Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada motivaatiota mennä tekemään paskaduunia vs. leppoisa työttömyys?

Vierailija
07.10.2020 |

Olen ollut melkein koko aikuisikäni työtön, ja nyt siis 33-vuotias. Työhistoriaa on yhteensä noin 1,5v ajalta...Ymmärrättekin siis varmaan että olen ollut oikeastaan koko elämäni työtön, ja tukien varassa.
Taustalla on varmasti masennusta, vaikka en lääkäristä olekaan diagnoosia sille hakenut.

Nyt olisi tarkoitus yrittää "normalisoitua", eli hakeutua töihin.
Ongelmaksi vain muodostuu se, että en kykene motivoimaan itseäni niihin töihin joita minulle on tarjolla.
Sehän on selvää että vain paskaduuneja pätkissä parhaassa mahdollisessa tapauksessa...

Miten siis saisin motivoitua itseäni siihen että vaihtaisin lähes saman rahan tuottavan työttömyyden paskahommiin?
Kellään mulla ollut samanlaista tarinaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on taas työttömien parjaus aloitus. Älkää menkö vipuun. 

No ei tosiaankaan ole

ap

ja tasan on.

Juupas-eipäs

Hedelmällinen väittely

ap

Vierailija
22/25 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mahdollisuuksia - vielä - päästä hyviin naimisiin? Silloin pääsisit miehesi mielistelyllä eroon veronmaksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua motivoi aikanaan se,että mun ei tarvinnut enää hakea tukia ja selvittää mihin mun rahat on mennyt. Sain saman tekemällä jotakin elantoni eteen. Etenin siitä pienin askelin ja nykyään on jo paljon enemmän vastuuta. Lisäksi olen aloittanut lisäkoulutuksen työn ohessa.

Mietipä,haluatko ajatella,että "olen ollut sairas ja aina tukien varassa,joten minusta ei ole mihinkään" vai ajatteletko ennemmin "olen ollut sairas,mutta nyt koen olevani jo paremmassa kunnossa ja haluan työelämään".

Vierailija
24/25 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde opiskelemaan! Sain itse sitä kautta motivaatiota etsiä töitä opiskelujen ohelle ja löysin aivan ihanan työpaikan heti ensimmäisen opiskeluvuoden aikana! Työtä teen ihan tekemisen ilosta ja ainoa syy miksi olin lukion jälkeen poissa työelämästä oli äärettömän huono itsetunto, sosiaalisen tilanteiden pelko ja masennus. Ajattelin että en pärjää työelämässä, ja että minut jätetään porukan ulkopuolelle jne. Sitten muutin omaa ajattelutapaani tietoisesti positiiviseksi ja kaikki edellä mainitut ongelmat katosivat! Nautin työkavereideni seurasta ja siitä että saan joka päivä haastaa itseni menemällä mukavuusalueeni ulkopuolelle ja kehittymään.

Vierailija
25/25 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vähän aiheen vierestä, mutta oletko koskaan seurustellut, ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi