Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suutuinko tyhjästä? (joulun viettosta)

Vierailija
26.12.2013 |

Olin haaveillut että vietetän ensimmäinen yhteinen joulu miehen ja lapseni kanssa. Tapasimme tammikuussa joten tämä oli ensimmäinen joulu yhdessä. Aattona miehen yksi tuttava joka ei kuulemma ole edes mikään hyvä kaveri kutsui itsensä kylään. Vitutti ja otti päähän koska halusin viettää aikaa perheen kesken syöden hyvin ja kuunnellen musiikkia, pelaillen jne. Tuttava istui 5h, söi jouluateriankin meidän kanssa. Skypetti vaimonsa kanssa (joka muutti toiselle puolelle suomea töihin)  ja pisti koneeltaan jotain disco musiikkia kun olisin halunnut kuunnella rauhallista jouluisaa musiikkia ja muutenkin kaikki tuntui kovasti ärsyttävän minua. Olenko turhan tiukkis kun tästä ärsyynnyin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössö sinä olet, et tiukkis. Miksi ihmeessä sinä vaan tänne valitat etkä sanonut ihan suoraan, että nyt vietetään joulua teidän tapaanne.

Oliko sillä oma tietokone mukana vai käyttikö vaan teidän konettanne? Ei sitten suu sitä vertaa avautunut, että olisit saanut sanotuksi, että nyt me kuuntelemme rauhallista joulumusiikkia ja sillä selvä.

Oma moka, katsopa peiliin. Ensi kerralla onnistut paremmin kun selväsanaisesti sovit vielä miehen kanssa, että EI VIERAITA jouluna.

Vierailija
22/24 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä että varmaan sääli kaveria joka oli yksin, mutta en käsitä miksi kaveri ei mennyt vaimonsa luo, tai päinvastoin, vaikka nyt eri puolella Suomea asuvat, mutta ei sentään eri puolella maapalloa. Kyllä kai kaveri olisi voinut itse suunnitella oman perheensä kanssa joulunsa eikä tuppautua kutsumatta toisten joulua pilaamaan. Kaveri oli joku ihan törppö idiootti. Ja olisin kyllä myös ollut vihainen miehelle ja kaverille tuollaisessa tilanteessa, enkä olisi todellakaan sallinut mitään diskon soittoa, jos meille tuppautuisi kylään, joutuisi kyllä tekemään sitten meidän suunnitelman mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:43"]

Mitä vittua te noita kirjoitusvirheitä koko ajan korjailette, jos sanan tarkoituksen ymmärtää? Lyöntivirheitäkin kun tapahtuu!!!

[/quote]

No, itse asiassa "joulunvietto" on yhdyssana ja "joulun viettäminen" kirjoitetaan erikseen. Eli korjaaja korjasi väärin. Nyt vedät syvään henkeä ja otat sipsin suuhun ja päälle hömpsyt sitä, mitä lasissasi sitten onkaan.

Vierailija
24/24 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:43"]

Mitä vittua te noita kirjoitusvirheitä koko ajan korjailette, jos sanan tarkoituksen ymmärtää? Lyöntivirheitäkin kun tapahtuu!!!

[/quote]

No, itse asiassa "joulunvietto" on yhdyssana ja "joulun viettäminen" kirjoitetaan erikseen. Eli korjaaja korjasi väärin. Nyt vedät syvään henkeä ja otat sipsin suuhun ja päälle hömpsyt sitä, mitä lasissasi sitten onkaan.

[/quote]

Ja vielä, huomasin, että korjaaja halusi ilmeisesti korjata otsikon eikä edellistä viestiä. Muutoin olen kanssasi samaa mieltä siitä, että lyöntivirheitä tapahtuu parhaimmillekin kirjoittajille. Kielioppi- yms. ketjut ovat erikseen, muissa sopisi jättää korjaukset sikseen, jos ymmärrettävyys ei siitä kärsi.