Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäisittekö vielä tyhmälle, mitä hyötyä Koronavilkusta on?

Vierailija
07.10.2020 |

Jos minulla on koronavilkku ja se hälyttää, en voi tehdä muuta kuin tarkkailla, tuleeko minulle oireita. Testejä ei tehdä oireettomille. Töissä, kaupassa jne. voi käydä normaalisti maski naamalla.

Jos minulla ei ole koronavilkkua, niin ihan samoin tarkkailen onko minulla flunssaoireita, ellei ole niin käyn normaalisti töissä, kaupassa jne maski naamalla.

Mitä eroa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedät altistuneesi ja ehkä se muuttaa käyttäytymistäsi jotenkin. Jos olet ihan varma, ettei näin käy, sitten se saattaakin olla turha sinulle.

Vierailija
2/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkusta on aina hyötyä, tietää vähän toisen aikeista kääntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottaa hiilidioksidia kuluttamalla sähköä.

Vierailija
4/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tiedät altistuneesi ja ehkä se muuttaa käyttäytymistäsi jotenkin. Jos olet ihan varma, ettei näin käy, sitten se saattaakin olla turha sinulle.

En siltikään tajua, tyhmä kun olen, miten vielä muuttaisin käyttäytymistäni vaikka tietäisin altistuneeni. Jo nyt käytän maskeja aina kodin ulkopuolella, en käy muualla kuin töissä ja kerran viikossa kaupassa, yritän välttää ihmisjoukkoja, en kättele enkä halaa, pidän turvavälit, en käy vanhusten luona jne. Töistähän ei voi pelkän altistumisepäilyn takia jäädä pois. Ap

Vierailija
5/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siltikään tajua, tyhmä kun olen, miten vielä muuttaisin käyttäytymistäni vaikka tietäisin altistuneeni. Jo nyt käytän maskeja aina kodin ulkopuolella, en käy muualla kuin töissä ja kerran viikossa kaupassa, yritän välttää ihmisjoukkoja, en kättele enkä halaa, pidän turvavälit, en käy vanhusten luona jne. Töistähän ei voi pelkän altistumisepäilyn takia jäädä pois. Ap

No siinä tapauksessa se on kyllä tavallaan turha sinulle, mutta harvassa on varmaan ne, joilla ei ole mitään parannettavaa käytöksessään. Mutta ihmettelen kuitenkin, että eikö sinua yhtään kiinnosta tietää, jos olet oikeasti altistunut.

Vierailija
6/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se edistää eliitin haluamaa "uutta normaalia"

Vierailija
7/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on liian pitkä (15min) ja altistusmatka liian lyhyt (alle metri.) Tarttuuhan se nyt lyhyemmässäkin ajassa ja yli metrin päästä! Turha appi

Vierailija
8/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se onkin meitä muita varten jotka ovat olleet sinun vieressä bussissa edellisenä päivänä kun sairastut. He osaavat olla käymättä iäkkäillä vanhemmillaan jne pariin viikkoon. Voisitko ladata sen?

Vierailija
9/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika tama koronavilkku on? Snake oil?

t. ulkosuomalainen

Vierailija
10/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se onkin meitä muita varten jotka ovat olleet sinun vieressä bussissa edellisenä päivänä kun sairastut. He osaavat olla käymättä iäkkäillä vanhemmillaan jne pariin viikkoon. Voisitko ladata sen?

Eihän vanhusten luona muutenkaan saa käydä tämmöisenä aikana!

Vierailija
11/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ladata myös Alkovilkku. Se hälyyttää, jos olet juonut viinaa ja kertoo: "Saatat olla seuraavan vuorokauden aikana kännissä"

Vierailija
12/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa se on kyllä tavallaan turha sinulle, mutta harvassa on varmaan ne, joilla ei ole mitään parannettavaa käytöksessään. Mutta ihmettelen kuitenkin, että eikö sinua yhtään kiinnosta tietää, jos olet oikeasti altistunut.

Vaikka kiinnostaisikin, niin se Vilkkuhan ilmoittaa, jos olen ollut koronatartunnasta ILMOITTANEEN läheisyydessä. Ilmoittavatko kaikki tartunnan saaneet?

Vierailija
13/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan täällä kyseli voiko sitä käyttää pyörässä kissansilmänä  :  D

Vierailija
14/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kiinnostaisikin, niin se Vilkkuhan ilmoittaa, jos olen ollut koronatartunnasta ILMOITTANEEN läheisyydessä. Ilmoittavatko kaikki tartunnan saaneet?

No ei tietenkään, mutta kai vähänkin on parempi kuin ei mitään.

Joo, kuule ei sun ole mikään pakko onneksi sitä käyttää.

Vierailija
15/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä mitään tee. Idiootit paniikissa lataavat sitä puhelimiinsa.

Vierailija
16/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M a h d o l l i s e s t i  altistunut, vilkku ei tiedä oletko oikeasti altistunut. Eikä läheskään kaikkia altistumisiakaan.

Vierailija
17/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, monilla on enemmän menoja ja eivät välttämättä ole yhtä tunnollisia. Ja joku voisi vaikka valita jäädä etätöihin kun saa tiedon altistuksesta. 

Vierailija
18/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä mitään tee. Idiootit paniikissa lataavat sitä puhelimiinsa.

Mutta maskia ei vaan kayteta vaikka siita olisi todellista hyotya.

Vierailija
19/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään saan koronavilkkuhälytyksen ja jään pois töistä pariksi viikoksi panikoimaan, tuleeko oireita, sitten parin viikon päästä menen töihin ja saan taas koronavilkkuhälytyksen ja jään pariksi viikoksi kotiin jne jne loputtomiin. Kai olisi tärkeämpää käyttää maskia ja välttää väkijoukko ja kaikenlaisia ei-pakollisia kohtaamisia?

Vierailija
20/20 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, monilla on enemmän menoja ja eivät välttämättä ole yhtä tunnollisia. Ja joku voisi vaikka valita jäädä etätöihin kun saa tiedon altistuksesta. 

Juuri nämä ovat niitä typeryksiä, jotka levittävät oireettomina eivätkä edes tajua levittävänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi