8,5 neliön asunnon vuokra 440 €/kk
Ei ihme että suomalaiset masentuvat kun tuollaisissa kopeissa joutuu asumaan ja vielä noin kallis vuokrakin.
Kommentit (44)
2km jyväskylän keskustaan, 4h+k+s 90m2 ja asumiskulut tonnin luokkaa
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 08:14"]
Kuinka paljon sitä tilaa sitten pitäisi olla? Ei tuonne ole tarkoitus vmuuttaa lasten ja koirien kanssa. Järkevillä monikäyttöisillä kalusteilla tuon nekin saa mahtumaan kaikki tarpeelliset toiminnot sinkulle.
T. Ei enää opiskelija, mutta edelleen pa
[/quote]Normaalissa useamman huoneen asunnossakaan mikään makuuhuone ei sais olla alle 10m2. kaikki sitä pienemmät on persläpiä. toi 10 neliöökin on ihan minimi.
Katsokaapas osoitetta: Ullanlinna.
Sijainti, sijainti ja sijainti.
Toki jostain Ilomantsin perämetsästä saa tuolla rahalla vaikka mitä...
Aika kallis vesi/kk. Tulisin hulluksi tuolla, vaikka onkin Ullanlinnassa..
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 12:53"]
Katsokaapas osoitetta: Ullanlinna.
Sijainti, sijainti ja sijainti.
Toki jostain Ilomantsin perämetsästä saa tuolla rahalla vaikka mitä...
[/quote]Niin, kaippa joku maksais tuon vuokran asumisestaan vaikka verkkokomerossa, jos se sijaitsee Ullanlinnassa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 03:37"]
En voi ymmärtää miten kaikki hokevat että Hesassa asuminen on jotenkin erityisen kallista! Joo, ne yksiöt on kalliita, mutta kun katsotaan isompia perheille tarkoitettuja asuntoja ollaan ihan samalla viivalla muun maan kanssa. Äskettäin oli esim. Katajanokalla 3h+k 85 neliötä 1695e/kk. Samaan aikaan Jyväskylässä saman kokoinen kämppä keskustassa 1600e! Ja ehkä nyt kuitenkin tuo Hesan tarjonta pikkusen parempi kuin Jyväskylän. Olen kyllä asunut molemmissa kaupungeissa, joten pystyn vertailemaan.
Älkää valittako vaan etsikää omalle budjetille sopiva kämppä. Ei se ole mikään säälin paikka jos joku on niin törppö ettei osaa löytää itselleen sopivaa asuntoa.
[/quote]
Asun pikkupaikkakunnalla, kolmiossa. Vuokra 505e kuukaudessa sisältää veden. Neliöitä 75. Ei olis varaa asua Helsingissä eikä onneksi tarvitse.
Ei ole todellista. Koirien koppi on meillä samaa kokoa.
Mun ystava asuu vastaavankokoisessa huoneessa Lontoossa. Vuokra 800 puntaa kuussa. Kaikki on suhteellista.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 13:48"]Aika kallis vesi/kk. Tulisin hulluksi tuolla, vaikka onkin Ullanlinnassa..
[/quote]
Miten toi vesimaksu on kallis? Olen nähnyt aika paljon asuntoja joissa 25e/kk/h vesimaksu. Eräällä ystävälläni on 28e/kk/h ja heitä on 4h, joten vesimaksu on yli 100e heiltä kaikilta/kk. Ei 20 ekeä siinä tunnu miltään.
Olen asunut kahdessa 20-23m2 yksiössä Helsingissä ja ihan minimikoot kyllä olivat. Olen joskus käynyt 14,5m2 kokoisessa yksiössä ja tuli ahtaan paikan kammo. 8m2 on ihan vitsi. Olis edes normaalin makuuhuoneen kokoinen. En todellakaan maksaisi tuosta noin paljon. Hävettäis vieraitakin kutsua.
Onhan tuo pieni. On kuitenkin tilanteita, jolloin sitä tilaa ei enempää tarvitsekaan: Esim. toinen perheen vanhemmista käy Helsingissä töissä viikolla. Silloin ne tärkeimmät tavarat ovat kotona muualla eikä kannata isommista tiloista maksaakaan.
Meidän pienin kylpyhuone on samankokoinen...
Mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, olettaen siellä olevan parven. Nauttikaa te isoista kylpyhuoneistanne, mutta turhaan dissaatte toisten valintoja.
Mulle tuo sopisi loistavasti, jos työsuunnitelmani toteutuvat: Perhe jää nykyiselle paikkakunnalle, mutta minä viikot töissä Helsingissä. Eli lähinnä kävisin vain nukkumassa pari kolme yötä viikosta siellä, jolloin on ihan sama paljonko neliöitä on, kunhan on oma rauha ja pääsee pesulle. Mieluummin nyt aikuisena tuo kuin kimppakämppä. Kokonaisvuokra ei hirveän paha, reilu kilometri rautatieasemalta, joten olisi helppo kulkea junalla. Asunnontarpeita on monenlaisia.
Jotenkin koomista, että ilmoituksessa mainostetaan alueen palveluina kahta päiväkotia ja kahta koirapuistoa.... :D
Saattas olla melkein eläinsuojelulainvastaista jopa pitää esim koiraa ton kokoisessa "häkissä" :D Jos tohon nyt saiskin koiria ottaa...
Esim. Tokiossa ja New Yorkissa tuon kokoiset asunnot ovat melko normaaleja.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:11"]
Mielestäni ihan hyvä vaihtoehto, olettaen siellä olevan parven. Nauttikaa te isoista kylpyhuoneistanne, mutta turhaan dissaatte toisten valintoja.
[/quote]Ei ollut ainakaan mitään vihjettä parvesta.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 13:53"]
Asun pikkupaikkakunnalla, kolmiossa. Vuokra 505e kuukaudessa sisältää veden. Neliöitä 75. Ei olis varaa asua Helsingissä eikä onneksi tarvitse.
[/quote]
Ja minä mielummin asuisin vaikka siinä 8,5 neliön kämpässä Ullanlinnassa kuin kolmiossa pikkukylässä jossain umpiskutsissa. Onneksi ei tarvitse asua kummassakaan, vaan ihan hyvänkokoisessa omistusasunnossa Helsingissä.
Ja vuokrahan on siis 460 euroa vesimaksun kanssa