Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 66cm vaunukoppa aivan liian pieni/lyhytikäinen?

Vierailija
30.12.2013 |

Löysin edulliset, kivannäköset yhdistelmävaunut. Niistä ei kovinkaan paljon löydy kokemuksia suomeksi, joku 3-4 bloggausta, joissa vaunuja on kehuttu. Missään ei ole puhuttu kopan pienuudesta. Katsoin tarkemmin kuvausta ja siinä lukee, että pehmeän vaunukopan pituus on 66cm. Kuulostaa todella pieneltä!
Meille tosin tulee varmaankin suht pieni vauva, kun molemmat ollaan alle 165 senttisiä.
Miten pitkään toi suurinpiirtein menee?
Sen normaalin istumaosan selkänojan saa säädettyä kolmeen eri korkeuteen, eli varmaankin aika alas, jos ei melkein makuuasentoon. Minkä ikäisestä eteenpäin lasta voi pitää siellä?
Näissä tulee mukana myös turvakaukalo.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rattaisiin saa pehmeän kopan niin täytyyhän sen mennä makuuasentoon jolloin siihen voi periaatteessa laittaa vaikka vastasyntyneen jos vaan on muodoltaan semmoinen ettei siitä kovin helposti tipu pois.. Mä oo. Pienen lapsen laittanu äitiyspakkauksen makuupussiin ja siinä matkarattaisiin kun on ilman koppaa liikuttu. Vähänki isomman joudut laittamaan turvavöihin ettei tipu kun rattaissa ei niitä laitoja oo.

Meillä on 6 viikon ikäinen vauva nyt 60cm. Tosin teille ei varmaan tän kokoista siunaannu kun ootte lyhyitä. Epäilisin silti että korkeintaan 3kk menee kun täytyy olla tilaa vaatteillekin varsinkin talviaikaan.

Vierailija
2/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koppaa haluaa käyttää ei kannata noin pientä hommata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm, osta toisenmerkkinen pehmeä koppa?

esim phil&tedsin se pehmeä vauvakoppa on alle 70cm pitkä, mutta hyvin sinne käy jokin brion/emman pehmeä koppa joka on 80cm+ pitkä.

Vierailija
4/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai oo. Ei vauvat nuku tikuksi oikaistuna kuten neuvolan mittauksessa. Ja pitävät ahtaasta pesästä. Ja tosiaan pehmeän kopan kanssa aivan taatusti voi sen ratasosan laskea aivan makulle. meillä on ollut pakko pitää ratasosassa nukkumassa jo 5kk iästä kun kampesivat ylös ja muuten olisivat tippuneet jos ei ois vöissä.

Mä luottaisin valmistajaan,kai nyt jos ne on vaunuiksi ne suunnitelleet, ne sellaisina toimii. Oletettavasti ne on siis ihan ihmislapselle suunniteltu?

Niin ja nykyään kahden lapsen kokemuksella katsoisin nimenomaan sen ratasominaisuuden tarkemmin,itse kiinnitin liikaa huomiota vaunukoppaan ekaa vauvaa odottaessa. Se vauvaikä on lyhyt. (mä ostin hypertilavat emmaljungan "hyökkäysvaunut" ja lasten kasvaessa olen kironnut miten pöljän mallinen se ratasosa on, ei nouse kunnon pystyyn istuma-asentoon niin ei siellä yli 1v viihdy..)

Vierailija
5/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijoo, en tosiaan tajunnutkaan, että se selkänojan on pakko mennä makuuasentoon. Tämäpä hyvä. Eli niin kauan kun menee (syys-alkutalvi) vaunukopassa ja sen jälkeen lämpöpussissa talveksi rattaisiin? Mites kesällä, lapsi on sillon noin 10kk, silloin kai istuu hyvin, eikös silloin voi olla sitten ihan vaatteisillaan rattaissa ilman mitään makuupusseja? 
Ollaan tosiaan esikoista odottamassa eikä juurikaan kokemuksia lapsista :) 

Tuo yhdistelmävaunu+turvakaukalo maksaa alle 300e, joten olemme suunnitelleet niin, että ainakin vauvaikä niillä pärjäillään. Jos tuntuu, että paljon kuljetaan rattaiden kanssa kävellen paikkoihin (nyt enemmänkin autolla tai ihan vaan 50m päähän puistoon/nukutuslenkille) niin voidaan ostaa jotkut kevyemmät rattaat myöhemminkin. 

