Elätkö elämääsi vai suoritatko sitä loppuun?
Kommentit (15)
elän. nuorempana olin suorittaja. luulin että se suorittaminen kertoisi kuka olen.
nykyään osaan myös olla läsnä ja nauttia elämästä, muista ihmisistä, itsestäni, ruumiistani, taiteesta, perheestä, matkustamisesta, arjesta.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 06:37"]
Tällä hetkellä suoritan sitä loppuun, niin ikävältä kuin se kuulostaakin.
olen itse diagnosoinut loppuunpalamisen pari vuotta sitten, mutta meni aikaa ennen kuin sen tajusin. Nyt tilanne on parempi, mutta heikompia päiviä on joskus. Uneksin vielä saavani energian takaisin ja nauttivan elämästä ilman jatkuvaa velttoutta ja kireää mielialaa. Vinkkejä siihen otetaan vastaan!
[/quote]
Sama tilanne. On muuten vaikea tilanne korjata..
Noudatan psykologi Ilona Rauhalan ohjetta: "Ota elämä omaksesi. Tee elämästäsi sellainen, että tunnet joka hetki sen olevan sinun elämäsi, sinun käsikirjoittamasi, sinun haluamasi, sinun allekirjoittamasi."
Jos onnellisuuteen on jokin resepti, se on minusta tämä.
Elämän pitkälti itseni näköistä elämää ja olen onnellinen. En ole koskaan ollut suorittajatyyppi.
Välillä suoritan, mutta enimmäkseen elän. Nautin kyllä siitä suorittamisen onnistumisestakin sitten :)
Elän. Ei oo mitään suoritettavaa :)
Suoritan, ja se vituttaa itseänikin.
Suoritan. Ei ole mitään elettävää.
Tällä hetkellä suoritan sitä loppuun, niin ikävältä kuin se kuulostaakin.
olen itse diagnosoinut loppuunpalamisen pari vuotta sitten, mutta meni aikaa ennen kuin sen tajusin. Nyt tilanne on parempi, mutta heikompia päiviä on joskus. Uneksin vielä saavani energian takaisin ja nauttivan elämästä ilman jatkuvaa velttoutta ja kireää mielialaa. Vinkkejä siihen otetaan vastaan!
Ei kai kukaan kuvittele suorittavansa elämää "loppuun" mutta suorituskeskeistä voi monen elämä olla. Mä en ajattele elämää saavutuksina. Parasta elämä on silloin kun sitä ei tarvi kauheasti analysoida. Silloin se on sitä itteensä, hyvää ja/tai huonoa.
Voisi varmaan sanoa, että suoritan elämääni loppuun. Lyhyt elinaikaennuste.
En suorita yhtään mitään, koska en saa pillua. Miksi muuten vaivautua?
Suoritan. Elämä kolmen lapsen kokopäivätöissä käyvänä äitinä on niin hektistä, että yritän vaan selviytyä päivästä toiseen. Aina on tekemättömiä töitä enkä koskaan veny riittävästi sinne, minne pitäisi.