Paljonko ruokaan ja taloustavaroihin per viikko?
Perheessä 2 aikuista ja yksi teini-ikäinen. Paljonko olisi budjetoitava ruokaan, pesuaineisiin ym viikossa?
Riittääkö nykyään 50e enää? Emme jaksa syödä pelkkää puuroa, mutta emme kyllä syö mitään sisäfileitäkään. Eväät töissä. Ostan esim kurkut ja tomaatit mieluiten suomalaisina.
Yritän parantaa rahatilannettamme ja tiukentaa kukkaron nyörejä ja sen takia mietin.
Kommentit (33)
Meillä mennään n. 40e/vko budjetilla, 1 aikuinen ja 5v lapsi.
Kaupasta ostetaan makaronia, perunoita, juureksia, ja runsaasti pakaste kasviksia!!
Aamut mennään puurolla,
töissä syön omia eväitä, yleensä tähteitä.
2×vkossa laatikko ruokaa salaateilla (esim. Tonnikala-riisi-herne-maissi-paprika salaatti(laatikoista laitetaan loppuja pakkaseen)
1 sose ruokapäivä (peruna ja esim. Porkkanaa tai kukkakaalia) lihakastikkeen ja tuoresalaatin kera
1keitto päivä, jolloin tuoretta ite tehtyä leipää ja kasvispääliset.
1 ns puuropäivä jolloin syödään erillaisia puuroja.
Vkonloppuna syömme makaroni/peruna/riisi/bataattia kastikkeella ja lihalla ja salaateilla, myös yksi nami ateria (leivotaan yleensä itse)
Iltapalana on jogurttia, hedelmiä ja leipää joskus juustolla, joskus leikkelettä, aina kasviksia päällä.
maitoa meillä menee 2-3l viikossa.
Meillä mennään n. 40e/vko budjetilla, 1 aikuinen ja 5v lapsi.
Kaupasta ostetaan makaronia, perunoita, juureksia, ja runsaasti pakaste kasviksia!!
Aamut mennään puurolla,
töissä syön omia eväitä, yleensä tähteitä.
2×vkossa laatikko ruokaa salaateilla (esim. Tonnikala-riisi-herne-maissi-paprika salaatti(laatikoista laitetaan loppuja pakkaseen)
1 sose ruokapäivä (peruna ja esim. Porkkanaa tai kukkakaalia) lihakastikkeen ja tuoresalaatin kera
1keitto päivä, jolloin tuoretta ite tehtyä leipää ja kasvispääliset.
1 ns puuropäivä jolloin syödään erillaisia puuroja.
Vkonloppuna syömme makaroni/peruna/riisi/bataattia kastikkeella ja lihalla ja salaateilla, myös yksi nami ateria (leivotaan yleensä itse)
Iltapalana on jogurttia, hedelmiä ja leipää joskus juustolla, joskus leikkelettä, aina kasviksia päällä.
maitoa meillä menee 2-3l viikossa.
nro 24... mistä lihat ilmestyvät?
Tosi vaikea pärjätä 50 eurolla viikon. Meillä 2 aikuista ja 2 pientä lasta. Yksi tai pari viikkoa menee mut sit alkaa vaikeutuu. Koitin vuosi sitten nelisen viikkoa ja sit kypsyin. Tein silloin ketjun "ruokaan 50 euroa viikossa" tms. Ruoka oli aika simppeliä eikä saanut kasviksia tarpeeksi. En halunnut syödä makkaraa tai muutoinkaan paljon punaista lihaa. Kyllä teki tiukkaa ja ärsytti koko ajan miettiä. Epäterveellisemmäksi meni silloin meidän ruoka, liikaa pastaa, vehnäjauhoja ja sokereita.
26 jatkaa. Ketju oli Meidän perheen puolella (ruokamenot kuriin. Budjetti 50 euroa viikossa). Vanhanajan ruokia, keittoja, kiisseleitä, kotitekoista leipää...
26 jatkaa. Ketju oli Meidän perheen puolella (ruokamenot kuriin. Budjetti 50 euroa viikossa). Vanhanajan ruokia, keittoja, kiisseleitä, kotitekoista leipää...
Joo anteeks. Hemmetin älypuhelin!!
