Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapset sanoo, että lastenhoitaja löi- miten toimit?

Vierailija
28.12.2013 |

Kenelle siittä voi ilmoittaa? Kotona toimiva lastenhoitaja kyseessä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siittä kannattaa ilmoittaa sille lastenhoitajalle.

Vierailija
2/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä. Itse juttelisin hoitajan kanssa ihan ensimmäisenä. Kasvotusten , avoimesti ja ennakkoluulottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta- sehän on virkavirhe- ei tämä ole vitsi - Suomen lain mukaan on lasten fyysinen rankaiseminen kielletty teko

t. ap

Vierailija
4/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tule tuollaista eteen. Kysyisin lapselta tarkemmin missä tilanteessa se kävi ja mihin sattui. Jos jäi jälkeä, niin veisin lapsen läkäriin, ottaisin valokuvia jne. Kysyisin hoitajalta, löikö hän, ja onko se hänelle tavllista toimintaa. Tekisin rikosilmoituksen. Vaihtaisin hoitajaa.

Vierailija
5/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että lapset puhuvat totta?

Vierailija
6/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempi löi lastamme. Siihen loppui isovanhemmuus.

Vierailija
7/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin hoitajalle itselleen ja seuraavaksi hänen esimiehelleen, eli päivähoidon aluejohtajalle. Meillä oli vastaava tapaus koulussa. Otin yhteyttä rehtoriin. Jos hän ei olisi uskonut lasten kertomuksia lyövästä pienryhmän opesta, olisin soittanut kouluvirastoon.

Vierailija
8/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse oli kotona toimivasta hoitajasta- ei päiväkodissa- tosin ammattikasvattajan koulutuksen saanut henkilö oli kyseessä- eli jos ilmoitusrumba menisi eteenpäin, hän saisi merkinnän ansioluetteloon

t. ap

Vierailija
9/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi valehdella

Vierailija
10/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkääkö lapset hoitajasta, minkä ikäisiä lapsia? Puhu oikeasti ensin hoitajalle. Entäs jos lapsi huijaa? Toki asia pitää selvittää ei tuollaista saa ohittaakaan.

Vierailija
11/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin juttelisin hoitajan kanssa. Yrittäisin selvittää mahdollisimman hyvin onko asia varmasti totta. Mahdollisesti käyttäisin lapsen lääkärissä ja yrittäisin saada jäljet sitä kautta todennettua. Sen jälkeen jos uskoisin lasta, tekisin rikosilmoituksen.

Vierailija
12/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kannattaa kuitenkin aina pitää lasten kanssa suodatinta. Esimerkiksi oma poikani kertoi taannoin sekä päikyssä että isälleen salaisuuden: Mä kuulemma lyön aina, kun olen vihainen. Jaa-a. Voin sanoa, etten ikinä, siis ikinä, ole mitenkään fyysisesti lasta kurittanut. Fyysisin kontakti on, kun joskus uhmiskohtauksen aikana otan puoliväkisin syliin rauhoittumaan. En edes huuda paljoa... Ikää 3v ja jutut joskus aika hassuja. Päiväkodissakin tädit on aina vihaisia ja laittaa hänen kaverinsa jäähylle, kun tiedän varmasti, ettei tuo kaveri ainakaan usein jäähylle joudu. samoin väitti isosiskonsa taannoin sulkeneen hänet pimeään huoneeseen, tosin se oli mahdotonta, koska leivottiin siskon kanssa pipareita samalla, kun herraa suljettiin huoneeseen. No, ei nyt jatkuvasti valehtele, mutta muutamia kertoja on päässyt narraus suusta.

Vierailija
13/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi aikoinaan huusi koko matkan tarhaan, että äiti löi, äiti löi. Se oli nimittäin ihan totta. Vedin vetskarin liian reippaasti ylös ja kopsautin lastani leukaan. Tuttu sossu-täti uskoi selitykseni, kuten tarhankin tädit. Sanoin tietysti kaikille, että miten se sattui.

Vierailija
14/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä ohita asiaa. Keskustelet hoitajan kanssa ja mietit jo etukäteen voisivatko lapset valehdella. Montako lasta sinulla on ja minkä ikäisiä?

Meillä 3v keksii näitä lyömisjuttuja jatkuvasti. Kaksi kertaa naapurin lapsi lyönyt häntä (olen nähnyt kyseiset tapaukset) ja sen jälkeen on keksinyt. Milloin isi löi äsken (tilanteissa joissa ei ole voinut lyödä ilman että olisin huomannut, enkä muutenkaan usko että löisi), sitten samaa isälle äidistä. Samaa lyömisjuttua myös muista naapureista sekä yhdestä kerhokaverista (tätä kerhotapausta en ole tarkastanut hoitajilta).

Vierailija
15/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vakava asia jos noin on käynyt, MUTTA valitettavasti lapset osaa myös valehdella tuollaisista asioista... Itselle kävi nuorena niin, että kun olin vakkariperheessä lastenvahtina niin nää lapset yhtäkkiä sano mulle kesken askareiden, et "me kerrotaan isälle, et sää hakkaat meitä". En tosiaan ollut tehnyt mitään sellaista, mutta lapset vaan naureskeli ja toisteli tota, oli kamala hetki. Kerroin sitten itse lasten isälle lasten sanoista ja onneksi oli ymmärtäväinen isä ja tunsi lastensa ajatuksenjuoksun. Eka juttelet hoitajalle, koska voi kyseessä olla myös lasten "vitsi"...

Vierailija
16/16 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 20:54"]Niin, kannattaa kuitenkin aina pitää lasten kanssa suodatinta. Esimerkiksi oma poikani kertoi taannoin sekä päikyssä että isälleen salaisuuden: Mä kuulemma lyön aina, kun olen vihainen. Jaa-a. Voin sanoa, etten ikinä, siis ikinä, ole mitenkään fyysisesti lasta kurittanut. Fyysisin kontakti on, kun joskus uhmiskohtauksen aikana otan puoliväkisin syliin rauhoittumaan. En edes huuda paljoa... Ikää 3v ja jutut joskus aika hassuja. Päiväkodissakin tädit on aina vihaisia ja laittaa hänen kaverinsa jäähylle, kun tiedän varmasti, ettei tuo kaveri ainakaan usein jäähylle joudu. samoin väitti isosiskonsa taannoin sulkeneen hänet pimeään huoneeseen, tosin se oli mahdotonta, koska leivottiin siskon kanssa pipareita samalla, kun herraa suljettiin huoneeseen. No, ei nyt jatkuvasti valehtele, mutta muutamia kertoja on päässyt narraus suusta.

[/quote] minä taas hakkaan perseelle. Leikimme hippaa horsmilla. Hippa yritti saada kosketettua horsmankukalla muuttui muotoon, äiti lyö perseelle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi