Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko lahjoja teini-ikäisiltä/aikuisilta lapsiltasi?

Vierailija
29.12.2013 |

Minulla kolmas vuosi kun sain joululahjoja. Vanhin lapseni 19v antoi tänä vuonna blenderin, kaksi kertaa olen saanut älypuhelimen äitienpäivä/synttärilahjaksi, joululahjaksi kirjakaupan lahjakortin ja toivomiani astioita. En ole toivonut mitään lapsiltani, aina on tullut yllätyksenä. Tuli vaan mieleen näistä "mieheni ei antanut joululahjaa" ketjuista. Täällä olisi jonkun tyttärelle ihana ja huomaavainen tulevaisuuden aviomies <3

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei. En halua mammanpoikaa.

Vierailija
2/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei. En halua mammanpoikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsiltani lahjoja oikeastaan aina. Ekat lahjat he tekivät päiväkodissa ja voi sitä antamisen riemua. Sama antamisen ilo jatkuu edelleen, nyt ovat jo nuoria aikuisia.

Vierailija
4/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän 10v tyttö huolehtii että äitikin saa yhden lahjan, tänä vuonna vihreitä kuulia, viime jouluna angry birds -mukin...

Isompi ei ajattele itsekseen.

Vierailija
5/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lahjoja jo 2-vuotiailtakin. Joululahjoja sain tänä vuonna mm. 8-vuotiaalta lahjakortin hemmotteluhoitoon, jonka hän siis teki itse. :) 

Vierailija
6/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset hommaa meille aina joululahjan, yhteisenä minulle ja miehelle. Usein astioita tai hinnakkaampia viinejä. Omaa aikuista lastani olen kieltänyt lahjoja ostamasta, koska hän elää opintotuella. Ostakoon sitten kun on töissä. Teinini ostaa lahjan meille molemmille, minulle ja miehelleni.

Vierailija
7/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini osti perinteisesti kirpputorilta lahjat perheelle.

Vierailija
8/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitytär osti mamille ihanan yöpaitulin.

Poika 12v. osti minulle sellaisen väriä vaihtavan tuoksukynttilän.

Ja mies osti perinteiset 2 kirjaa ja hajuvettä.

Vierailija
9/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhin, nyt 15 v. on ostanut jo pari vuotta mulle joululahjoja. Tänä vuonna sain jopa 13 vuotiaalta pojalta lahjan, joka oli just eikä melkeen täydellinen mulle. Eikä isä tai kukaan ollut auttanut.

Vierailija
10/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain matkalahjakortin jossa on lastenhoitolupaus nuorimmalle lapselle, äidin matkan ajaksi :)

Vierailija
11/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikuisten lasten kanssa sovittu, ettei osteta lahjoja, eli en.

Vierailija
12/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meilläkin on lapset päiväkodissa tehneet jne. Tarkoitin siis itsenäisesti, omasta tahdostaan ja omilla rahoillaan jne. Kyllä mekin äidin antamilla rahoilla ostettiin perheelle lahjoja ala-asteiässä. Mutta ei teini-iässä enää. Itse olin tippa linssissä kun teinipoikani oli ekaa kertaa hankkinut lahjan silloisista vähistä rahoistaan, tuli ihan puun takaa. Pienemmät ovat tehneet ja antaneet omia teoksiaan, mutta siinä vaiheessa kun ei enää omia askarteluja kiikuteta äidille niin lahjan saaminen oli yllättävää. Tämä oli kysely siis teinien ja aikuisten lasten vanhemmille, ei kilpailu siitä kenen vaippaikäinen on kuinka nuorena isin avustuksella tehnyt äitienpäiväkortin. Itse en anna lahjaa omalle äidilleni, mutta ei hänkään minulle tai minun lapsilleni enää 10 vuoteen.

