Voiko 45-vuotias nainen harrastaa turvallisesti seksiä ilman raskauden pelkoa?
Vai mikä olisi todennäköisyys raskauteen, jos ei mitään ehkäisyä. Mikään ei tunnu sopivan ja sama kumppani koko ajan, joten ei tautipelkoa,.
Kommentit (57)
No jos sillä 45v on edelleen menkat, raskaus on ihan mahdollinen.
Itse sain kuopuksen kun olin 40v.
No mikähän se todennäköisyys raskauteen olisi? Menkat säännölliset, vammainenkaan lapsi ei olisi katastrofi.
ei voi. Mun entinen työkaveri sai kesällä lapsen, ikää hänellä 46v.
Sitä nyt on pikkuisen vaikea veikata tietämättä kuukautiskierron säännöllisyyttä, joka antaa aika hyvää viitettä.
Olisko mitenkään hätävarjelun liioittelua, jos 45-vuotias kävisi gynellä ihan perustarkastuksessa ja kysyisi samalla tätäkin asiaa. Sen voi kuitenkin aika varmasti sanoa, että vielä yli 50-vuotiaskin voi tulla raskaaksi ja saada terveen lapsen. Pari sellaisten tunnen, ja muutaman vähän nuoremman.
http://www.countdowntopregnancy.com/tools/age_fertility_calculator.php
Laskin, laita ikäsi ja katso, ei ollu häävi mahdollisuus 45v
Yli 40-vuotta täyttäneellä mahdollisuus on enää 5% ja laskee koko ajan, että kyllä siinä tosi hyvä, tai huono miten asian näkee, tsägä saa olla
On kyllä äärimmäisen poikkeuksellista tulla yli 50-vuotiaana raskaaksi, en mitenkään voi uskoa, että joku tuntee useampia sellaisia tai sitten kyseessä on ulkomailla hedelmöityshoidoissa olleet naiset. Vaihdevuosiin asti pitää kuitenkin ehkäistä, jos raskaus olisi ei-toivottu.
Itse olen 44v. ja ei ole mitään vaihdevuosioireita ja kierto on ihan säännöllinen joten ei tulisi mieleenkään seksin hraastaminen ilman ehkäisyä koska en halua enää lapsia. 2 teiniä riittää mainiosti ;)
Ei pidä paikkansa tuo 5 prosenttia. Joka vuosi Suomessa syntyy parituhatta lasta yli 40-vuotiaille. Lestadiolaisperheissä on ihan sääntö, että nelikymppinen äiti saa vielä lapsia, ellei ole tehty kohdunpoistoa.
Pyllypanoilla on meillä pystytty harrastamaan seksiä ilman muita ehkäisyjä.
se on 5% mahdollisuus per kierto. Toki jos joka kerta harrastaa seksiä juuri oikeaan hetkeen, mahdollisuus kasvaa. Mutta luulisi 45-vuotiaan tuntevan kiertonsa ja oppineen biologiasta niin paljon, että kykenee "luonnolliseen" ehkäisyyn.
Viime vuonna syntyi Suomessa 59 493 lasta
Äidit, jotka asuivat synnytyksen ajankohtana vakinaisesti Suomessa, synnyttivät 59 493 lasta vuonna 2012. Äidiksi tullaan yhä vanhempana.
Ensisynnyttäjien keski-ikä nousi edellisvuodesta yhdellä kymmenyksellä 28,5 ikävuoteen. Kaikkien synnyttäneiden keski-ikä pysyi ennallaan ja oli 30,3 vuotta.
Suhteellisesti eniten lapsia syntyi Pohjanmaan maakunnissa: Pohjois-Pohjanmaalla keskimäärin 2,37 lasta, Keski-Pohjanmaalla 2,26 ja Etelä-Pohjanmaalla 2,20 lasta naista kohden. Lähde: Tilastokeskus
Mulla oi menkat säännölliset liki 53-vuotiaaksi asti ja niin kauan käytin ehkäisyä. Loppu tuli vasta kun kohtu piti poistaa.
Your Age: 45
Probability of Pregnancy Each Cycle
1%
This means that each cycle you have a 1 in 100 chance of conceiving.
Your probability of pregnancy, based on age, after trying for the number of cycles listed.
*based on a woman with normal reproductive function who is actively trying to conceive
Example: After trying to conceive for 4 cycles the likelihood of pregnancy is 3.94%.
# of Cycles Trying to Conceive
Chance of Pregnancy
1 cycle
1%
2 cycles
1.99%
3 cycles
2.97%
4 cycles
3.94%
5 cycles
4.9%
6 cycles
5.85%
7 cycles
6.79%
8 cycles
7.73%
9 cycles
8.65%
10 cycles
9.56%
11 cycles
10.47%
12 cycles
11.36%
18 cycles
16.55%
24 cycles
21.43%
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:47"]
Sitä nyt on pikkuisen vaikea veikata tietämättä kuukautiskierron säännöllisyyttä, joka antaa aika hyvää viitettä.
Olisko mitenkään hätävarjelun liioittelua, jos 45-vuotias kävisi gynellä ihan
perustarkastuksessa ja kysyisi samalla tätäkin asiaa. Sen voi kuitenkin aika varmasti sanoa, että vielä yli 50-vuotiaskin voi tulla raskaaksi ja saada terveen lapsen. Pari sellaisten tunnen, ja muutaman vähän nuoremman.
[/quote]
ap:n kuukautiskierto on ollut aina 28 vrk, myös nyt 45-vuotiaana.
Ei.