Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein nimi vaihtoehdoista ja sopisi esikoisen nimen rinnalle? Esikoisen nimi on Mikael.
Kommentit (48)
Sanoisin, että Lilja. Liliakin on ihan nätti, mutta ei samalla tavalla Mikaeliin sopiva kuin nuo muut... Toiseksi paras ehdottomasti Emilia.
Vierailija kirjoitti:
Mikael on Raamatusta. Joku toimen uskonnollinen nimi sopii rinnalle.
Olen samaa mieltä, mutta kaikki kauneimmat neutraalit kristilliset nimet löytyvät jo lähipiiristä, mm. Eeva ja Maria. Toki otan ehdotuksia vastaan. :)
-AP
Hesekiel on hyvä kristillinen nimi
Vierailija kirjoitti:
Hesekiel on hyvä kristillinen nimi
Ei ehkä kovin neutraali.
Minkälaisia mielikuvia nimestä Viivi tulee?
Milja. Siinä on muuten tosiaan vain yhden kirjaimen ero poikani nimeen :D
Vierailija kirjoitti:
Nämä tulevat nyt työni puolesta, missä olen usein nimeen törmännyt. ovat olleet pirtsakoita, energisiä ja toisinaan hieman kipakoitakin pikkutyttöjä.
Kyllä yleensä sisarusten nimet alkaa samalla kirjaimella, niin tuo milja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, mutta kaikki kauneimmat neutraalit kristilliset nimet löytyvät jo lähipiiristä, mm. Eeva ja Maria. Toki otan ehdotuksia vastaan. :)
-AP
Raamatusta löytyy myös Milka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yleensä sisarusten nimet alkaa samalla kirjaimella, niin tuo milja sitten.
Ihan sellaisella työstäni tulevalla mutulla ( päiväkodista) arvelisin, että useammin kuitenkin eri kirjaimella.
Tuosta tuli mieleeni, että äitini serkkuperheen kaikkien kahdeksan lapsen nimet alkoivat R-kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että Lilja. Liliakin on ihan nätti, mutta ei samalla tavalla Mikaeliin sopiva kuin nuo muut... Toiseksi paras ehdottomasti Emilia.
Liljakin on kyllä käynyt mielessä. :)
Vierailija kirjoitti:
Lähiö, pissis. Viivi ei kuulosta älykkään ihmisen nimeltä.
Mielestäni kaikki muut nimet listassa olivat hyviä paitsi viivi ja elli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Listaamistasi Anna on uskonnollinen nimi, kristillisessä perinteessä neitsyt Marian äiti, vaikkei Raamatussa mainitakaan.
Raamatusta löytyisi kyllä Hanna.
Vierailija kirjoitti:
Emilia on vanha ja tylsä
Mielummin vanha ja tylsä, kuin itse keksitty erikoinen nimi.
Ei mikään noista vaihtoehdoista, mutta Enkeli olisi upea.