Vierailija
6/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä merkkiset?

Vierailija
7/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä voi tosiaan olla ilman mitään pussia. Me siirryttiin vaunuista rattaisiin vauvan ollessa 5kk koska ei enää viihtynyt yhtään vaunuissa silloin kun oli hereillä. Toki silloin vielä pidettiin puoli istumassa asennossa mutta sekin riitti pitämään vauvan tyytyväisenä.

Vierailija
10/18 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6 kk tyttö on 69 cm. Eipä olisi kauaa tuollaisella kopalla pärjännyt. Ite olen 170cm, mutta tuskin tuo oma pituus ratkaisevasti tässä vaikuttaa, sentin tai pari.

Vierailija
11/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:10"]

Mun 6 kk tyttö on 69 cm. Eipä olisi kauaa tuollaisella kopalla pärjännyt. Ite olen 170cm, mutta tuskin tuo oma pituus ratkaisevasti tässä vaikuttaa, sentin tai pari.

[/quote]

Mutta jos laittaa vauvan sen ikäsenä jo ilman koppaa? Eikös niin sitten pärjäis?

Vierailija
12/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppa on hyvä jos ei halua laittaa vöitä kun vauva nukkuu. Meillä 6 kk osaa jo kääntyillä ja ryömiä ja mönkiä. En ilman turvavöitä voisi laittaa ilman kunnon reunallista koppaa edes parvekkeelle nukkumaan. Kopassa on ainakin nyt talvella sen verran vaikea liikkua toppapuvussa, että pysyy selällään siellä.

Vierailija
13/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli siis voisin kuvitella, että toi koppa menee just siihen asti, että vauva alkaa kääntyilemään ja tarvii ne vyöt? Eli sittenhän se pitäis olla ihan hyvä. Ehkä uskaltaudun ostamaan noi, halpiksia ostaessa ottaa aina riskin, mutta kokeillaan nyt ainakin. 

Vierailija
14/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittäisin enemmän huomiota turvakaukalon laatuun. Näyttää aika heppoiselle verrattuna esim. Gracon istuimiin. Tuossa ei ole kunnon suojaa sivuilla jne. Osa kaukaloista on ihan surkeita testeissä. Luepa testivertailu! Löytyy netistä. Kolmen lapsen kokemuksella ostaisin kunnon turvakaukalon esi. Graco 170 eur. Käytettynä kunnon talvikelissäkin menevät yhdistelmävaunut pehmeällä kopalla, esim. Brio tai Emmaljunga. Säilyvät 10 vuotta hyvinä useallakin lapsella. Lisäksi ostaisin matkarattaat tms johon turvakaukalo käy yhdistettynä ostoskeskuskäytössä esim.

Vierailija
15/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa. Aivan turhat parin kk:n käyttöä varten. Sinne kun peitot ja vaatteet vielä lapselle laittaa, niin menee ehkä keskoselle.

Vierailija
16/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppa kuulostaa pieneltä. itse olen 165cm ja vauva kuukauden ikäisenä 60cm. 

Vierailija
17/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pilipalikopalta ja pilipalikaukalolta.

Osta vaikka käytettynä vähän vankempaa tekoa olevat! Ei tule liian kalliiksi.

Vierailija
18/18 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useiden vaunujen, rattaiden ja useamman lapsen kokemuksella... Näyttää sille, että menee rahat hukkaan. Koppa liian pieni Suomen pakkasille = vain ihan pieni vauva mahtuu toppahaalarissa ja makuupussissa. Tavaratila on onneton. Verrattuna esim. Brio tms joissa iso metallikori = nielee kaksi muovikassillista ruokaa helposti. Turvakaukaloon uskaltaisin laittaa nuken! Huh. Jos rahaa on vähän niin ostaisin laatua käytettynä, en mistään hinnasta tuota settiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän