Menee ihan välit kaveihin/sukulaisiin koronan takia..
Olen pyytänyt kaveriperhettä kylään meidän perheen luo ja oltiin jo sovittu alustavasti kyläilystä, mutta tänään tuli viesti, etteivät haluakaan enää kyläillä koronariskin takia! Ihan kuin me täällä pk-seudulla oltaisiin kaikki taudinkantajia. Kyllä ärsyttää☹️ Kyläilettekö muut normaalisti vai ettekö muka enää käy kavereilla?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ruvennu miettii iha sama, et miten yks kaks ennen hyvät kaverit on jotenkin muuttunu niin "vastenmielisiksi", että enää ei oikein edes haluttele nähdä niitä lähinnä niiden juttujen takia. Korona tuli väliin, korona tuli erottamaa ihmiset ja muuttamaan kaiken.
On muodostunut kaksi leiriä, joissa molemmissa on ainakin kaksi alaleiriä:
1. Koronasta huolestuneet. Nämä ova perushuolestuneita, jotka yrttävät muistaa kaikki rajoitukset, lataavat vilkkunsa kuuliaisesti ja käyttävät maskeja ja pitävät turvavälejä. He huolehtivat, että itse nodattavat suosituksia. On ladannut koronavilkun.
1.1. Korona"hysteeriset", jotka ilmoittavat muita suojellakseen eristävänsä itsensä ja sitä myöten muut, erityisesti aikovat eristää vanhukset. Nämä "hysteeriset" ovat ylpeitä tavastaan olla vastuullisia kansalaisia samalla tuomiten joko julkisesti tai päänsä sisällä KAIKKI, jotka edes vaikuttavat heidän mielestään olevan vähemmän vastuullisia. Tämän vaikutuksen ei tarvitse edes perustua totuuteen, riittää kun keskustelukumppani sanoo esim. olevansa kyllästynyt koronakuolemista vouhottamiseen ja kaipailevansa uutisointiin totuutta ja tilastoja myös muistakin kuin huonosti päättynestä tapauksista. Nämä hysteeriset jopa silminnähden suuttuvat jos uskaltaa verrata koronaa influenssaan. He huolehtivat, että itsensä lisäksi myös muut noudattavat suosituksia.
1.2. Koronasta huolestunut, joka nodattaa vain itselleen sopivia rajoituksia ja muistaa aina välillä olla vouhottamassa keskusteluissa mukana miten tärkeänä ihmisenä noudattaa kaikkia rajoituksia. Nämä "muka huolestuneet" katselevat koronaoireita useammankin päivän toivoen, että ne menisivät ohi, ettei tartteis mennä karanteeniin testituloksia odottelemaan. Muistavat kuitenkin ääneen olla lähes hysteerisen tasoa.
2. Koronasta vähemmän huolestunut. Joka kyllä edelleen noudattaa rajoituksia, mutta vain siksi, ettei ykkösryhmäläiset alkaisi huutelemaan. Joko on tai ei ole ladannut vilkkua.
2.1. Koronasta ei lainkaan huolestunut. Hän kertoo hysteerisille, miten taudin pitäisi antaa levitä Ruotsin malliin ja kohta päästäisi tästäkin ikävästä vaivasta eroon. Tämä henkilö ei eristäydy tai mene testattavaksi oireiden ilmaantuessa, "mistä minä muka olisin koronan saanut". Tämä henkilö menee töihin aiheuttamaan pahennusta ja pelkoa muille ja siitä sitten vähättelee, että mitä te sekoilette. Huutelee miten ei tdellakaan lataa mitään vakoiluvilkkua.
2.2. Koronasta vain hyvin vähäisesti huolestunut esittää mallikansalaista ja tekee minitoimenpiteet sen kummempia ajattelematta. Jos shit hits the fan omalla kohdalla niin todennäköisesti vähäisesti huolestunut lopulta kantaa vastuunsa ja käy testissä ja pitä karanteenin mutta ei olisi halunnut ajatellakaan koko epämukavaa asiaa ja toivoo vain, että koko show olisi jo ohi.
On vielä yksi ryhmä eli me, jotka huolehdimme itse siitä, että emme saa tartuntaa, ja meille on ihan sama, mitä muut tekevät tai jättävät tekemättä.
Olet oikeassa, mutta mielessäni niputin sen perus kakkoseksi :D eli vähäisesti huolestuneisiin. Koen olevani itse myös tässä ryhmässä sillä lisäyksellä, että en halua aiheuttaa muissa minkäänlaista ahistusta toimillani.
Esimieheni on 1.1. ja joudun todela välillä esittämään olevani _hyvin_ huolestunut. Mielestäni perusohjede nodattaminen riittää, ei muiden kyttäminen ja tuomitseminen. Ennen saatoin ajatella häntä jopa ystäväksi, nykyään pelkkä esimies, vastenmieliseltä kuulostaa se "paremmuus" jotenkin jo.. Korona tuli meidän väliin ja nyt ihmiset arvostetaan vain sen perusteella millä asenteella suhtautuu koronarajoituksiin ym. Muista ahdistuksen aiheista koronaan liittyen ei saisi puhuakaan, koska on olemassa nitä tärkeitä ja hyväksyttyjä ahdistuksia, kuten riskiryhmien suojeleminen ja epähyväksyttyjä ahdistuksia kuten että joillain menee kohta oikeesti mielenterveys.
Mikä ihmeen vähäisesti huolestunut on henkilö, joka huolehtii itse siitä ettei saa tartuntaa?
Eikä pidä palopuheita muille.
Meillä ollaan etätöissä, ei matkustella, ei kylästellä. Kaupassa käydään pikaisesti. Arki on toisenlaista kuin ennen koronaa.
No ei tästä ollu tarkotus mitään väittelyä saada aikaan vaan ihan huumori juttu oli. Nää on mielipide asioita, mun mielestä on vähäisesti huolestunu jos huolehtii siitä, ettei ite saa tartuntaa tai huutele muille mitään. Eli oman päänsä sisällä vähäisesti jotain ajattelee. Ei mua itseäkään kiinnosta muiden koronat, joten olen vähäisesti huolestunut omasta tilanteestani. Mutta ei se mitään, hyvää päivänjatkoa :)
Siis uskooko joku tähän? Kyllähän säkin oot kai jo tietoinen siitä, että ne Italian luvut oli pelkkää tilastojen vääristelyä? Tottakai siellä missä on euroopan vanhin jengi, niin jengiä kuolee, mutta ei ne kaikki koronaan kuollut. Näitä juttujahan on tippunu pitkin kesää ilmoille, ei toki valtamediassa kun siellä on joku ihme agenda pitää koronateatteri käynnissä mahd.pitkään. Facebookista näitä ihan elävien ihmisten tositarinoita on saanut lueskella, ja joo medialukutaitoni on sillä tasolla että osaan erottaa trollit, mutta myös valeuutiset, niitäkin on.
Eikö oikeasti mielessä ole edes käynyt, että valtamedia ei anna totuudenmukaista kuvaa tilanteesta?
Miten ne kaikki lääkärit ja hoitaja ehti tekemään niitä tiktokvideoita siellä? Kun piti olla "ruumiskontitkin" vaan täynnä potilaita. Miten amerikkalainen auto-onnettomuuteen kuollut ihminen sai sekin kuolinsyyksi koronan?
Jotenkin ihanan naiivi tuo vakiolausahdus, että sumalaiset onnistuivat välttämään italian tilanteen hyvillä tomilla. Ei, suomalaiset vaan on rehellisiä, etelä eurooppalaiset silloin kun siitä hyötyy. Mutta saat sä toki uskoa väitteeseesi, en tuomitse tai vähättele sinua ihmisenä.