Miten saada motivaatiota mennä tekemään paskaduunia vs. leppoisa työttömyys?
Olen ollut melkein koko aikuisikäni työtön, ja nyt siis 33-vuotias. Työhistoriaa on yhteensä noin 1,5v ajalta...Ymmärrättekin siis varmaan että olen ollut oikeastaan koko elämäni työtön, ja tukien varassa.
Taustalla on varmasti masennusta, vaikka en lääkäristä olekaan diagnoosia sille hakenut.
Nyt olisi tarkoitus yrittää "normalisoitua", eli hakeutua töihin.
Ongelmaksi vain muodostuu se, että en kykene motivoimaan itseäni niihin töihin joita minulle on tarjolla.
Sehän on selvää että vain paskaduuneja pätkissä parhaassa mahdollisessa tapauksessa...
Miten siis saisin motivoitua itseäni siihen että vaihtaisin lähes saman rahan tuottavan työttömyyden paskahommiin?
Kellään mulla ollut samanlaista tarinaa?
Kommentit (25)
Minkälainen koulutus sulla on?
Mikä sun mielestä on paskaduunia?
Ei sulle mitään työtä anneta jos oot ollu työtön aina
Mikä se sellainen paskaduuni on? Lähihoitaja, joka pesee perseitä?
Käy koulut ja hanki pätevyys
Et voi panna sitä päihteiden syyks
Ettet pystynyt pitämään rotia
Vierailija kirjoitti:
Lukio.
Paskaduuni on huonosti palkattua, sen tekijä muiden halveksima/aliarvostama, huonot työajat, yleensä ei anneta tarpeeksi tunteja, työ fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa, töitä on liikaa vaikka tunteja ei anneta, ei etenemismahdollisuuksia, ei vakinaisuutta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukio.
Paskaduuni on huonosti palkattua, sen tekijä muiden halveksima/aliarvostama, huonot työajat, yleensä ei anneta tarpeeksi tunteja, työ fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa, töitä on liikaa vaikka tunteja ei anneta, ei etenemismahdollisuuksia, ei vakinaisuutta
ap
Lisäksi monissa paskaduuneissa menee terveys ennemmin tai myöhemmin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukio.
ap
Lisäksi monissa paskaduuneissa menee terveys ennemmin tai myöhemmin.
ap
Esimerkiksi isoisäni kuoli alle viiskymppisenä työn aiheuttaman rappeuman takia.
Tietty suojavarusteet ovat tuosta kehittyneet, mutta silti
ap
Kun Asenne ja omatahto puuttuu, ja onhan se niinkin että ei terve ihminen työtä kaipaa ja sairas ei pysty.
Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato, sillä hän on iso ja lihava mies.
Perinteisen paskaduunimaailman edustaja tässä, terve.
Eipä sulla kauheasti vaihtoehtoja ole. Mun ensimmäinen ammattini, laitoshuoltaja, on edelleen loistavasti työllistävä ja niitä aniharvoja, joissa ei kysellä taustoista. Kouluttautua täytyy sinnekin, kyllä, jos haluaa vakipaikan. Muutama kuukausi tylsyyttä ja kas, olet kelvollinen julkiselle sektorille töihin (muuta ei juuri kannata ajatella, koska KVTES).
Ja se motivaatio? Sillä sai pankista asuntolainan 2008, maksettiin viimeinen erä 7 v myöhemmin ja lapattiin perheelle ruokaa pöytään. Se myös mahdollisti akateemisen haahuilun ja erilaiset vapaat (vuorottleu-, osittainen hoito-, opinto-, virka-), eikä kertakaikkiaan millään tule kotiin mukaan. Töihin voi ilmoittaa, koska on käytettävissä. Ja nykyään, kun sekä lainat että perhe ovat menneisyyttä, ei niin kauheasti tarvitse töitä tehdä, jos ei satu huvittamaan. Eikä tunnetusti huvita täälläkään, mutta eipä huvita työkkärille seittelykään. Nyt ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että et loisi mun verorahoilla
Mikäs neidin palkka on ja paljonko maksat veroja vuodessa? Jos sulla on koululaisia, ei välttämättä ne sun maksamat verot riitä edes omien lastesi maksuttomaan peruskoulutukseen. Todennäköisesti itse loisit toisten verorahoilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukio.
ap
Miksi et aloita sillä että kouluttaudut lisää ensin, ja haet sitten vasta töihin? Nyt saa esim. avoimessa työttömät opiskella ilmaiseksi, sen 4 opintopistettä kuukaudessa niin ei työkkäri katkaisi tukia. Katsot sieltä jotain mielenkiintoista ja alat edetä jotain muuta kohti kuin paskaduunia. Opiskelu on huomattavasti helpompaa ja mukavempaa silloin kun itse saa valita mitä opiskelee ja on siitä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs neidin palkka on ja paljonko maksat veroja vuodessa? Jos sulla on koululaisia, ei välttämättä ne sun maksamat verot riitä edes omien lastesi maksuttomaan peruskoulutukseen. Todennäköisesti itse loisit toisten verorahoilla :D
Kun palkka alkaa nelosella alkaa pikkuhiljaa olla siinä vaiheessa että maksaa valtiolle veroa tuloistaan, toki alvia ostoksistaan maksaa kaikki, mutta todella iso palkka saa olla että saa kustannettua oman osuutensa kaikista palveluista joista itse hyötyy. Epäilen että suurin osa jotka kuvittelee heidän verorahoillaan jonkun loisivan, ovat itse loisia, vaikka ei olisi yhtään lasta.
Ainakin "paskaduuni" voi motivoida tavoittelemaan jotain mielekkäämpää ja paremmin palkattua. Tiedä mihin vielä päädyt, kun vain lähdet liikkeelle.
Kun saa duunipaikan missä on loistavia työkavereita tai ainakin osa niistä, niin johan se paskaduunikin alkaa maistua.
Tämähän on taas työttömien parjaus aloitus. Älkää menkö vipuun.
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaankaan ole
ap
Valelääkäri - palkka 4000 - 8000 e kk.
Muistaakseni Italiassa voi ostaa esim tohtorin arvonimen. Voit käyttää dr. etuliitettä ennen nimeäsi.
Eli mitäpä sitä turhia opiskella.
Itse ainakin nautin siitä, että tilille ropsahtaa 2000 e netto joka kuukausi.
Se vapaus ja se, että raha on ihan itse hankittu.
Olen alalla jossa vain esimiehet voivat tienata hyvin, mutta siihen en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaankaan ole
ap
ja tasan on.