Onko 5800e/kk ja autoetu hyvä palkka?
Onko nykypäivänä enää kovin hyvä myyntipäällikön työstä? Tätä tarjottiin, mutta ei ole nykyistä palkkaani kummoisempi, joka on tosin provisiopohjainen, eli ei ihan verrattavissa...
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu keneltä kysyy.
No yleisesti. Oon ollut nykyisessä hommassa sek verran pitkään etten oikein osaa arvioida.
Ap
Kai siinä joku provisio-osa on tuon päälle? Silloin on ihan hyvä jos ei ole kohtuuttomat tavoitteet.
Ainakin mulle. Mitä siihen myyntipäällikön hommaan kuuluu? Tuskin kovin kummonen vastuu tai työ taakkaa?
Etkö tykkää nykyisistä hommistasi Miksi edes harkitset vaihtoa
Aivan perseestä. Eihän tuolla rahamäärällä osta Muumi-tikkariakaan.
Oisko suhteellisuudentaju mitään? Onneksi ei kaupallisella alalla tarvitsekaan olla.
Keskituloinen ja kyllä tuolla perhettä elättää, jos vaimokin tienaa jotain.
Itsellä noin 6.500e/kk ja vaimo saa 11.000e/kk+ autoetu ja meistä voinee jo sanoa, että pariskuntana olemme hyvätuloisia.
Mulla myyntipäällikkönä pohja on tuon verran ja provisio-osa 20-200% päälle. Keskimäärin tulee n. 40-50% provikkaa pohjapalkan päälle. Autoetu sun muut perusedut toki myös.
Riippuu työstä mitä tekee, ja kuinka vastuullista ja hyvää tulosta odottavaa työ on.
Siis työn määrä, vastuut ja tuloksellisuus ovat tärkeitä kriteritä palkkaan, kuin myös se onko esimiesasemassa ja minkä verran alaisia on ja onko ulkomaan kauppaa.
Noin yleisesti ottaen suhteellisen hyvä palkka, yrityksestä riippuen.
Kiitos vastauksista. Sehän tässä mietityttää kun tuota provisiota ei enää olisi, että riittääkö tämä palkka varmasti ja onko ajan hengen mukainen palkka. Olen valmis luopumaan provisioista ja ylipitkistä työpäivistä, joten tänä homma kyllä kiinnostaa.
Täytyy miettiä vielä.
Ap
Riippuu keneltä kysyy.