Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Couperosaiholle sopivat kasvojenhoitotuotteet?

Vierailija
08.10.2020 |

Onko kenelläkään kokemusta kasvojenhoitotuotteista, jotka todella vähentäisivät ihon punoitusta ja näkyviä pintaverisuonia? Myös kosmetologihoitoja (poislukien laser, sillä olen raskaana) voi ehdottaa!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Punoitusta voi vähentää käyttämällä mahdollisimman ärsyttämättömiä tuotteita. Pintaverisuonista ei pääse eroon paitsi laseroimalla, ja silloinkin ne tuppaavat ikävä kyllä tulemaan takaisin. Kokemusta on. 

Itse punoituksesta kärsivänä olen todennut Avenen ja Atopikin tuotteet hyviksi. Olivia Klein sensitive wash-geeli ei ärsytä omaa ihoani ja puhdistaa hyvin. 

Couperosalle tarkoitettuja sarjoja on aika paljon, mm. Biodermalla ja La Roche Posaylla, mutta mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella. 

UV-suojaa kannattaa käyttää päivittäin (no ei ehkä Suomessa ihan talvella). Mielellään sk30-50 ja UVA****. Fysikaalinen eli mineraalisuoja on usein vähemmän ärsyttävä, mutta voi olla myös vähemmän tehokas. Minä olen tänä kesänä käyttänyt P20-sarjan lapsille tarkoitettua aurinkovoidetta spf50+, joka ei ole ärsyttänyt kasvoja. 

Vierailija
2/4 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosa on  elinikäinen ihon ominaisuus, eikä siihen voi oikeastaan hoidolla vaikuttaa. Peittää meikillä, tai laseroida katkeilleet suonet pois (uusia tosin tulee tilalle).

Jos sen perinteisen couperosan lisäksi on herkkä iho, eli verisuonteen heikkoudesta ja katkeilusta johtavan punoituksen lisäksi on vaihtelevaa lehahduspunoittelua, siihen voi erilaiset ihonhoitotuotteet ja varsinkin kovien aineiden välttely auttaakin. Mutta esim. itselläni on paksu, rasvainen eikä ollenkaan herkkä couperosaiho, ja kokemukseni perusteella se on ihan sama hoitaako sitä ollenkaan vai millä hoitaa, ei muutu mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eucerin anti-redness day cream. Ihan luottotuote itselleni. Menee meikin alle tai ilman meikkiä ja rauhoittaa ihoa. Suosittelen!

Vierailija
4/4 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehahtavan punaiselle iholle laitan Avene antirougers voidetta esim. saunan jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi