässä.
Hauska kuulla että kiinnitit huomiota!
https://www.vauva.fi/keskustelu/1448486/ketju/kyssari_tamperelaisille_m…
.
jumankauta juu että semmottii siihe aikaa
Järkevä ihminen taittaa sen patongin jo kassalla keskeltä kahtia, niin mahtuu kassiin eikä muut näe mitä olet ostanut. Mutta Helsinkiläiset hipsterit tykkää patongin näkyvän, koska se on mukamas trendikästä. Jotkut menevät niin pitkälle, että kantavat vieläpä viinipulloa toisessa kädessä. Sitä samaa (luomu) viinipulloa voi sitten kuljetella useampana päivänä pitkin kaupunkia, vaikka ei edes viinistä tykkäisi.