Keinoja joilla mieleltään uupunut kotiäiti voisi ilahduttaa itseään??
....kun mies ei tajua keksiä mitään...
Olen ns. pakosta kotiäitinä tällä hetkellä, koska en saa töitä mistään vaikka olen yrittänyt kovasti. Mielialani vaihtelee todella paljon, välillä olen iloinen että saan olla lasten kanssa kotona (lapset 1v9kk ja 6v) ja välillä olen aivan epätoivoinen kun töitä ei löydy ja kaikki puuskuttaa niskaan tuosta työasiasta kokoajan (" pitää tehdä työtä" " ei muuten pärjää" jne jne). Mieheni on hyväpalkkaisessa työssä ja hoitaa kaikki laskut meillä, minä ostan ruokaa ja lasten tileiltä heille vaatetta. Mulla on jatkuva rahapula, tai ei se ole loppunut koskaan, mutta jatkuva huoli siitä että se loppuu....ts. tiukalla kokoajan!
Toisaalta taas sitten...esikoinen lähtee eskariin nyt ja on ihana olla kotona hänenkin takiaan! Ja pieni tyttö on vielä niiiin pieni kuitenkin että ei senkään takia olisi kiirettä työhön...
Antakaa nyt mulle epätoivoselle vinkkejä miten voisin motivoida itseäni tällaisissa aallonpohjissa kuten nyt!? =/
Miten osaisin olla välittämättä muiden työ-painostuksesta???? Onhan mulla nuorella ihmisellä (27v) herranen aika suurinosa elämää edessä ja aikaa tehdä työtäkin vielä!?
APUVA!
Kommentit (3)
sen myötä saat puhtia kotielämään ja työnhakuunkin.
itseäsi sillä, että lastenhoito on työtä siinä missä muukin. Eipä sitä kauheasti pääse päivän aikana laiskottelemaan. Itse olen ollut nyt noin vuoden töissä ja pian jään uudestaan äitiysvapaalle ja hoitovapaalle. Odotan sitä innolla, vaikka työssä käydessä aikaa omille ajatuksille on ollutkin enemmän.
Hanki joku harrastus, jossa pakottaudut käymään pari-kolme kertaa viikossa (kävelylenkki, kuntosali, uimahalli...). Mene välillä yksin ostoksille lauantaina. Ikkunashoppailukin virkistää...