Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tää patonki mukana - kävely katukuvassa joku ranskalainen muoti-ilmiö, joka on rantautunut tänne Helsinkiin?

Vierailija
09.10.2020 |

En oo nähny vastaavaa ilmiötä vielä muualla päin Suomea.

T: junantuoma yliopisto-opiskelija jolla on ranskan kieli pääaineena yliopistossa tällä hetkellä

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Jos ostan patongin kaupasta niin takin alleko se pitää tunkea? Huomaan että olet juonantuoma...

Siellä taas kovan luokan kosmopoliitti paikalla, asuthan sentään Helsingissä, jonne on keskittynyt koko maailman talous- ja rahaelämä.

Vierailija
22/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Suomessa vielä nähnyt mutta Ranskassa tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minusta luullaan...

Vierailija
24/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Jos ostan patongin kaupasta niin takin alleko se pitää tunkea? Huomaan että olet juonantuoma...

Siellä taas kovan luokan kosmopoliitti paikalla, asuthan sentään Helsingissä, jonne on keskittynyt koko maailman talous- ja rahaelämä.

Mikäs sua harmittaa pönde?

Vierailija
25/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Suomalaisten on turha hienostella. Kyllä meidän kainaloon kalakukko paremmin sopii.

Vierailija
26/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa kävellä patonki kainalossa ja siksi taitan sen kahtia ja tungen kauppakassiini. Jos kuljettaja on sitä kädessä, niin joku voisi luulla, että brassailen.

Vierailija
27/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sua harmittaa pönde?

Muiden asioiden lisäksi sinä.

Vierailija
28/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ommellut pitkän syystakkini sisälle sellasia lenksuja, joihin patonki on helppo sujauttaa. Kuljen myös kauppareissuilla takkini alla alasti, jottei patonkiin tarttuisi mitään nukkaa muista vaatteista.

Vierailija
29/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ommellut pitkän syystakkini sisälle sellasia lenksuja, joihin patonki on helppo sujauttaa. Kuljen myös kauppareissuilla takkini alla alasti, jottei patonkiin tarttuisi mitään nukkaa muista vaatteista.

Näinkin kerran kun esittelit patonkiasi takin liepeitä leväyttäen siellä puiston hämärässä päässä.

Vierailija
30/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on perinteinen hame johon saan kätevästi patonki ja muut ostokset piiloon.

Vierailija
31/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinä aikoina on hiukan riskaabelia kuljettaa ruokaa tuolla pärskijöiden joukossa avoimessa kääreessä, kuten nuo patongit yleensä ovat.

Ja myymälässähän tuollaiset paistopistetuotteet ovat ihan paljaaltaan, usein avohyllyissä tai laareissa.

Vierailija
32/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kirjoittaa patonkiprotokollan, että tietäisi kuinka vaatimaton, huomiotaherättämätön ihminen sen voisi kuljettaa?

Vierailija
33/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku kirjoittaa patonkiprotokollan, että tietäisi kuinka vaatimaton, huomiotaherättämätön ihminen sen voisi kuljettaa?

Sämpylöinä.

Vierailija
34/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housuun pitää tunkea :)

Vierailija
35/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkin kerran kun esittelit patonkiasi takin liepeitä leväyttäen siellä puiston hämärässä päässä.

Hauska kuulla että kiinnitit huomiota!

Vierailija
36/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/37 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ihminen taittaa sen patongin jo kassalla keskeltä kahtia, niin mahtuu kassiin eikä muut näe mitä olet ostanut. Mutta Helsinkiläiset hipsterit tykkää patongin näkyvän, koska se on mukamas trendikästä. Jotkut menevät niin pitkälle, että kantavat vieläpä viinipulloa toisessa kädessä. Sitä samaa (luomu) viinipulloa voi sitten kuljetella useampana päivänä pitkin kaupunkia, vaikka ei edes viinistä tykkäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan