Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun ei ole varaa maskeihin?

Vierailija
08.10.2020 |

Miten te muut köyhät olette ratkaisseet tilanteen?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 maskia maksoi kaupassa tänään vähän päälle 9 euroa. Aika köyhää täytyy olla ja nettiinkin on kuitenkin rahaa...

On ymmärrettävää, että nettimaksun priorisoi maskien edelle. Maskeja ei pidetä itseä varten, vaan muita, ja kyllä minusta on ymmärrettävää, ettei köyhä ihminen ala tinkiä omista elinkustannuksistaan ostaakseen maskeja, jotka hän kuitenkin olisi valtiovallan päätöksellä oikeutettu saamaan kunnalta.

Itse pitäisin lähinnä itseäni varten, ellei olisi esim. oireita tai oikeaa diagnoosia. Kyllähän se hieman suojaa tartunnalta.

Vierailija
42/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa: en käytä maskia

jos tulee oikea maskipakko, niin pakkohan valtion on tarjota köyhille maskit

Kunnat tarjoavat jo. Vaatii vain sen pienen vaivan näön, että 1) ihan itse selvittää, mistä voi ilmaiset maskit omassa kunnassaan hakea ja 2) ihan itse saa sen takapuolensa ylös sohvalta ja käy hakemassa ne maskit.

Ei vantaalla ainakaan saa.

Jotain oli viikkoja sitten, mutta loppuivat heti

Vantaalla Jumbon Tigerissä myydään 3 eurolla seitsemän maskin pakkauksia. Ehkä se 3 euroa löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä ihmettelen, miten köyhissä Amerikan ja Aasian maissa onnistuu huono-osaisetkin hankkimaan maskin, mutta suomalaiset köyhät eivät sitten millään. Varmaan valtion pitäisi postittaa kaikille kotiin se maski?

Ihan samanlaista keskustelua usassa käydään siitä ettei köyhimmillä ole varaa maskeihin.

Vierailija
44/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnat tarjoavat jo. Vaatii vain sen pienen vaivan näön, että 1) ihan itse selvittää, mistä voi ilmaiset maskit omassa kunnassaan hakea ja 2) ihan itse saa sen takapuolensa ylös sohvalta ja käy hakemassa ne maskit.

https://www.vantaa.fi/uutisia/terveys_ja_sosiaalipalvelut/101/0/152383

Eli kyllä saa. Koita keksiä seuraava kunta, jossa ei muka saa.

Minä asun Vantaalla ja olen koittanut saada noita maskeja viime viikolla.

Ne ovat yksinkertaisesti LOPPU

Ei se silloin sinun vikasi ole. Kulje ilman maskia. Jos olisin sinä, hakisin sosiaalitoimistosta harkinnanvarasita toimeentulotukea maskeihin ja kirjoittaisin perusteeksi, että ovat jakelupisteestä loppu. Sitten joko myöntävät niihin tukea tai ei - jos ei, niin voit ajatella, että olet tehnyt voitavasi. Maski kuitenkaan ei edes suojaisi sinua, joten oma terveytesi ei tuosta kärsi. On sitten kotikuntasi oma valinta, että siellä otetaan riski koronan leviämisestä.

Vierailija
45/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sama kuin minä (jolla olisi varaa ostaa maskeja); älä välitä koko maskista. Pidä turvaväli, yski hihaan, vältä väkijoukkoja. Ei silti ole pakko mennä ihan julmuuden syvään päähän asti välttääkseen influenssaa lievempää nuhakuumetta.

En mäkään pidä maskia, vaikka kuljen lähes joka päivä julkisilla kulkuvälineillä töihin ja takaisin. Tuossa muutama viikko sitten tuli flunssa ja sen oireiden ajan olin kotona potemassa, mutta muuten olen ollut ihan normaalisti.

Vierailija
46/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla Jumbon Tigerissä myydään 3 eurolla seitsemän maskin pakkauksia. Ehkä se 3 euroa löytyy.

Miten tässä sitten toteutuu se, että kunnan piti maksaa köyhien maskit, jos köyhä kuitenkin joutuu ostamaan itse?

Vierailija
47/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 maskia maksoi kaupassa tänään vähän päälle 9 euroa. Aika köyhää täytyy olla ja nettiinkin on kuitenkin rahaa...

Netti sisältyy vuokraan jonka maksaa Kela.

Vierailija
48/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sama kuin minä (jolla olisi varaa ostaa maskeja); älä välitä koko maskista. Pidä turvaväli, yski hihaan, vältä väkijoukkoja. Ei silti ole pakko mennä ihan julmuuden syvään päähän asti välttääkseen influenssaa lievempää nuhakuumetta.

Kerro toi Italialaisille...

Voin kertoakin; ei se italiaanojen maskipakko auttanut pascaakaan.

"influenssaa lievempää nuhakuumetta"

Kuulostathan sä tietysti tosi äijien äijältä kun heittelet tota, mutta aika typerää silti.

Vierailija
49/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti sisältyy vuokraan jonka maksaa Kela.

Luulen, että sulle auttaisi vain jos äiti seisoisi eteisessä laittamassa sulle sen maskin...

Vierailija
50/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettiyhteys kuuluu asuntoni vuokraan, eli se ei maksa minulle mitään

ap

Vierailija
51/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä kolme teiniä, koulussa menee 4 maskia päivässä eli 12 ja viikossa siis 84!. Harrastuksia ei ole ja muualla ei käydä. Itse tällä hetkellä työtön ja " ilmaismaskeja" saa vain muutaman. Olen varma, että kangasmaskeja käyttävät eivät varmasti pese niitä oikeaoppisesti jokaisen käyttökerran jälkeen, jolloin niistä on todellakin haittaa. Niitä ei voi myöskään pitää 8 tuntia päivässä.

Vierailija
52/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettiyhteys kuuluu asuntoni vuokraan, eli se ei maksa minulle mitään

ap

Samaan tapaan saat siis köyhänä maskit kaupungilta.

Vierailija
53/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheessä kolme teiniä, koulussa menee 4 maskia päivässä eli 12 ja viikossa siis 84!. Harrastuksia ei ole ja muualla ei käydä. Itse tällä hetkellä työtön ja " ilmaismaskeja" saa vain muutaman. Olen varma, että kangasmaskeja käyttävät eivät varmasti pese niitä oikeaoppisesti jokaisen käyttökerran jälkeen, jolloin niistä on todellakin haittaa. Niitä ei voi myöskään pitää 8 tuntia päivässä.

Mihin sä tarviit maskia 8 h/päivä????

Vierailija
54/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä tarviit maskia 8 h/päivä????

Siellä koulussa olemiseen?

Meillä on ainakin ollut koko syksyn Amk:issa käytännössä maskipakko ja pitkiä päiviä painetaan käytännön hommissa koululla.

Aluksi koulu tarjosi 1 kirurginmaskin per oppilas per päivä mutta nyt ne pitää hankkia itse, ei heru enää koulun puolelta.

250e/kk opiskelujan tuloilla ja jopa minä omistan useamman ihan itse ostamani kangasmaskin, voin vaan ihmetellä mihin näillä valittajilla ne ylimääräiset rahat hupenee.

Se on yksi parinkympin rahallinen panostus per nokka ja sitten vaan pesee niitä maskejaan käytön jälkeen...

Vierailija
55/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset saisivat antaa maskit muulel maailmalle ilmaiseksi koska tämän korona kurjimuksen maapallolle järjesti. Jyrkkä ei kaikille mikä tulee kiinasta.

Vierailija
56/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset saisivat antaa maskit muulel maailmalle ilmaiseksi koska tämän korona kurjimuksen maapallolle järjesti. Jyrkkä ei kaikille mikä tulee kiinasta.

Vierailija
57/57 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso paikkakuntasi ruokajakelu -pisteet, diakonit, sosiaalitoimisto, googlaa vaikka netistä, ja ota yhteyttä, varmasti jos on maskeja jaeltu, ovat saaneet niitä lisää, ja jos sillä hetkellä taas loppu, osaavat kertoa, milloin tulee lisää ..

Paikkakuntien ruokajakelu -pisteet, diakonit, sosiaalitoimistot yms. niitä ovat jaelleet.