Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käyt sairaalassa, vaaditko että sinua hoitaa suomalainen terveyden ammattilainen?

Vierailija
08.10.2020 |

No? Minä olen vaatinut joka kerta suomalaisen ihmisen. Ei huono suomi puhuva ulkomaalainen. Terveys on sen verran vakava asia, että haluan ymmärtää että mitä mulle puhutaan. Ja että puhuja ymmärtää.

Jos käyt sairaalassa, vaaditko että sinua hoitaa suomalainen terveyden ammattilainen?

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsi se potilas lääkärin puhutteluun, joka meinasi kieltäytyä ulkomaalaisen hoidosta. Ja tämä tarina on tosi.

Vierailija
2/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hoiti ulkomaalaistaustainen hammaslääkäri. Samanlaisia ne hampaat muuallakin maailmassa ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta onko suomalainen vai ei, mutta pyydän aina naislääkärin tai -hoitajan.

Vierailija
4/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla suomalainen mutta pitää osata ja ymmärtää suomea.

Vierailija
5/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, voiko sen muka julkisella puolella vaatia, että kuka erikoislääkäri hoitaa, ja kuka kirurgi leikkaa potilaan?

Enpä ole moisesta koskaan aikaisemmin kuullut.

Itseäni hoiti aikoinaan saksalainen erikoislääkäri ja hyvin hoitikin.

Vierailija
6/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos mua hoitaa pätevä aasialainen,afrikkalainen yms, taustainen hoitaja.

Hyviä kokemuksia on.

Vierailija
7/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykseen ottaisin jopa mieluummin ulkomaalaisen kätilön, koska monessa maassa kätilöys ja lapsen saattaminen maailmaan on edelleen "naiselta naiselle" -perintöä. Suomessa taas on päätetty että synnytetään selällään epiduraalin kanssa vaikka se ei todellakaan ole paras vaihtoehto ja voi johtaa enempiin komplikaatioihin, kuten omalla kohdallani.

Vierailija
8/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito on ehdoton vaatimus ja sen puute on vakava uhka. Meillä töissä ikävä kyllä. Erittäin huonolla kielitaidolla varustettuja ihmisiä ja hehän eivät oikeasti ymmärrä esim. lääkärin ohjeita, toisten hoitajien neuvoja/puhetta tai potilaiden palautetta.

Vierailija
9/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sinänsä ihan sama, kunhan on asiansa osaava tekijä eikä haise pahalle. Mikään ei ole iljettävämpää kuin tupakan tai muun paskan hajuista hengitystä kasvoillesi hönkivä hoitaja tai lääkäri, kun olet itse huonossa kunnossa ja heikossa hapessa. Hyi helvetti!

Vierailija
10/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisessa erikoissairaanhoidossa et ainakaan voi esittää mitään vaatimuksia hoitavan henkilön taustasta, ihonväristä tai mistään muustakaan.

Vierailija
11/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kielitaito on huono ja ei tiedä edes sitä, mikä on amoksisilliini, jättäisin mielelläni väliin. Fiksut tyypit kelpaavat aina.

Koulutus voi olla muissa maissa, ja usein onkin, joku kurssin tyyppinen Suomen näkökulmasta.

Vierailija
12/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tuollaisia ongelmia.

Vierailija
13/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisessa erikoissairaanhoidossa et ainakaan voi esittää mitään vaatimuksia hoitavan henkilön taustasta, ihonväristä tai mistään muustakaan.

Sukupuolesta voi ainakin. Täällä Oulun seudulla se on ihan tyypillistä. Osa kristittyjä, osa vain arkoja tai sitten häveliäitä mummoja. Eikä siinä ole yhtään mitään pahaa, toiveet toteutetaan jos suinkin mahdollista (kertaakaan ei minun aikanani ole ollut tilannetta jossa naislääkäri ei onnistuisi).

Vierailija
14/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta onko suomalainen vai ei, mutta pyydän aina naislääkärin tai -hoitajan.

entä jos sieltä tulee transnainen?

Vierailija
15/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jäänyt synnyttämättä. Ainoa päivystävä synnytyslääkäri oli Turkista, oli huippuammattilainen ja ajoissa tehty kiireellinen sektio meni hyvin.

Vierailija
16/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, haluan, että minut hoitelee rakkauden ammattilainen.

Vierailija
17/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea puhuva ja ymmärtävä. Oli kauheaa katsella yli 90-vuotiaan isäni hoitoa kun muutoinkin huonosti puhetta tuottavaa vanhusta hoiti lääkäri, joka ei ymmärtänyt potilasta.

Vierailija
18/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytykseen ottaisin jopa mieluummin ulkomaalaisen kätilön, koska monessa maassa kätilöys ja lapsen saattaminen maailmaan on edelleen "naiselta naiselle" -perintöä. Suomessa taas on päätetty että synnytetään selällään epiduraalin kanssa vaikka se ei todellakaan ole paras vaihtoehto ja voi johtaa enempiin komplikaatioihin, kuten omalla kohdallani.

Suomessa on muutenkin niin vieraannuttu syntymisestä ja kuolemisesta, ettei tosikaan. Moni ei nää yhtään synnytystä ennen kuin synnyttää itse. Kätilötkin menevät opiskelemaan ja kuulevat, että selinmakuu on paras asento koska 1600-luvulla Englannin kuningas sanoi niin ja se on kätilölle itselleen helpointa. Viis siitä, että ylämäkeen ponnistaminen nyt yleensä on kivuliaampaa ja raskaampaa ja altistaa repeämille.

Vierailija
19/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä viitataan tuleviin Filippiiniläisiin hoitajiin, niin en todellakaan vaadi hoitajan olevan syntyperäinen Suomalainen. Filippiineillä on hyvin laadukas koulutus ja Filippiiniläisiä hoitajia on ympäri maailmaa ammattilaisina miljoonia. 

Toivottavasti Attendo hoitaa työehdot ja sopiukset rehellisesti ja mallikkaasti. Filippiiniläiset ovat erittäin tervetulleita Suomen hoitajistoon. 

Lämpimästi tervetuloa Kuyas ja Ates!

20/40 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kielitaito on huono ja ei tiedä edes sitä, mikä on amoksisilliini, jättäisin mielelläni väliin. Fiksut tyypit kelpaavat aina.

Koulutus voi olla muissa maissa, ja usein onkin, joku kurssin tyyppinen Suomen näkökulmasta.

Ei ulkomailla hankituilla koulutuksilla saa paikkaa, jos ne eivät vastaa Suomessa vaadittavaa tasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi