Mistä teidän olenko masentunut?
Jo pitkän ajan olen ollut "outo" en saa mielihyvää perus asioista. En jaksa hoitaa asioitani. Olen stressaantunut.ahdistunut,itken päivittäin. Ahdistaa olla "ihmisen ilmoilla"
on synkkiä ajatuksia..mieheni seura myös ahdistaa. En halua seksiä.
Mtt.ssä minua ei auteta.. Puhuminen ei helpota oloa tai liikunta. Päivittäin mietin kuolemaa..teininäkin olo paha olla. Välillä tietty voin paremmin,mutta harvoin..
Kommentit (13)
Noilla oireilla sinun kannattaisi kyllä heti hakea apua masennukseen, ovat ihan tyypillisiä oireita. Miksei mtt-ssa auteta? Oletko siellä rehellisesti kertonut pahan olosi koko kirjon? Varaa aika vaikka tk- lääkäriltä ja kerro tuo, mitä kirjoitit. Saat kunnon lääkkeet ja terapiaa. Mulla oli masennus hoitamattomana vuosia ja just noita oireita. Oli uskomaton tunne, kun elämä alkoi tuntua hyvältä ja ahdistus lievitti.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:43"]
[/quote]
Unohda tuo sivu, katso tämä: http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/100.012.html Tuolla on se Beckin kysely jota käytetään masennuksen diagnosoinnissa.
Olen huono puhumaan ja häpesin ajatuksia,mutta nytten olen saanut kaiken kerrottua,myös kuolemasta. Puhun mt.ssä sairaanhoitajan kanssa? Yksi lääkäri,jolle pitkät ajat. Lääkäri ei helposti lääkettä anna..
En lääkettä välttämättä halua mutta enemmän apua.
Ei minusta ole kiva mennä tunnin ajaksi keskustelemaan kun tiedän että ei se auta,olen 3
Vuotta käynyt kyseisessä paikassa.
Testin mukaan olisi vaikea masennus..
Olen kuitenkin niin yksin,miestäni ei varmaan jaksa kiinnostaa.
Miten pääsen tästä eroon?
Eroon masennuksesta pääsee lääkkeillä ja/tai terapialla. Usein molemmat tarvitaan hyvään hoitotulokseen. Onko sinulla lääkitys? Siitä kannattaa aloittaa, jos on vakava-asteisesta masennuksesta kyse, koska vasta ajatusten vähän selkiinnyttyä terapiasta on apua. Jos olet koko ajan epätoivoinen, et jaksa edes käydä terapiassa luultavasti etkä pohtia asioita. Terapiassa aika olennaista on oma työskentely, koska ei kukaan toinen voi täysin kaataa sinulle ajatuksia, millä pääset eroon masennuksesta, vaikka tietysti ymmärtäväinen terapeutti merkitsee paljon. Paljon tsemppiä!
t. itsekin masennuksen kokenut
Ahaa, nyt luin vasta, ettei sinulla ole lääkitystä. Jos olet kolme vuotta käynyt eikä se auta, niin olisiko aika ehdottaa itse lääkitystä tai muunlaista apua, esim. Kelan korvaamaa terapiaa? Sairaanhoitajan kanssa jutteleminen ei ehkä sinulle riitä. Onko hänellä terapiakoulutus? Kelan terapiaan hakemiseen vaaditaan kyllä yleensä jonkinlainen lääkitys, että on näyttöä sen kokeilemisesta.
t. 9
Eikös ne tk.sta laita minut takaisin mtt.lle? Voiko ne tehdä siellä jotakin?
Tee Beckin depressioinventory, joka löytyy näköjään netistäkin helposti.Laskee pistetkin valmiiksi.
Mielenterveystestit - Psykologiset testit - Oirekyselyt: https://mielipalvelut.fi/mielenterveystestit/
Soitat mielenterveyspolille ja sanot ajattelevasi kuolemaa. Siihen on pakko reagoida, ja jos eivät reagoi, niin joku tässä yhteiskunnassa mättää ja pahasti.