Vetäisitkö sinä herneen nenään tälläisestä?
Meillä on ollut tiedossa että eräs hyvä ystävämme on menossa naimisiin kesällä 2014..
Me olemme olleet miehen kanssa yhdessä 10 vuotta joista kihloissa 4.v Nyt jouluna mies olikin ostanut minulle vihkisormuksen ja toivoi että veljensä voisi vihkiä meidät uutena vuotena.
Ystäväporukka oli muutoinkin tulossa meille juhlimaan uutta vuotta joten mainitsin että voidaan siinä sitten tämänkin asian vuoksi kilistellä mutta ei mitään juhlapukeutumista tms.
Nyt tämä ystävä on sitten valittanut muulle porukalle että miksi meidän just nyt pitää mennä naimisiin kun hänen polttarinsa ja muut ovat suunnitteilla että on ilmeisesti pakko päästä ennen häntä naimisiin jne..
Olin ihan puulla päähän lyöty, voiko tuollaisesta nyt oikeesti suuttua? Mielipiteitä?
Kommentit (37)
Ap:n ei tarvitse pyytää mitään anteeksi. Jokainen voi mennä naimisiin silloin, kun itse haluaa. Vaikka päivää ennen ystävän häitä. Eihän tuollainen ole ystävä eikä mikään, jos tällaisesta asiasta vetää herneen nenään.
Ap:n ei tarvitse pyytää mitään anteeksi. Jokainen voi mennä naimisiin silloin, kun itse haluaa. Vaikka päivää ennen ystävän häitä. Eihän tuollainen ole ystävä eikä mikään, jos tällaisesta asiasta vetää herneen nenään.
On kummallista loukkaantua siitä, että menet puoli vuotta aiemmin naimisiin. Kelaa, että teillä on synttäritkin joka kerta samana vuonna.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:06"]
Miksi kerroit ystävillesi, että kilisytellään uutena vuonna? Ettekö olisi vaan voineet kilisytellä ja se siitä.
[/quote]
Siksi koska he ovat ystäviäni ja olin iloinen.. Mitä pahaa siinä on kun nytkin vain kilisyttelemme ja se siitä..
ap
[/quote] Kysy sitä ystävältäsi.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:57"]
No minä täytän ensi vuonna kolmekymmentä, mistä mun pitäisi pyytää anteeksi?
ap
[/quote] Hienotunteisuudesta ystävääsi kohtaan.
[/quote]
Niin mutta tarkoitin lähinnä että mistä pyydän anteeksi??
"Anteeksi että menen naimisiin?"
ap
[/quote] Väännetääs rautalangasta. Pyydät anteeksi sitä, kun olet pahoittanut hänen mielensä. Sitten voit jatkaa keskustelua ja saada hänet paremmalle tuulelle. Siis oikeasti et ole tehnyt mitään väärää, mutta psykologisesti =)pyydät anteeksi, jotta ystäväsi mieli tulee hyväksi. = Hieman jujutusta, jotta välinne säilyvät hyvänä.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:54"]
Voi suuttua, mutta juttele asiasta ystäväsi kanssa ja pyydä anteeksi. Sanot vaan, että mies halusi just nyt.
[/quote]
Ei oo kyllä mitään anteeksipyydettävää. Just go fot it!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:59"]
Itsekin olin tulevana morsiamena aika hirveä. Anna hänen käyttäytyä miten käyttäytyy, ehkä tajuaa parin vuoden päästä.
[/quote]
Miksi olit aika hirveä?! Ja vielä oleellisempaa, miksi pitäisi vaan "antaa käyttäytyä kuten käyttäytyy"? Joskus musta tuntuu, että olen ihan jostain ulkoavaruudesta kun yritän ymmärtää joidenkin naisten aivoituksia. (Ja siis nainen olen itsekin.)
Eihän tossa ole mitään anteeksipyydettävää, jestas sentään! Toki voi todeta, että on kurjaa, että tyyppi pahoitti mielensä, mutta ei sitä ole mitään syytä pyytää anteeksi, sillä syypää pahaan mieleen ei suinkaan ole AP vaan ystävän omituinen mielenrakenne.
Onnea, AP, iloitse onnestasi!
Ap:n ystävä kuulostaa vähän hysteeriseltä. Joskus naimisiinmeno saa naiset vähän hurahtamaan, saman teki eräs ystäväni, joka kiukutteli, kun ilmoitimme menevämme naimisiin kesällä 2007... hän kun MAHDOLLISESTI oli menossa naimisiin samana kesänä, eri kuussa tosin. Jouduimme sitten siirtämään häitä kesälle 2008 kuolemantapauksen takia, ja silloin sama kiukuttelu toistui. Sama taas kesällä 2010, kun kaksi kaveripiiristä meni naimisiin. Koko kaveripiirin olisi pitänyt ymmärtää, että kesät 2007-2011 oli varattu tämän morsiamen mahdollisia häitä varten :D Noh, neito pääsi naimisiin lopulta talvella 2012, joten pitkäksi olisi mennyt monen kaverin odotus, jos olisi tämän morsiamen häitä odoteltu.
