Kuka haluaisi vain hypätä joulun yli?
Se olisi niin helppoa. Voisi elellä ihan tavallisesti vain.
Kommentit (33)
En haluaisi, mutta mikäpä sua estää skippaamasta joulua.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin hypätä tammi-helmikuun yli. Joulu on ok.
Kyllä tammi- ja helmikuun kestää, koska silloin pahin on jo takana. Tosin kivahan se olisi skipata ne.
Minä taas odotan innolla joulua. Minä ja poikaystäväni opiskellaan kaukana perheistämme sekä kavereistamme. Jouluna vihdoin saa hengähtää opinnoista ja nähdä kaikkia ihania ihmisiä! Olispa joulu jo.
Vierailija kirjoitti:
Perhe ja suku.
Minäkin pidän joulusta joten en näe tarpeellisena skipata sitä. En sitten itse taas koe esim. juhannusta minkäänmoisen juhlimisen arvoisena niin en silloin pakkomökkeile, grillaile, mitä kaikkea nyt juhannukseen kuuluukaan.
Eli kysymys ap: jos et pidä joulusta miksi joudut järjestämään sitä? Jos sinulla on mies joka rakastaa joulua järjestäköön hän sen ja toisaalta ihan kohteliaisuussyistä (jos miehesikin tekee vastapalveluksia) niin miksette järjestäisi yhdessä niin että miehellä on kokonaisvastuu ja tekee isoimman homman mutta sinä jotain pienempää.
Jos koet että lapsille tulee antaa joulu niin varmasti pienemmälläkin järjestämisellä pääsee kuin nyt ahdistelet:
1. Asuntoa EI tarvitse joulusiivota
2. Kaikki ruoat VOI ostaa valmiina kaupasta ja saada ne kotiinkuljetettuna kotiin
3. Lahjat saa ostettua (ja tilattua paketoituna) netistä
4. Kuusen saa kotiinkuljetettuna
5. Moni kukkakauppakin tarjoaa kotiinkuljetusta jos haluat vähän joulutuoksua ja koristelua kukka-asetelman tai parin myötä kotiin
Siinäpä se. Ei joulua tarvitse stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tammi- ja helmikuun kestää, koska silloin pahin on jo takana. Tosin kivahan se olisi skipata ne.
Mä mielummin skippaisin siihen kun päivät alkaa olemaan aurinkoisia ja kevät tulossa.
Zinc
Jonnekin maaliskuun loppupuolelle ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe ja suku.
Kukaan ei huomaa, vaikka et tee mitään, jos et itse siitä tee numeroa. Hyvin onnistuu.
Mä voisin nukkua koko talven yli, mutta jouluna vois hetkeksi herätä.
Onko tämä taas se, joka viime vai toissavuonna ilmoitti olevansa järjestämättä joulua, kun kukaan ei auta? :D
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä taas se, joka viime vai toissavuonna ilmoitti olevansa järjestämättä joulua, kun kukaan ei auta? :D
Mitä? En tiedä sellaisesta mitään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? En tiedä sellaisesta mitään. ap
Se oli pitkä ketju, mutta en ainakaan pikaisesti löytänyt sitä, jonkun lyhyen vain viime vuodelta.
Muistaako kukaan, miten siinä kävi lopulta, järjestyikö joulu jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe ja suku.
Suku juhlikoon miten juhlii nyt koronan aikaan mutta perheesi joulusta voit tehdä juuri oman näköisen. Me päätimme vuosia sitten lähteä aina lappiin jouluksi. Siellä meillä on ihan oma joulu ilman hössötystä ja lahjojakin on vain muutamia kivoja. Ruoka on se isoin juttu, mutta senkin hankimme kaupasta melkein kaiken, jonkun riisipuuron tietenkin keittelin.
Aikuisuutta on tehdä elämästään oman näköinen. Aikuisuutta on, kun ei enää mene muiden määrittämään muottiin, vaan määrittää oman muottinsa itse. Jos ei ole aikuinen, niin sitten pitää pärjätä.
Joulu on just paras<3 Olispa aina talvi, sopivasti pakkasta (-10) ja PALJON lunta niin olisin onnellinen
Eipä eroa normi elämästä mitenkään joulu. Ei sitä ole pakko viettää. Kaupatkin auki.
En nyt sentään halua loikata joulun yli suoraan uuteenvuoteen, mutta myönnän, että vuosi vuodelta jouluni ovat muuttuneet entistä minimalistisemmiksi. Siivoan vain sen verran kuin on tarpeen. Hankin vain niukasti ruokia ja vain sellaisia, joista todella pidän. Säätilan mukaan käyn aatonaattona tai aattona hautausmailla ja vetäydyn sen jälkeen omiin oloihini. En tee mitään, koska se kuuluu jouluun, vaan teen vain sen, mikä tuntuu mukavalta. Syön, jos on nälkä, keitän kahvit, jos siltä tuntuu. Lahjoja ei onneksi enää tarvitse hankkia. Itselle ostan yleensä pari hyvää lukuromaania. Niistä nautiskelen joulunpyhinä. En hanki enää kuusta ja muutkin koristeet ovat vähentyneet. Vain parvekkeen lyhtyyn laitan iltaisin kynttilän. Ei joulu ole ulkoisia puitteita, vaan sitä, mikä tuntuu sielussa ja sydämessä.
Perheelle ja suvulle voi ilmoittaa, ettei halua osallistua yhteisiin viettoihin ja nykyisessä tilanteessa asiaa ei tarvitse edes selitellä, joten siinä on vapaalippu kaikille niin haluaville.
Mä haluaisin hypätä loka-marraskuun yli joulukuun puoleen väliin .
Joulu tulee, vaikka ei tekisi mitään. Se on merkitty kalenteriin ja on vuoden pimeintä aikaa.
Viime jouluna yritettiin olla aikuisia ja jätettiin lahjat hankkimatta ja antamatta. Kuustakaan ei ollut. Päätettiin, ettei stressata. Oli tylsin joulu pitkään aikaan.