väsynyt ystävän terapeuttina olemiseen
Tuntuu,että ystävyys on kovin yksipuolista.Ystäväni on eronnut ja nyt deittailee narsistista,valehtelevaa,lupauksien pettäjää. Ei ota opikseen,vaikka mies tekee ohareita ja puhuu puuta heinää. Ajattelee, että mies voisi muuttua. Suoraan sanottuna tuhlaa aikaansa siihen mieheen. Joka kerta kun tapaamme,puhuu vaan siitä miehestä,turhauttavaa!!
Kommentit (6)
Minulöe ystävät sanoivat vastaavassa tilanteessa että nyt joko olet tai et ole sen kanssa, että oma valinta sitten itseä kiduttaa mutta he ovat voitavansa tehneet jaauttaneet, mutta nyt ei enää jaksa katsoa ja kuunnella toisen kärsimystä että jos haluan olla hullun kanssa niin esitä sitten vaikka onnellista heille. Havahdutti.
Sano kaverillesi, että kannattaa unohtaa koko tyyppi. Sano niin joka kerta, kun se alkaa selittää siitä. Älä kommentoi muuta siihen, vaan vaihda puheenaihetta. Eiköhän lopeta höpötyksen sulle.
Kuten edellisetkin vastaajat, neuvon sinua sanovan erittäin painokkaasti että olet kyllästynyt aiheeseen. Et usko että tuollaisesta suhdetta kasaan saa, mutta jos ystäväsi nyt haluaa elämänsä tuhlata tuollaiseen, saa itse vastata seurauksista.
Ikävä kyllä joudun myös neuvomaan sinua ap varautumaan henkisesti siihen, että joudut lopettamaan kyseisen ystävyyssuhteen. Oma ystäväni jätti yhden kusipään ja haki baarista seuraavan tapauksen tilalle. En jaksanut enää.
Olen hyvin väsynyt aloittajan terapeuttina olemiseen.
ei sitä ystävyyssyhdetta tietenkään katkaista kannata ystävän huonon miesvalinnan takia. Keksikää jotain toiminnallista tekemistä, jolloin ei voi jutella kuin ko. harrastuksesta.
Kai olet sanonut hänelle, että sinua kyllästyttää ko. puheenaihe? Minä ainakin tekisin hänelle selväksi, että minun mielestäni ko. miehen kanssa ei kannattaisi edes jatkaa, mutta jos jatkaa, on se toki hänen oma asiansa. Mutta että en kyllä jaksaisi kuunnella valitusta asiasta jatkuvasti.