Eikö se oo tylsää syödä joka aamu jotakin ihme puuroa? Ja aina iltapaksi leipää ja lämmintä juomaa? Miten viikonlopun ruuaksi riittää yksi ruoka, jogurttia ja leipää? Meillä menee jo hedelmiin ainakin 5 euroa viikonlopussa, kolme appelsiinia maksaa ainakin euron, päärynät 2 euroa about, kiwejä jos ostaa kaksi jokaiselle, niihin menee helposti 2-3 euroa, joskus syödään tuoreita mansikoita talvellakin 3-5 euroa (joo haukkukaa vaan), banaanit on ainoita halpoja hedelmiä ja ne tulee meillä jo korvista ulos eikä aina jakseta syödä jotain omenaa. Halutaan monipuolista.
Ja meillä ei todellakaan riitä juusto kahdeksi viikoksi, se syödään vähintään viikossa. Usein halutaan ostaa kotijuustoakin yms.
Viikonloppuna halutaan ostaa karkkia, joo ollaan me kauheita. Ja ees yksi limsapullo. Aamuisin juodaan appelsiinimehua. Viikonloppuna halutaan hyvää ruokaa, esim jauhelihapasta hyvästä lihasta, en koskaan suostu syömään nautasikaa, naudan jauheliha maksaa noin 4 euroa, tomaattikastikeainekset ainakin euron, pari, kerma, nauha- tai tuorepasta pari euroa, hyvät salaattiainekset jos ei halua syödä vaan porkkanaa maksaa useamman euron...
Maidot, jogurtit, leivät, riisikakkuja lapset syö, ostellaan sienisalaattia ym hyviä, tehdään itse kalapuikkoja lohesta ym.
50 euroa ei todellakaan riitä, jos haluaa ees kohtalaisen hyvää ruokaa syödä eikä pelkkää puuroa ja keittoa.
Terv 10
Olen yksinelävä ja saan viikon ruuat just ja just 50 €. Olen lopettanut tosin lihan, kanan, leivän,juuston ja jugurtin+ hedelmien oston. Kauppaan menee helposti kymppi ja sillä ei saa yhtään mitään. No olenkin laihtunut jo vähän liikaa. Rahkaa, pakastevihanneksia ja munia. Niitä syön.
Hei, nr 10
Olisi se varmaan aika tylsää mutta tuo lapsi ei suostu syömään muuta kuin puuroa aamusta ja illalla ei kukaan halua muuta kuin leipää. Minä taas olen yliherkkä monelle hedelmälle ja lapsen herkkua on juuri bananit.
Ja muutenkin ostan lihat suoraan tilalta niin säästän siinä jo pitkän pennin kun ei ole sitä muuta ketjua (lihankäsitely, kuljetus, kauppa) siinä välissä. Minusta on ihanaa nyt kun on työ joka antaa mahdollisuuden tehdä melkein kaikken itse ja pystymme säästämään ruoasta ilman että monipuolisuus kärsii likaa. Muutenkin söimme ennen aivan moskaa ja kalliilla ennenkuin otin ja havahduin kauppalaskun suuruteen (n. 600-800€/kk). Olen itse paljon pirteämpi nyt kun teimme ruokaremontin ja lompakko kiitää. Mies taitaa olla ainoa joka vähän kärsi siitä että päätimme karsia ruoka kuluja, kun ei voi enään ostaa "mäyräkoiraa" ruokabudjetilla tai muutenkaan yli 30€ viikko karkkeihin/sipseihin, nyt ne menee ihan siitä omasta pussista eikä yhteisestä.
yst.-17-
Meillä menee noin 250e/vko. 2 aikuista ja 2 alle kouluikäistä. Yritetään toisinaan säästää, jolloin menee ehkä 200e/vko. En tajua, miten jotkut pärjää noin vähällä. Meillä pyörii pesukone/astianpesukone päivittäin eli pesuaineita kuluu, ruokaa tehdään päivittäin itse jne. Ja tohon ei edes kuulu ylimääräiset humputtelut, kuten ravintolassa syömiset, ikkunaostokset tms. ylimääräiset lehdet/lelut tms, joita lähtee mukaan vaikka cittarista ym. automarketeista. Ollaan aika tuhlareita...