Pointtini tässä on, ap, että kaverisi ei nyt tällä hetkellä kykene näkemään omaa napaansa kauemmas. Sinä et ole tehnyt mitään väärää. Jos hän kiukuttelee, oma häpeänsä.
Onneksi mulle naimisiinmeno ei ole mikään muihin vertailujuttu. Olen säästänyt itseni ja ystäväni ilmeisesti paljosta! Toisin kuin ap:n ystävä...
Minä en ymmärrä tästä ketjusta mitään. Terveisin mies.
Onko joillain niin kova kilpailuvietti, että tarttee ehtiä ekana (viittaan nyt siis ystävään, joka pahastuikin "etuilusta") vai mitähäh? Ehkä se naimisiinmeno ja avioliitto on muodostunut vähän suhteettoman isoksi tapahtumaksi ja nostettu jollekin ihmeellisele jalustalle, jos se tuollaisia reaktioita aiheuttaa. Pitäisi muistaa, että vaikka se itselle tärkeä päivä onkin, niin se ei sitä ole samassa mittakaavassa kaikille muille.
Ymmärrän kyllä, että heikolla hetkellä se saattaa tuntua pahalta ja tulla olo, että toinen oikeasti etuilee tms, mutta tartteis sitä sen verran itsekritiikkiä olla että tajuaisi ettei kyse ole siitä ja jättää ne tunteet sikseen, ei siis alkaa riehumaan asiasta. Kyllä mullakin on välillä täysin irrationaalisia fiiliksiä jostain asiasta, mutta en nyt niihin kuitenkaan hyppää täysillä mukaan. Turhaahan sellaisen takia riitely olisi... Tai mitäs sitten, vaikka joku kiirehtisikin ihan etuilumielessä? Aika heikkoa on, jos se omat häät pilaa? Eikö ennemmin kannattaisi vaan naurahtaa, että kuinka hupsua tuollainen kiirehtiminen on ja jättää asia omaan arvoonsa?
Mä en aina ymmärrä meitä naisia... Ehkä munkin tartteis suuttua nyt kaverille, kun se KEHTASI raskautua vaikka hyvin tietää että me ihan yrittämällä yritetään vauvaa. Aika röyhkeetä, kyllähän sen olisi pitänyt ymmärtää että mä olisin halunnut olla kaveripiirin eka. Kehtasi mokoma raskautua vielä ekasta kierrosta.
Ei tartte pyydellä anteeksi, tuollaisia nyt löytyy joiden mielestä naimisiinmeno(kin) on jotain kilpajuoksua. On niitäkin joiden mielestä toiset menee naimisiin ja tekee lapsiakin vaan sen takia kun "mekin tehtiin".
Tehän olette selvästi ajatelleet sitä naimisiin menoanne pitkään jo, jos kahteen kertaan olette jo melkein valat vaihtaneetkin ja noin pitkään olette olleet kihloissakin. Eli ei pitäisi silloin ystävän yllättyä että kihlauksenne nyt oikeasti päättyy naimisiinmenoon? Ja teillä nyt ei mitkään hollywood-häät ole tulossa, joka vaarantaisi kovasti hänen valokeilaansa, että millä tavalla se on ystävältäsi pois että virallistatte suhteenne?
Ymmärrän, että läheiseltä ihmiseltä ei välttämättä halua viedä valokeilaa, kun hän on menossa naimisiin, mutta puolen vuoden suoja-aika on ihan riittävä siinäkin tilanteessa.
Tietääkö muuten ystäväsi aiemmista naimisiinmeno-yrityksistänne ja tavasta jolla päädyitte nyt naimisiin menoon? Silloin hänkin voisi olla ymmärtäväisempi nopeaa avioitumispäätöstänne kohtaan. Jos hän on jo tietoinen kihlaushistoriastanne ja aiemmista suunnitelmistanne, on hänen katsontakantansa aika itsekeskeinen. Joskus vaan tälläisetkin asiat riippuu niin paljon siitä että miten asia on esitetty, ja millainen kuva muille on siitä tullut. Täysin puskista tullut avioitumisilmoitus voi myös vaikuttaa siltä että "kiirehditte ennen heitä".
Helpointa olis pyytää anteeksi ja olla näin se fiksumpi. Ja pyytää anteeksi, vaikkei ole mitään tehnytkään. Naiset ei vaan tajuu.
Jos on sama mies sulhona niin ehkä sitten.
Mä menisin naimisiin sanoisi mikä kurppa mitä tahansa.
Joo ei mulla naispuolisia ystäviä olekaan, kun en osaa näitä kaikkia pirun sääntöjä. 41 vuotias olen ja helvetin paljon paremmin voin, kun pääsin turhista ystävistä eroon.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:06"]
Miksi kerroit ystävillesi, että kilisytellään uutena vuonna? Ettekö olisi vaan voineet kilisytellä ja se siitä.
[/quote]
Siksi koska he ovat ystäviäni ja olin iloinen.. Mitä pahaa siinä on kun nytkin vain kilisyttelemme ja se siitä..
ap