Vierailija
13/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13=ap

Vierailija
14/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun ovat osanneet tehdä jotain, ovat lahjan antaneet. Isompana olen saanut taidetta, kirjoja, rukkasia, sukkia, astioita, saippuoita, kynttilöitä ja joka joulu aina jotain itse tehtyä. Tänä jouluna mies teki kynttilöitä, esikoinen seinävaatteen, poika osti suklaata, yksi teini teki lapaset. Pienemmiltä tuli myös kivoja lahjoja.

Vierailija
15/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme mieheni kanssa yhteiseksi täysin yllätyksenä 17v. pojaltani valokuva-albumin. Täytyy sanoa, että kyllä tuli liikutuksesta pari kyyneltäkin tirautettua. Poika toivoi pari vuotta sitten rippilahjaksi hyvää kameraa ja sellaisen myös sai. Tiesin kyllä, että hän on kuvaillut, mutta en arvannut hänen näin innokas olleen. Oli ottanut parin vuoden ajan kuvia perheen lomilta, arjesta, kesän aikana vaikka mitä, isänsä 50v-juhlilta, isovanhemmistaan (joista yksi ehti tässä välissä jo menehtyäkin) jne. Siis ihan korvaamattomia hetkiä tallentanut! Ja nyt oli kehittänyt kuvia ja laittanut ne albumiin kuvatekstien kera. Olin kyllä aika mykistynyt, koska ensinnäkään en ole ennen saanut mitään pojalta ja toiseksi poika on ollut aika haasteellinen kuluneen vuoden aikana, koulu ei oikein suju, kaikenlaista hölmöilyä ollut, riitaa tullut iltamenoista jne. ja oikein entiset harrastuksetkaan ei ole enää kiinnostaneet kun ihan kaikki aika tuntuu menevän vain kavereiden ja tyttöjen perässä juoksenteluun tai pleikan kanssa pelailuun. On tosiaan vaikea kuvitella häntä näpertämään mitään albumia :). Joten siksikin vaivannäkö tuntuu niin liikuttavalta ja albumi on aivan erityisen rakas!

Vierailija
16/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:06"]Me saimme mieheni kanssa yhteiseksi täysin yllätyksenä 17v. pojaltani valokuva-albumin. Täytyy sanoa, että kyllä tuli liikutuksesta pari kyyneltäkin tirautettua. Poika toivoi pari vuotta sitten rippilahjaksi hyvää kameraa ja sellaisen myös sai. Tiesin kyllä, että hän on kuvaillut, mutta en arvannut hänen näin innokas olleen. Oli ottanut parin vuoden ajan kuvia perheen lomilta, arjesta, kesän aikana vaikka mitä, isänsä 50v-juhlilta, isovanhemmistaan (joista yksi ehti tässä välissä jo menehtyäkin) jne. Siis ihan korvaamattomia hetkiä tallentanut! Ja nyt oli kehittänyt kuvia ja laittanut ne albumiin kuvatekstien kera. Olin kyllä aika mykistynyt, koska ensinnäkään en ole ennen saanut mitään pojalta ja toiseksi poika on ollut aika haasteellinen kuluneen vuoden aikana, koulu ei oikein suju, kaikenlaista hölmöilyä ollut, riitaa tullut iltamenoista jne. ja oikein entiset harrastuksetkaan ei ole enää kiinnostaneet kun ihan kaikki aika tuntuu menevän vain kavereiden ja tyttöjen perässä juoksenteluun tai pleikan kanssa pelailuun. On tosiaan vaikea kuvitella häntä näpertämään mitään albumia :). Joten siksikin vaivannäkö tuntuu niin liikuttavalta ja albumi on aivan erityisen rakas!

[/quote]

Vau! Mahtava lahja ja huomaavainen poika!

Vierailija
17/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa; no.16! Aivan kuin poikasi haluaisi sanoa, että kyllä hän on edelleen ihan se sama poika kuin ennenkin, vaikka on tullut vähän hölmöiltyäkin!

Olen saanut aina lahjan tyttäriltäni. Lapsina lasten lahjoja ja nyt aikuisina juuri minulle sopivia ja ajateltuja lahjoja. Isälle useimmiten kirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan